V Pov
"Eomma..." panggilku tatkala memasuki ruang tamu rumah.
Eomma tersenyum melihatku. Badan aku tundukkan sedikit sebagai tanda hormat.
"Jom ikut eomma." arah eomma supaya aku mengikutnya.
Eomma nampak sedikit serious.
Tetiba aku terfikir, takkan eomma dah tahu kalau aku yang 'culik' Min.
Sebuah bilik dibuka, aku mengikut eomma melangkah masuk ke dalam.
Susuk tubuh seseorang menyapa penglihatanku.
Byul?
Ya tak silap lagi memang tu Byul. Jauh dia berdiri di balkoni bilik.
"Dah sebulan dia dekat sini, Seokjin kurung dia dekat sini." aku sedikit terkejut.
Byul kena kurung di sini.
Baru aku ingin mendekati Byul, eomma menahan.
"Dalam tidur dia selalu meracau nama Tae dan Jin, jadi eomma harap sangat Tae boleh pujuk Byul untuk pergi dari tempat ni." ujar eomma.
Aku bergerak kearah Byul saat eomma menolak tubuhku kearahnya.
Pada masa yang sama, Byul berpaling berjalan memasuki ruangan bilik semula.
"Byul" seruku.
Byul melihat kearahku. Wajahnya lebam dan pucat.
Lebam lama dan lebam baru.
"Siapa yang buat semua ni?" terus tubuh Byul aku hampiri.
Byul melabuhkan duduk di atas katil, aku berdiri di depannya.
"Byul, dengar cakap eomma ya kali ni, eomma taknak dah Jin pukul dan dera Byul dekat sini. Ikut Taehyung ya..." eomma duduk disebelah Byul sambil memujuk Byul.
Byul menggeleng lemah.
"Sebab apa dia pukul kau?" soalku tegas.
"Sebab perjanjian kita?" teka ku apabila Byul mendiamkan diri.
Masih Byul diam tanpa bicara sepatahpun.
"Aku punca dia kan? Okay, kau boleh pilih nak diam tapi jangan marah kalau aku bunuh Seokjin." aku mula melangkah pergi.
"Tu hukuman sebab aku langgar suruhan dia." ucapan serak basah dari Byul menghentikan langkahku.
Aku berpaling melihat Byul. Tahu Byul pasti bertemankan air mata selama ni.
"Dia tak bagi aku jumpa kau lagi, tapi aku tak ikut." sambung Byul.
"Jadi tu tiket untuk dia dera kau macam ni?" tempelakku.
Geram dengan Seokjin. Dan aku rasa bersalah sebab Byul menderita di sini sedangkan aku dah dapat Min.
"Kau baliklah, nanti lagi mengamuk Seokjin kalau dia tahu kau datang jumpa aku." suruh Byul.
Byul yang kuat dulu kini hanya seorang yang lemah.
Aku berlalu ke almari pakaian.
Sehelai jaket tebal aku ambil.
"Ikut aku, aku dah dapat apa yang aku nak, tapi kau terseksa macam ni, aku tolong kau." Jaket aku sarungkan ke tubuh Byul.
"Tak nak...nanti Seokjin..." tolakan Byul aku potong.
"Kau nak dapatkan Seokjin tak? Jadikan dia milik kau, aku tolong...." ujarku yakin.
Ya aku yakin.....Seokjin taknak barang dia dirampas, bahasa mudahnya dia cemburu....
YOU ARE READING
Dragon High
ActionAnnyeong haseyooo.... I'm back, ni sambungan Gangster High. Kenapa Dragon High, kenapa bukan Gangster High 2?! Jawabannya : continue reading, author ada letak sinopsis or appetizer orang panggil. N cerita ni lebih banyak fresh idea dan fresh cream...