Thirty-Two

110 5 3
                                    

Byul Pov

"Eomma tak sangka kamu boleh jadi sekejam ni!"

"Puas hati Jin dapat balas semua rasa sakit hati....lagipun perempuan macam dia memang layak dapat penghinaan macam tu."

"Eomma tak kira, eomma nak kamu bertanggungjawab dan mintak maaf dengan dia."

"Takkan eomma....Jin nak dia betul-betul terseksa...."

Mata aku buka apabila perbualan tadi menganggu tidurku.

Wajah seorang wanita tua menyapa penglihatanku.

Senyuman dia hadiahkan.

"Eomma keluar dulu.." wanita tersebut berlalu pergi.

Seokjin oppa aku lihat.

Senyuman berbaur kejahatan dia pamerkan.

Selimut aku tarik menutupi seluruh tubuhku akibat ketakutan.

"Buat apa tutup, aku dah ratah semua!!" ujarnya dengan sombong.

Tetiba telefonnya berbunyi. Laju dia menjawab telefon.

Tubuh aku dudukkan dari pembaringan.

Sakit di seluruh tubuh, bersama lebam yang mula keungguan akibat perbuatan Seokjin oppa aku hiraukan.

Tubuh yang sudah berbaju aku dirikan. Mungkin Seokjin oppa yang memakaikan kepadaku semula.

Tubuh aku dirikan. Tapi malang, aku jatuh terduduk dilantai. Dengan susah, tubuh aku dirikan lagi, tapi hampa aku hanya terjatuh semula.

Pangggg....

Pipiku ditampar.

"Nak lari kemana!!!" bengis wajah Seokjin oppa.

"Tandas..." ujarku perlahan.

Dengan kasar tubuhku diangkat dan dibawa ke dalam tandas.

"Bersihkan diri kau yang kotor tu!" tubuhku dibaling secara kasar ke lantai tandas.

Mata mula panas mengenangkan tindakan Seokjin oppa.

"Ingat, jangan pernah sekalipun cuba nak lari! Kalau tak kau akan tahu akibatnya nanti." Kepalaku ditolak kasar hingga terhantuk pada dinding tandas.

Dia berlalu keluar dari tandas. Cecair yang mengalir di kepala aku hiraukan.

Aku memeluk tubuh... tangisan aku hambur semahunya.

"Hikksss...hikksss...appa... Byul nak apppaaaa..." rintihku.

Sepanjang hidup, jika aku didera atau dibuli, appa yang melindungiku selalu, tapi sekarang appa tiada untuk melindungi aku lagi.

.....skip.....

Keluar saja dari tandas, Seokjin oppa tidak kelihatan, seorang wanita tua yang mananti di penjuru katil.

Aku terkaku sendiri. Rasa takut mula menguasai.

"Sini, duduk sini." Gamitnya.

Aku menggeleng tidak mahu.

Dia mula berdiri dan berjalan menghampiriku.

Tanganku ditarik lembut menghampiri katil. Perlahan tubuhku didudukkan.

"Biar eomma rawat semua luka ni." Ujarnya lembut. Senyuman tidak lekang dari bibirnya.

Aku hanya berdiam membiarkan perbuatannya.

Selesai ubat disapu. Wanita tersebut berlalu ke meja kopi, dulang berisi makanan dibawa kepadaku.

"Makan sikit ya..." dia menghulurkan sesudu bubur dihadapan mulutku.

Dragon HighWhere stories live. Discover now