Seokjin Pov
Pintu bilik Byul aku bukak kasar dan kuat.
"Byul, kau tengokkan anak VVIP aku tu nak apa? Asyik mengamuk dalam bilik VVIP. " aku mula mengarah Byul yang sedang elok mewarnakan kuku tangan.
"Dia nak mak ayam fresh layan dia... " Byul mengangkat wajah menandangku sekilas dan menyambung kerjanya.
"Mak ayam yang mana? " soalku pelik.
Mak ayam aku ada lima termasuk Byul. Dan yang masih fresh hanya Byul.
"Shittt!! " makiku. Penumbuk aku genggam...
Byul meniup kukunya sambil mata menjeling aku.
"Kalau kau nak, kau layan lah dia, chaebol tu. Hensem lagi..." aku membaringkan tubuh dikatil Byul. Penat seharian dengan urusan kumpulan.
Dengan Min yang menghilang lagi....
Kenapa Min menyembunyikan diri juga menjadi rahsia...
"How dare you oppaa! " Byul duduk sebelahku.
Tangannya lincah memicit kepala aku.
"Kalau oppa lainlah, sekarang jugak Byul layan, setiap hari pun boleh. " Byul mula bernada manja.
Sejak kejadian dulu, aku lebih menjauhi Byul. Taknak miang Byul ni melarat jauh.
"Siapa ajar kau jadi manja macam ni? Kau nampak macam bukan kau. " soalku pelik.
Kepala aku Byul alih dan letak diribanya. Tangannya terus mengurut kepalaku. Aku hanya biarkan.
"Appa, appa yang ajar. " balas Byul perlahan.
"Appa?? " soalku pelik. Appa mana pulak?! Setahu aku ahjusshi mendera Byul saja.
"Diluar pengetahuan orang lain, appa selalu beri kasih sayang dia, ya Ahjusshi tua tu. Memang dia sibuk mendera dan Byul menderita.
Tapi dia beri kasih sayang seorang appa pada Byul. Masa Byul duduk tepi jalan tanpa makan, appa datang tidur dan peluk Byul, appa selesakan kehangatan tubuh Byul masa musim sejuk, dengan peluk Byul. Masa Byul demam, appa yang jaga Byul.
Masa Byul dihantar ke China, appa yang curi-curi melawat Byul. Tapi masa appa hantar Byul ke Rome, Byul tahu itu petanda Byul takkan pernah jumpa dengan dia lagi. And its turn out appa died." air mata Byul menitis turun seperti air hujan.
"Shhhh.... Byul.... Uljima.. " aku bangun duduk, tubuh Byul aku peluk. Byul dah macam adik aku sendiri.
"Appa... Pogoshippeoo... " Byul mengomoi dada aku. Hingga aku tersandar ke kepala katil.
"Oppa tahu tak, oppa sama macam appa, ahjusshi tua tu sayangkan Byul dengan kuatkan Byul. Sama macam oppa.
Byul ingat lagi, oppa selalu buang roti dalam tong sampah tempat Byul cari makan.
Oppa selalu baling ubat masa Byul terluka dan sakit. Oppa juga yang jemput Byul dari Rome, oppa..... Oppa....." Ucapan Byul tersangkut dengan sendu.
"Dahlah, bukannya aku tolong apapun. " belakang Byul aku gosok lembut.
"Asal kau benci ahjusshi? " soalan itu terpacul sendiri.
Byul melihat wajahku seketika.
"Sebab dia mati dan tinggalkan Byul keseorangan. Byul lagi suka dia ada dengan Byul walaupun Byul menderita. But still ada orang yang akan peluk Byul, tenangkan Byul.
Tapi Byul dah ada satu sekarang." Byul memerhatikan aku.
"Byul ada oppa! " Byul mencium dahiku lama.
YOU ARE READING
Dragon High
AksiAnnyeong haseyooo.... I'm back, ni sambungan Gangster High. Kenapa Dragon High, kenapa bukan Gangster High 2?! Jawabannya : continue reading, author ada letak sinopsis or appetizer orang panggil. N cerita ni lebih banyak fresh idea dan fresh cream...