➽ BOF; 006

2.1K 247 13
                                    

Beginning of Love;
Loverboy. | Jjk

♡ ♡ ♡

" eh- hyo! "
Hoseok terjerit kecil apabila terlihat setubuh genit yang cukup dia kenali. Maka si gadis cantik pun berhenti melangkah lalu menoleh kearah suara Hoseok.

" oppa? "
Jihyo menyoal. Hoseok menghadiahkan senyuman manis kepada Jihyo.
" jom? lunch sekali? "

Jihyo tersenyum lalu mengangguk tanda setuju. Mereka berjalan beriringan. Kali ini bukan ke kafeteria universiti mereka tetapi kearah tempat parkir kereta.

" kita makan di serendipity cafe, boleh kan? cafe tu baru buka 3 hari lepas "
Kata Hoseok sebaik dia dan Jihyo memasuki kereta sports nya.
" boleh! hyo dengar ramai yang puji cafe tu "

♡ ♡ ♡

" Jungkook? "
Jin memandang hairan Jungkook yang berdiri diluar studio department nya.
" nae, hyung? "
Jungkook mengangkat sebelah kening nya.

" buat apa kat sini? "

" owh- tunggu hyo. kook ingat nak lunch dengan dia. boleh bincang pasal projek kitorang tu "
Terang Jungkook. Jin sekadar mengangguk-anggukan kepalanya.

" tak shoot lagi ke? "
Soal Jin kehairanan kerana sudah hampir seminggu Jihyo bersama dengan jungkook untuk projek yang Puan Lee beri pada mereka itu. Perlahan Jungkook menggeleng.

" Jihyo asyik busy jadi selalunya kalau berbincang, mesti tergantung ditengah-tengah perbincangan sebab Jihyo dapat panggilan "

Tenang Jungkook menjawab walhal dia sendiri tidak pasti apa yang penting sangat sampaikan Jihyo terpaksa tinggalkan dia ditengah-tengah berbincangan mereka.

" owh- ha! Hyo keluar dulu dari hyung. hyung rasa dia dah pergi lunch. Sama ada seorang atau dengan teman rapat dia, Ethan "
Jungkook merengus perlahan mendengar kata-kata Jin.

Buat penat sahaja dia berjalan dari department dia semata-mata mahu mengajak Jihyo makan tengahari bersamanya tetapi gadis itu tiada pula.

Jungkook sendiri pelik sejak bila dia selesa keluar bersama perempuan. Tak pernah dia buat sebelum-sebelum ini. Jin pun sejujurnya kehairanan. Jungkook berdehem perlahan.

" kalau macam tu, Kook pergi dulu. jumpa nanti, hyung "

♡ ♡ ♡

" makan, hyo "
Jihyo tersenyum kecil sebelum memotong kek red velvet yang telah dia pesan tadi.
" sedapnya! "
Kata Jihyo teruja.

" kan? susah nak jumpa kek red velvet yang betul-betul sedap dekat sini. nasiblah kita pilih cafe ni untuk lunch date kita ni "
Jihyo tertawa perlahan mendengar kata-kata Hoseok.

Namun tetap sahaja Jihyo mengiyakan kata-kata lelaki kacak dihadapan nya itu. Jihyo kemudian berdehem perlahan. Menarik perhatian Hoseok.

" em- oppa, boleh ceritakan tentang Jungkook? orang kata dia anti perpuan but why dengan hyo dia okay je? "
Teragak-agak Jihyo mahu bertanya.
Hoseok hanya berdiam diri untuk seketika.

[C] LOVERBOYWhere stories live. Discover now