Eight

181 8 0
                                    

Seokjin Pov

Haera hanya diam dan kembali duduk.

"Explanation now Jeon Jungkook sebelum aku kerat kau 14 bahagian! " Aku menunjukkan pedang kearah Kookie. Dengan beraninya dia menjerit kepada dongsaeng aku!

Ok bukan aku saja, semua orang dah anggap Haera ni macam adik sendiri...

"Err..." Kookie menggaru kasar kepalanya.

"Haera mengandung oppa, dah sebulan lebih, sebab tu Kookie marah sangat Haera terlalu aktif. " Haera memulakan bicara.

"Kenapa tak cakap awal-...Mwoo.." Terkejut aku.

Melihat Haera yang tersengih gembira, membuatkan aku tahu dia tidak menipu.

"Apa yang buat Haera boleh mengandung! " soalku pelik. Yalah Haera membuat perancangan kehamilan sebelum ni, haaaa.. perkara yang hanya aku dan Min saja yang tahu.

"Kookie lah yang buat Haera mengandung, takkan aku pulak! " Hoseok menepuk dahinya.

Aku hanya mampu tersengih.

Pedang aku tolak jauh dari kami apabila mata Kookie asyik memandang pedang dan aku silih berganti seperti ingin memenggal kepalaku.

"Maksud hyung, Haera tahukan...." Aku memandang Haera meminta bantuan.

"Dah sampai masa yang sesuai oppa, sebabtu Haera buat keputusan untuk mengandung." Balas Haera.

Fahamlah aku maksud Haera.

"Kenapa kau tak bagi Haera makan atau minum langsung?" Soalku tegas.

"Hyung, she's pregnant!" Balas Kookie keras. Haah...Haera mana boleh minum arak, makanan disini pun bukan bagus untuk kesihatan.

Aku menganggukkan kepala.

"Hyung, ni kekasih atau bakal isteri kau?" Soal Hoseok kepadaku.

"'Barang simpanan aku." Balasku acuh tak acuh. Byul aku kerling.

Wajah tenang yang sukar aku ketahui maksudnya.

Tapi tangan Byul yang menggenggam erat jarinya sehingga membentuk penumbuk aku lihat.

"Bagi dekat aku hyung, aku jaga barang kau elok-elok!" Hoseok tersenyum sinis.

"Kau....." Ayatku terhenti.

Byul sudah menendang dada Hoseok. Di tekan dada Hoseok dengan kasut tinggi 5 inchi hingga berkerut muka Hoseok.

Aku berdiri menahan tindakan Byul.

Seketika kasut diangkat, Byul menoleh kearahku. Satu tamparan hinggap diwajahku hingga melayang tubuhku dan kembali duduk diatas sofa. Bergegar otak aku.

"Kau!....." Ucapanku terhenti apabila Byul mencerlung kearahku.

Pisau yang terselit dipahanya diambil dan diletakkan disebelah pipiku.

Pantas aku mengangkat tangan. Menyerah kalah.

Byul menarik pisau tersebut dan berlalu keluar.

Sempat tangan Byul aku tahan.

"Aku tersilap, we're on contract, please beware! " aku memberi amaran dengan berbisik di telinga Byul. Cukup untuk aku dan Byul saja yang dengar.

Ya, kami ada contract, sebab tu dia bukan kekasih, isteri mahupun perempuan simpanan aku, and she's still virgin.

Lagipun aku bukannya kaki perempuan atau pemain wanita....hingga ada anak buah aku yang kata aku gay...

Aku hanya akan setia pada yang satu, hanya pada isteri aku.

Dragon HighWhere stories live. Discover now