Seokjin Pov
" Wowww...Tae, ni sapa nak bayar!!!" jerkahku kuat apabila botol wine edisi terhad dibaling ke dinding bilik. Wine mahal tu...
"Aku BAYAR!" Taehyung menjerit kembali, dia bersandar pada sofa sambil memeluk tubuh.
"Mian hyung, nanti aku bayar balik untuk kerosakkan ni..." Taehyung mula mengangkat badan untuk berlalu pergi.
Setiap kali macam ni, jika Taehyung datang pasti emosinya tidak stabil.
"Sampai bila? Sampai badan hancur Min ditemui baru Tae nak jadi kuat semula? " Aku bersuara.
Sengaja aku ingin melihat reaksinya.
Ni rupanya sisi Taehyung yang Min cuba elak dari muncul. Taehyung yang baran.
"Apa kau kata!" Taehyung mencengkam baju aku ketat. Wajahnya jelas berang dengan ujaran aku.
"Min tak mati lagi, aku akan bunuh siapa saja yang cakap Min dah mati!" Taehyung melayangkan penumbuk ke mukaku.
Pantas tubuhnya aku tolak jatuh kelantai, Bajunya aku cengkam kuat.
"Kenapa kena hidup macam mayat! Kalau Min tak kembali! Kau tak kesian dengan anak kau! Dengan diri kau? " Amarahku memuncak juga.
"Mana Taehyung yang tak cepat melatah, Taehyung yang sentiasa tenang dan kuat!" ujarku.
"Aku tak kira hyung, selagi Min tak dijumpai... jangan harap aku akan tenang, aku sanggup buat apa saja asalkan aku puas hyung walaupun membunuh tanpa perasaan!!" Tubuh aku ditolak hingga terjatuh kebelakang. Taehyung terus berlalu keluar, di pintu sudah berdiri appa dan Namjoon. Bahu appa dan Namjoon dilanggar kasar oleh Taehyung.
"Baru appa sedar, kenapa Min taknak jauh dari Tae, dia tahu Tae akan hilang arah macam ni." Appa menggelengkan kepalanya dan berlalu pergi.
Nafas berat aku lepaskan.
'Tolong balik cepat Min...sebelum Taehyung...'
"Hyung aku nampak perempuan simpanan kau dekat luar, cantikk!" Namjoon berkata miang.
Konon dah insaf dan setia pada Sarang...
Penumbuk aku tunjuk, memang tak mungkin aku serahkan Byul pada Namjoon, walaupun dia adik aku.
.....skip.....
Taehyung Pov
"Tae!" Panggil seseorang.
Lantas aku berpaling melihatnya.
"Nae, appa. " balasku tenang.
Inipun kepuraan aku untuk berlaku tenang.
"Eomma rindu Tae dengan Hyuk, esok datang jumpa eomma bawa Hyuk sekali." Appa memegang bahu aku lembut.
Bibirnya terukir senyuman nipis.
Aku mengangguk sekali.
Appa terus berlalu ke dalam kereta yang dipandu oleh Sungjae.
Aku juga meneruskan langkah ke arah kereta sport hitam milik aku. Wajah Min yang tersenyum sentiasa menjadi hayalan kepadaku.
Bayangan tu juga yang menguatkan aku untuk meneruskan hidup.
Panggilan yang baru masuk aku lihat malas, nombor yang tak dikenali. Pasti panggilan nak mengugut, tapi tetap kena angkat juga.
"Yubeseyo..." ucapku saat panggilan bersambung.
Panggilan diputuskan tidak sampai 3 saat mengunggu.
"Shit you!!" Iphone aku genggam erat, menyesal angkat, mungkin dulu aku tak kisah nak buang telefon sebab boleh beli baru, tapi gambar Min dan kenangan di dalamnya menghalang aku berbuat begitu kini.
YOU ARE READING
Dragon High
ActionAnnyeong haseyooo.... I'm back, ni sambungan Gangster High. Kenapa Dragon High, kenapa bukan Gangster High 2?! Jawabannya : continue reading, author ada letak sinopsis or appetizer orang panggil. N cerita ni lebih banyak fresh idea dan fresh cream...