Beginning of Love;
Loverboy. | Jjk♡ ♡ ♡
" hai, semua! "
Sapa satu suara lembut. Bangtan melihat empunya suara. Maka lahirlah senyuman manis dibibir ahli Bangtan kecuali Jeon Jungkook." hai, our miss universe ! "
Sapa Bangtan semula. Jihyo tersenyum sedikit sebelum mengambil tempat diantara Namjoon dan Jungkook.Well, itu satu-satunya tempat yang tinggal.
" hey partner "
Sengaja Jungkook berkata kuat sebelum meletakkan lengan diatas bahu Jihyo.Gadis cantik yang sudah cukup masak dengan perangai Jungkook yang nakal dan suka mengusik hanya membiarkan.
Walaupun dia baru sahaja bersama Jungkook dalam 5 hari, Jihyo seolah-olah sudah lama mengenali Jeon Jungkook itu. Dia berasa selesa bersama Jungkook.
Jika Jihyo hanya membiarkan perlakuan Jungkook, tidak Bangtan. Mereka berasaa hairan kerana Jihyo sepertinya kelihatan rapat dengan Jungkook berbanding mereka rapat dengan Jihyo.
" partner? Pasti untuk projek kolebrasi department korang tu, kan? " tebak Yoongi. Jungkook mengangguk manakala Jihyo hanya terus menjamu makanan nya.
" Chim, siapa partner? "
Soal Namjoon dah alang-alang mereka berada didalam topik tersebut.
" Jisoo Kim "
" Jisoo Kim? yang mana ya? "
Soal Taehyung." ala- crush Jin hyung tu lah "
Selamba Jimin menjawab. Naik merah wajah Jin sambil menjeling Jimin tajam. Bangtan tertawa melihat reaksi muka Jin yang menahan malu." ala Jinnie, Jisoo pun macam sukakan oppa. try la confess "
Suara Jihyo tiba-tiba. Makin memerah lah muka Jin dan makin kuat jugalah ketawa Bangtan.Namun tidak bagi Jungkook. Dia terlalu busy melihat phone nya.
" buat apa, Jeon? "
Soal Jihyo mengerling sekilas kearah Jungkook." huh? tak ada apa. sedang cari baju yang sesuai untuk photoshoot kita nanti "
Balas Jungkook tanpa memandang wajah Jihyo.
" nak tengok, boleh? "Soal Jihyo sambil memanjangkan tengkuknya untuk memandang.
" eh tak payah lah pretty noona "
Jungkook menjauhkan phone nya.
" ish awak ni- nanti saya juga yang pakai baju baju tu, kan? "Tangan Jihyo secara spontan memegang lengan sasa Jungkook. Mahu mencapai iphone8 lelaki kacak itu. Dan tanpa mereka sedar, Bangtan ralit memerhati kemesraan mereka berdua itu.
" yah Jeon- please nak tengok "
Jihyo cuba membuat nada comel. Yang mana berjaya meluluhkan sedikit hati Jungkook. Namun tidak terus lelaki itu mengalah.
" tak padan dengan tua "Jungkook menyeringai suka melihat wajah cemberut Jihyo.
" okay okay. saya cuma bergurau, sayang "
Jungkook mencuit hidung Jihyo. Ternganga mulut ahli Bangtan.Satu kerana panggilan Jungkook buat Jihyo, kedua kerana aksi spontan Jungkook mencuit hidung Jihyo yang sedikit mancung itu.
" korang ada apa-apa hubungan ke ni? "Soal Jimin juga cuba menyembunyikan riak wajah tegang nya. rahang dikejap beberapa kali. Lantas Jihyo menggeleng.
" taklah but mungkin sebab dah hampir seminggu buat projek tu bersama, so hyo selesa dengan Jeon macam hyo selesa dengan oppas "
Balas Jihyo, jujur. Mungkin?
YOU ARE READING
[C] LOVERBOY
FanfictionA Jeon Jungkook Fanfiction. ❝ cinta saya ni memang boleh dipakai buang ya ? ❞ ❝ maafkan saya. saya tak bermaksud untuk punah hati awak ❞ he's, my loverboy . start: 28Sept2018 end: 7Dec2018 ❈#14 in fanfiction (8Oct2018) ✿#6 in fanfiction (21Oct2018) ...