Keď zazvonilo na koniec poslednej vyučovacej hodiny, Christine si bleskurýchle zbalila svoje veci a znova pozrela na Amber. Stále si nemohla zvyknúť na jej nový výzor. Najhoršie na tom všetkom bolo, že aj keby jej povedala pravdu, Amber by jej nikdy neverila. Mali byť predsa priateľky a všetko sa napokon skončilo takto.
„Amber," skúsila to znova.
Videla, ako nahnevane bachla učebnicu do tašky a zazipsovala ju. Potom sa na ňu pozrela, v očiach podráždený výraz.
„Čo chceš?"
A čo jej má vlastne povedať? Má vysvetliť nahnevanému dievčaťu, ktoré prehralo svojho vysnívaného chlapca, že to tak skrátka malo byť, pretože kým ona je čarodejnica, Amber je iba pomocníčka a má jej slúžiť? To si môže ísť rovno pripraviť testament.
„Vlastne nič," povedala iba.
Amber zafučala a kým sa trápila so zipsom, ktorý sa jej zasekol, Christine si všimla svoje karty, ktoré mala v taške.
„Tie tvoje karty sú super," zamrmlala.
„Čo prosím?" odvetila Amber podráždene. „Odkiaľ by si ich len mohla poznať?"
„Neviem," mykla plecami. „Vyzerajú byť fajn. Len im treba načúvať."
Amber na ňu hľadela, neschopná slova. Nevedela, čo sa jej Christine snažila povedať. Boli to predsa len hlúpe karty. Sľubovali jej lásku Gabriela a šťastný rozprávkový koniec a teraz tu iba úboho sedela a dívala sa nato, ako Christine s Gabrielom po sebe neustále pokukujú a zašívajú sa v kabinete.
„Christine," Gabriel Bowman nazrel do triedy.
Väčšina spolužiakov už bola preč.
„Idem," zamrmlala.
Zdvihla sa a posledný raz pozrela na Amber. Potom odišla za Gabrielom von z triedy.
Amber sedela na stoličke, stále mixovala so zipsom až kým sa jej napokon neroztrhol. Zanadávala hodila tašku o zem, balíček kariet vyletel z bočného vrecka a vysypal sa po podlahe. Ostatní žiaci, ktorí pomaly odchádzali, sa na ňu pozreli, ale nikto sa neunúval pomôcť jej pozbierať ich.
Kľakla si na zem a začala rukami zhŕňať karty. Trieda sa čoskoro vyprázdnila a ona ešte stále sedela na zemi, v rukách zvierala staré ošúchané karty, jedinú vec, ktorá ju spájala s Gabrielom. Daroval jej ich. Myslela si, že to s ňou myslel vážne. Tak dlho sa bála zamilovať do neho a predsa sa to stalo. A keď ju pozval na rande, bola tak nevýslovne šťastná, až takmer zabudla nato, čo sa udialo len pár mesiacov predtým.
„Scarlett," pošepkala.
Zdvihla hlavu a pozrela na prázdne miesto, kde dnes celý deň sedela Christine. Keď prišla do triedy a našla voľné miesto, sadla si naň. Netušila, že kedysi patrilo ich spolužiačke, ktorú po niekoľkých dňoch našli plávať na hladine močariska.
Scarlett bola jej priateľka, bola jej všetkým. Spoločne robili rôzne kúzla, privolávali si životné lásky a veštili budúcnosť. Až kým sa na prahu ich školy neobjavil Gabriel Bowman. Scarlett bola z neho úplne paf. V ten deň zavolala Amber a rozprávala o tom, že robila jedno kúzlo a to sa konečne vydarilo. A Bowman bol jej životná láska, tým si bola istá.
Iba Amber vedela, že oni dvaja sa začali stretávať. Čo sa dialo na ich rande, nikdy nevedela. Scarlett jej o nich nikdy nepovedala. A potom, jedného dňa iba prišla so slzami v očiach, no tak ako vždy, nechcela jej nič povedať. A Amber namiesto toho, aby ju podporila ako kamarátka, osopila sa na ňu. Bola sebecká a mala už po krk toho, ako si Scarlett nechávala všetko pre seba. Vykričala jej to a nechala ju samú.
O pár dní nato bola Scarlett nezvestná.
A keď ju našli, utekala ihneď za Bowmanom, aby ho konfrontovala. Ale on jej povedal, že sa so Scarlett rozišiel. Povedal, že to nemalo budúcnosť. Že bola primladá a ich vzťah by sa nepáčil nielen rodičom, ale i vedeniu školy. A tak to ukončil čo najskôr, pretože potom by to bolo ešte ťažšie.
Takže preto plakala. Nečakali, že si sama vezme život, pretože rozchod neunesie. Jedno zlomené srdce predsa nestojí za život, či áno? Amber vždy verila, že i keby jej niekto raz zlomil srdce, príde niekto ďalší, kto by jej ho pomohol zahojiť. Mýlila sa?
Potiahla nosom a zafňukala. Scarlett jej chýbala. Rozumeli si. Nie ako s ostatnými ľuďmi, ale tak trocha na inej úrovni. Bolo to niečo podobné ako s Christine. Skrátka to cítila vo svojom vnútri. No ako i pri Scarlett, aj pri Christine sa napokon zmýlila. A ako i predtým, i teraz stál v ceste Gabriel Bowman.
Pozrela na poslednú kartu v balíčku, ktorá ležala na zemi. Obrátila ju a spoznala obrázok smrtky zabalenej v anjelských krídlach. Gabriel Bowman bol skazou toho všetkého. Skazou, do ktorej sa aj napriek všetkému zamilovala.
Čo vlastne robila? Prečo len neostala sama sebou?
A teraz z nej neostalo nič, iba úbohá napodobenina Christine, ktorá sa bezmocne pozerá, ako spolu odchádzajú z triedy.
BINABASA MO ANG
Wicked
ParanormalPo smrti starej matky sa Christine ocitá v spustnutom mestečku zvanom Crowfall, ktorému na jeho zašlú slávu zostali už iba spomienky. Kým jej rodičia vybavujú pohreb a čakajú na rozsudok testamentu, chápe, že jej osud je už aj tak dávno spečatený. R...