V Pov
Kerusi di Bar milik Seokjin hyung aku duduki, seorang 'mak ayam' fresh kepunyaan Seokjin hyung melirik kearahku.
"Hai oppa..." ujarnya sambil terliuk lentok.
Jika lelaki lain mungkin sudah meleleh air liur melihat kegedikkan Byul.
Tapi bukan aku, perempuan murah bukan selera aku dan perempuan gedik tak mampu menambat hati aku.
'Hanya Min selera aku, hanya Min yang mampu...'
"Seokjin pergi mana?" soalku sengaja ingin memulakan perbualan.
"Keluar, kutip duit, belasah orang....." terjuih mulutnya membebel akan perbuatan jahat hyung aku.
"Kau tak ikut?" soalku ingin tahu.
"Dia tak bagi, tak adillah hidup macam ni, dia boleh buat semua benda, bebas kemana saja..." Byul membebelkan 'kebebasan' yang tak dimilikinya.
Tangan Byul meletakkan segelas wain putih dihadapanku.
Nak buat macam mana, Byul ni mak ayam gred AAA, muda, cantik dan masih dara dengar cerita daripada Namjoon hyung.
"Aku boleh bagi kebebasan yang kau nak tu....Selagi kau sudi untuk tolong aku." ujarku sambil meneguk wain putih.
Mata menikam tajam kearah mata Byul.
Jelas matanya melirik tajam kepadaku.
"Tolong apa?" soalnya sambil memeluk tubuh.
"Jadi skandal aku.." tersinis aku menyebutnya.
"Dan apa yang aku dapat?" soalnya, jelas anak matanya menikam ke dalam mataku.
"Apa saja yang kau nak, termasuk kebebasan yang kau inginkan..." dengan penuh yakin aku bersuara.
Byul tersenyum, segaris senyuman yang aku anggap sangat misteri...
"Kau boleh bagi Seokjin Oppa jadi milik aku, suami aku?" soalnya.
Terkejut aku, jika itu yang dia minta....
"Haahahhahahha...Chill lah, Aku tak suka jasad tanpa cinta, aku nak satu package, jiwa dan raga." Byul mempamerkan senyuman.
Tetiba rasa seram pulak dengan yeoja ni, mood dia berubah dengan mudah, senyuman dan ketegasan berselang seli tanpa menjadi masalah besar untuk menutup riak dan emosinya.
Tapi dialah pelakon yang paling sesuai untuk membantu aku menjayakan misi aku.
"Aku nak tahu semua kelemahan, kelebihan , semua perkara tentang Seokjin oppa, sejarah hidup dia juga..." ujar Byul, entah kenapa...ada kejujuran dalam ayatnya.
"Kau cintakan hyung aku?" soalku terus, lebih kepada aku terlepas kata akibat perasaan ingin tahu.
"Mungkin tak sehebat cinta kau pada isteri kau.." ujar Byul sambil melirik kearahku.
Aku? Sudah terpempan dengan ujarannya.
Ada sesuatu yang tidak dapat aku fahami di dalam ayatnya.
"Jadi aku tolong jadi skandal kau, dan kau tolong aku dapatkan Seokjin oppa, mudahkan." Byul mula bertegas.
"Deal." Balasku sambil tersenyum sinis, semampunya aku menutup rasa hati, rasanya tiada siapa yang tahu apa yang telah dan akan aku lakukan atau korbankan untuk Min.
Byul mendekatiku, matanya lunak memandangku menunjukkan riak seseorang yang jatuh cinta.
Secara sepontan kepalaku terkebelakang.
YOU ARE READING
Dragon High
AksiAnnyeong haseyooo.... I'm back, ni sambungan Gangster High. Kenapa Dragon High, kenapa bukan Gangster High 2?! Jawabannya : continue reading, author ada letak sinopsis or appetizer orang panggil. N cerita ni lebih banyak fresh idea dan fresh cream...