Eleven

180 14 0
                                    

Seokjin Pov

Pakaian mak ayam jugak yang dia pakai.

"Oppa cemburu ya kalau ada orang tengok...."

"Aku bagi masa 2 minit, lambat aku tinggal." Aku terus bergerak keluar.

Maaflah Byul aku bukan kaki perempuan, seratus kali digoda pun aku tetap setia.

15 minit menunggu, Byul muncul siap berpakaian santai dan berkasut.

"Jom...." Ujar Byul ceria. Memang kanak-kanak ribena sungguh.

Aku menjeling geram. 2 minit jadi 15 minit.

Dalam emergency rescue, elok aku dah terminal death baru dia sampai mungkin.

Aku terus memandu kereta ke sebuah rumah penyimpanan abu.

"Pakai cap dengan sunglass ni!" Aku menghulurkan cermin mata hitam dan cap kepada Byul.

"Walau apa pun jadi nanti jangan pernah sekalipun buka faham!" Amaranku.

Byul hanya mengangguk dan memakai cap dan cermin mata berwarna hitam.

Laju aku keluar dari kereta. Byul pula mengikutku dari belakang.

Sampai di kotak yang aku tuju, aku berhenti.

"Ahjusshi....Jin datang." Aku menunduk hormat kepada ahjusshi.

Belakang badan Byul aku tolak untuk turut tunduk hormat kepada ahjusshi.

"Bodoh! Kenapa aku kena tunduk dekat jahanam ni!" Marah Byul.

"Kau diam sebelum kau jadi abu!! " aku memberi amaran.

"Jin dah tunaikan amanah ahjusshi untuk cari dan jaga Haeyoung, Jin juga tadbir Gangster Low sehingga beroleh kuasa dan kekayaan yang banyak." Aku tersenyum melihat gambar ahjusshi.

"Cakap apa kau nak cakap." Ucapku pada Byul pula.

"Woii ahjusshi, kalau dah mampos buat cara dah mampos jangan sibuk nak kacau hidup aku lagi!" Sembur Byul dengan mata yang sudah bertukar menjadi hitam sepenuhnya. Tiada putih langsung.

"Jaga bahasa kau Byul!" Ujarku diteliganya.

"Ahjusshi, Jin datang lagi nanti, ahjusshi jangan risau, semua dalam keadaan baik saja." Ujarku sambil menunduk hormat pada ahjusshi.

Aku terus menarik tangan Byul mengikutku.

"Oppa....oppa.....ada orang ikut kita.!" Byul membisik ditelingaku.

"Jalan cepat." Arahku. Langkah dilajukan.

Sesampai saja diluar, hampir 20 orang mengepung aku dan Byul. Orang-orang aku yang mengikut aku sudah tersadai tidak sedarkan diri atau mungkin sudah mati.

"Its so fun." Ujar Byul dan mula menyerang musuh.

Aku juga melakukan perkara yang sama.

Aku menumbuk dan menendang mereka tanpa melihat siapa gerangan mereka.

Tetiba tumbukan terkena pada seorang yeoja.

"Aucchh..." Byul menjerit kecil apabila tumbukan padu aku melayang pada pipinya.

"Mian..." Ucapku kembali melawan musuh yang menyerang.

Byul turut menyerang musuh tanpa mempedulikan kesakitannya.

Musuh terakhir berjaya aku tewaskan.

Aku menarik tangan Byul dan bersembunyi dibelakang kereta. Ada beberapa orang yang berlegar mencari kami.

Dragon HighWhere stories live. Discover now