Three

248 20 3
                                    

Min Pov

Sejam berjalan, aku dan V sampai di air terjun.

Suasana sunyi saja. Tapi ada suara perempuan tergelak-gelak.

"Yaahhh.... " jerit perempuan tersebut.

Siapa yang pandai-pandai datang tempat rahsia aku ni!

"Nuguyo? " soal V kepadaku. Aku hanya mengangkat bahu.

"Owhh... Hyung! " Kookie melambai kearah kami. Dapat aku lihat diatas batu besar ada Haera.

Kookie sedang bermandi manda.

"Yaahhh.. Kookie! Ni tempat rahsia Noona kan! " ujarku geram. Sengaja sebenarnya nak cuakkan Kookie ni.

"Dah tak rahsia. Siapa suruh bagi Kookie jumpa tempat ni! " balasnya.

Aku mempamerkan penumbuk yang dibalas jeliran daripada Kookie.

"Korang tidur sini ke semalam? " soal V pula. Haah lah, ada khemah.

Wowww.... Lagi laju diorang ni.

"Haah... Lepas jamuan kitorang hiking naik atas. " balas Haera.

V sudah membuka baju untuk pergi menyertai Kookie mandi.

Terus aku melompat naik keatas batu besar yang Haera duduki.

V mula melompat dan mengapungkan diri.

Kookie pula menganggu V.

"Hyuk macam mana unnie? " soal Haera.

"Kenapa dengan Hyuk? " soalku pelik.

"Pagi tadi Haera dengar Hyuk menangis kuat." Ujar Haera. Haaa... Tak mungkin aku nak jujur kan...

"Owhh... Lampin Hyuk penuh, tu yang meragam sikit." Balasku.

"Oowhhh... " balas Haera.

"Haera... Bila nak ada baby? " soalku lembut.

"Errr... Sebenarnya unnie, Haera merancang. " Ujar Haera perlahan.

"Jungkook tak tahu pasal ni. " sambung Haera.

"Kenapa merancang? " soalku pelik.

"Kami nikan bodyguard, gangster macam-macam tugas Haera kena terlibat. Kalau Haera mengandung, semuanya akan susah sikit nanti, bukan untuk Haera saja, tapi untuk Jungkook juga. " Ujar Haera panjang.

"Bukan sebab Haera takut sakit melahirkan? " dugaku.

"Itupun ya juga unnie, tapi setiap wanita nak ada zuriat sendiri juga kan unnie. " Ujar Haera. Matanya terarah kepada Kookie.

"Jadi tak perlulah merancang! " ujarku terus.

"Tunggu semuanya stabil dulu unnie, dan Haera juga perlu bersedia untuk fasa seterusnya. Masa kena kahwin dengan Jungkook pun, Haera amik masa yang lama untuk terima dia. " Ujar Haera.

Betul tu, kesian Haera. Dahlah muda lagi. Appa boleh pulak jodohkan diorang berdua. Tapi aku tahu hati Kookie memang ada Haera. Sebab dia suka cari gaduh dengan Haera. Kookie bukan jenis lelaki yang akan melibatkan diri dengan perempuan. Hatta anak buah dia semuanya lelaki.

Jadi apabila Kookie selalu bergaduh dengan Haera, aku tahu hati Kookie milik Haera.

"Take your time, kalau perlukan bantuan, unnie akan tolong. Just tell me. " kepala Haera aku gosok lembut.

Aku menoleh kearah V dan Kookie. Wooww... Aku fikir diorang main baling air, rupanya main baling diri antara satu sama lain.

Ganas sungguh. Nasib tak main baling isteri. Kalau tak bergegar otak kami.

Dragon HighWhere stories live. Discover now