➽ DLG; 037

1.7K 208 26
                                    

Don't Let Go ;
Loverboy. | Jjk

♡ ♡ ♡


“ ethan? ”
Jihyo terus berlari anak kearah Ethan yang duduk disebelah Jin dan Yoongi. Tubuh tegap lelaki itu dipeluk erat. Melepaskan rasa rindu yang sudah lama ditahan.
“ hai, my favorite girl

Ethan mengusap perlahan kepala Jihyo sebelum wajah rakan baiknya itu didongakkan perlahan menggunakan jemarinya. Terus wajah Ethan berkerut melihat wajah sembab dan muram Jihyo.

“ kau kenapa, hm? kau menangis, ya? kenapa? ”
Soal Ethan bertalu-talu. Jihyo tertunduk semula. Tidak mahu menjawab. Mata Ethan meliar disekitar ruangtamu kediaman Bangtan itu.

“ kau cari Jungkook? ”
Tebak Yoongi. Ethan sekadar berdehem perlahan.
“ tak ada gunanya. dia didalam kamar. dari malam tadi dia tak keluar ”
Sambung Jin pula.

“ dia ke punca Jihyo macam ni? ”
Soalan Ethan mendapat anggukan dari kesemua ahli Bangtan.
“ biar aku pergi bercakap dengan dia kejap ”
Namun belum sempat Ethan bangkit,

Tangan Jihyo memeluk erat lengan Ethan kemudian kepala digelengkan.
“ biar hyo yang pergi berbincang dengan dia. lagipun, siapa girlfriend Jeon sekarang ni? Ethan ke Hyo? ”
Kata-kata Jihyo mampu mendatangkan tawa dari semua.

“ baik, terpulang ”
Kata Ethan sebelum badannya kembali disandarkan pada sofa. Lebih tenang dari tadi.
“ hyo pergi la cakap dengan kook. lepastu nanti turun makan tengahari sama-sama”

Jihyo mengangguk mengiyakan arahan Jin sebelum dia melangkah ketingkat atas.

“ Jeon..? ”
Jihyo melangkah masuk kedalam kamar tidur yang sepatutnya dia kongsi bersama Jungkook. Namun kerana lelaki itu seolah-olah mengabaikannya, kamar itu didiami Jungkook sendirian.

“ sayang.. ”
Jihyo memandang Jungkook yang tertidur dimeja kerja dengan pandangan redup. Perlahan kepala lelaki kesayangannya itu diusap.
“ hey, Jeon. bangun, tidur diatas katil ”
Perlahan Jihyo menggerakkan Jungkook.

“ jihyo..? ”

“ ya, saya sayang. cepat, bangun ”
Walaupun tidak perlu, Jihyo tetap saja memapah Jungkook menuju kearah katil. Dari raut wajah lelaki itu, dapat dia lihat Jungkook sangat kepenatan.

“ awak baring dulu, saya ke dapur ambil makanan untuk awak— ”

“ tak perlu. duduk atas katil. saya perlukan bantal saya ”
Segaris senyuman terukir dibibir Jihyo saat dia faham apa yang Jungkook mahukan. Terus punggung dilabuhkan diatas katil.

Tidak lama selepas itu, kepala Jungkook mendarat elok diatas pehanya. Jihyo sekadar tersenyum senang.

“ sayang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ sayang.. ”
Jihyo sekadar berdehem, menyahut panggilan Jungkook.
“ maafkan saya.. malam tadi— saya— ”

Chupp!

[C] LOVERBOYWhere stories live. Discover now