Bab 23

5.9K 129 11
                                    

Rafiq menutup pintu bilik wad yang menempatkan Maya dengan perlahan. Matanya tertatap memandang figura yang sedang berbaring lemah di atas katil. Dengan langkah yang turut perlahan dia menapak menuju ke arah Maya. Dahi isterinya dicium perlahan.
“Assalamualaikum, sayang... Abang datang ni." Bisik Rafiq perlahan kemudian dia melabuhkan kerusi bersebelahan katil.

“Sayang.. Abang minta maaf dengan sayang. Abang tak mampu jaga sayang dengan baik. Abang lalai dengan tanggungjawab abang untuk jaga sayang." Rafiq mencium lama tangan Maya yang sedang lena. Dibelek-belek tangan putih Maya yang berselirat dengan tiub air dril.
Air mata lelakinya gugur di pipi dibiarkan tidak disapu.

Dia teringat kenangan manis bersama Maya. Gelak tawa Maya yang riang dan menggoda itu terngiang di telinga. Satu kenangan yang terindah sewaktu mereka muda berkahwin dulu. Rafiq tersandar lemah di kerusi.

                            🌸🌸🌸🌸🌸

“Dapat sayang..." Ujar Rafiq kuat sambil memeluk Maya dengan erat dari belakang. Maya menjerit kecil sambil cuba meronta ingin melepaskan diri.
“Abang... Geli!" Rafiq tidak peduli. Jambang nipis yang menghias pipinya sengaja digeselkan di leher jinjang milik Maya.
Rafiq ketawa.
“I miss you, sayang. Miss you sangat-sangat! Kita baru je kahwin tapi abang dah selalu tinggalkan sayang." Maya turut ketawa. Manja sekali bunyinya.

“Itulah, tuan doktor. Busy sangat. Sampai takde masa dengan isteri. Bila dah lama tak spend time. Baru rasa rindu lah, apa lah." Maya mencuit manja hidung suaminya, pantas Rafiq menangkap tangkap jari Maya dan dicium.
“Sorry, sayang. Abang terlampau busy dengan kerja. Sampai takde masa dengan sayang. Sampai hari cuti abang pun kadang-kadang kena oncall, hari cuti pun abang kena kerja. Sorry, baby."

Maya tersenyum. “It's okaylah, bang. Maya faham. Dah tugas sebagai doktor pun kerja selamatkan orang, kan. Abang kena lah berkorban masa dan Maya pun kena lah berkorban rindukan abang. Lagipun Maya sibuk kerja lah sekarang, bang. Bila busy dengan kerja ni sikit-sikit terubatlah rindu dekat abang. Sibuk check asignment budak-budak. Hujung bulan ni diorang nak exam pula. Penat." Dia mengadu manja sambil rambut suaminya diusap sayang.

Rafiq tersengih. “Alolo.. Kesiannya sayang abang ni. Penat, eh? Sayang... Nak tak kalau...." Rafiq meleretkan ayat. Sengaja membiarkan Maya menunggu ayat yang seterusnya keluar dari bibirnya. Maya menjongket kening.
“Nak apa, dear?"
“Sayang berhenti kerja nak tak? Abang kasihan tengok sayang. Balik kerja penat lepas tu balik rumah kena masak pula. Abang nak ambil maid tak nak. Sayang tak kasi." Ujar Maya.

“Abang... Merepek je. Mana ada penat sangat pun sampai perlu berhenti kerja. Lagipun, tu memang dah tugas seorang isteri kena jaga suami. Memasak ke kemas rumah ke layan suami ke Maya kena buatlah semua tu untuk jaga suami Maya. Barulah suami Maya tak lari sebab Maya pandai jaga suami." Bersahaja dia berkata namun masih menggunakan intonasi yang lembut.

“Eh, sayang. Kenapa pula abang nak cari lain. Kalau dah abang dah ada seorang isteri yang cantik, hot, brillient, rajin, pandai masak semua tu lah. And the most important is i'm so lucky to have you as a my wife also you are good in..."
Rafiq membisikkan sesuatu kepada isterinya sebelum menyambung. “Bed. Good sangat, sayang. I like.." Rafiq menjilat bibir dengan gaya menggoda.

Maya menjengilkan kedua belah matanya. Wajahnya sudah memerah.
“Abang... How dare you cakap macam tu. Ayat yang last. Gatal tau. Malu lah Maya kalau macam ni." Balas Maya dengan malu-malu. Rafiq ketawa kuat. “Betullah.. Pasal sayang lah selalu buat abang sampai tak bangun-bangun dari katil. Rasa nak je cium...."
“Abang... Sudahlah tu.." Potong Maya laju sambil tangannya menutup kembali mulit Rafiq.

Rafiq mengalihkan tangan. “Okay... Okay... Abang tak cakap dah. Kasihan ye dia.. Malu, ye?" Rafiq membelai pipi isterinya dengan penuh kasih.
“Abang rindukan Maya tak?"
“Rindulah sayang. Kenapa tanya macam tu?"
“Kalau rindu... Jom lah." Bisik Maya menggoda. Tangannya membelai bahu Rafiq dengan perlahan sehingga ke dada bidang jejaka itu. Rafiq menelan liur.

“Sayang...." Bisik Rafiq pula semasa Maya membuka baju tshirt tangan lengan berwarna putih. Dia mendesah perlahan.

Maya memeluk erat tubuh suaminya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Maya memeluk erat tubuh suaminya. “I miss you too. Rasa macam dah lama tak manja-manja dengan abang. Maya rindu nak peluk abang kuat-kuat. Maya rindu nak kiss-kiss abang macam ni. Muahh.. Muahh... Muahh." Maya mencium pipi Rafiq bertalu-talu. Rafiq ketawa perlahan.
“Ingat saya seorang je. Abang ni lagilah. Rindu nak kiss bibir sayang yang seksi ni and yang paling abang rindu ni..." Rafiq selamba memegang buah dada isterinya.

“Abang rindu tau yang ni. Dulu tiap-tiap masa abang hisap. Sekarang dah jarang." Dia menyelak baju yang dipakai oleh Maya dengan bersahaja. Buah dada isterinya dikeluarkan dari mangkuk bra.
“Wow, sayang. Makin besar lah. Sayang makan supplement ke? Apa tu, pink lady ke sayang." Segera Maya menampar tangan suaminya yang sedang mengusap buah dadanya.“Merepek lah, abang ni. Buat apa nak makan kalau yang Maya punya dah original besar. Abang ni.." Rafiq menyengih. Bibir munggil isterinya dipagut.

“Betul lah, sayang. Makin besar ni. Sayang jangan nak besarkan dia pula, eh? Kang lagi teruk abang makan sayang kang. Takut sayang lah penat. Abang okay, je." Maya menjegilkan mata. Seketika dia senyum kembali. Satu idea muncul di kepalanya
“Yeke abang okay? Ermm... Kita try boleh?"
“What do you mean kita try. Nak try apa, sayang." Alahai... Blur pula Rafiq ketika ini. Maya menahan tawa. Rafiq menjongket kening.

“Sayang.. Elok-eloklah. Nak try apa ni? Abang tak faham." Ujarnya dengan perlahan. Dengan perlahan, Maya menyuruh Rafiq duduk di sisi katil kemudian, dia turut duduk di riba suaminya. Bibir suaminya dicium. Satu ... Dua.. Tiga...
“Ermmm... Tak faham lagi?" Satu senyuman singgah di bibir Rafiq.
“Ohh.. Try ini ke? Alolo.. Comelnya sayang ni. Rindu sangat, eh? Meh sini."

Rafiq membuka tank top berwarna pink yang dipakai oleh Maya. Buah dada yang tersembul keluar dari bra tadi dihisap dengan rakus. Matanya memandang Maya yang mendesah perlahan.
“Ermmm..." Rafiq tersenyum sinis. Dia menelentangkan tubuh Maya. Kemudian, dia menindih tubuh itu. Anak mata bundar isterinya dicari.
“I love you, sayang." Ujar Rafiq penuh romantis membuatkan Maya tersenyum. Belum sempat dia membalas. Rafiq bertindak rakus dengan mengulum bibirnya sebagai tanda mahu memulakan perlayaran bahtera asmara mereka yang sudah lama tidak bersama.

MALIKA {COMPLETE}Where stories live. Discover now