FIREPROOF UPDATE
Charlotte POV
'Wat staat er in dan?' Vraagt Lucy die zich uiteindelijk heeft gedoucht en omgekleed enzovoort.
'Uhm, wil je... wil je het lezen?' Zeg ik nog snikkend. Ik weet dat ik soms best een emotioneel wrak kan zijn. Ik geef het boekje aan Lucy.
Ondertussen lees ik de andere papiertjes.
Ik voel me zo rot, zo rot! We moesten weg naar Amerika voor de WWAtour en we stonden dus op het vliegveld. Ik liep met Charlotte en ze werd geslagen en viel dus achterover.. vanaf dat moment zag ik haar niet meer en moest ik doorlopen. Een paar uur later kregen we ook te horen dat Charlotte het halfzusje van Harry is. Dus ik zie Charlotte sowieso nog wel een keer! Hier was ik echt blij om.. Maar ook wij kijken naar het journaal en zagen ons appartement in vlammen opgaan.
Het is zo raar wat er deze dag gebeurt is. Ik voel me schuldig tegenover Charlotte, maar wat als het haar schuld is van de brand, etc? Nee, Charlotte is zo niet. Ik kan haar ook niet bereiken want ze heeft mijn nieuwe nummer niet... Ik voel me zo zo zo stom! Ook heb ik haar heel erg veel emails gestuurd maar reageert ze hier niet op... hmmpf!
'Omg! Dit is zo lief!' Zegt Lucy als ze er wat heeft gelezen. 'Hij heeft dus een dagboek gehouden voor jou! Had hij ervoor echt met Anna?'
Het was vandaag m'n verjaardag! Ik vond het jammer dat Charlotte er niet bij is maar goed. Ik liep vandaag nog even over straat voor de laatste boodschapjes en ik krijg water over mij heen. Ik keek snel wie het was en het bleek Charlotte te zijn. Ik ging het hotel in en ik ging naar haar toe, omdat ik haar weer wou zien. Ze is weinig veranderd maar deed heel erg bot. Toen heb ik de domste beslissing van mijn leven gemaakt.. Nadat ik haar had uitgenodigd liep ik het hotel uit en kwam ik Anna tegen. Ik dacht dat ze nog in Londen was maar ze zei dat ze ook kwam. ( ik weet nog steeds of ik haar wel of niet had uitgenodigd) en ze deed poeslief tegen mij. Ik denk dat...
Verder kan ik niet lezen wat er staat. De rest is eruit gescheurd.. Wel zie ik wat letters staan waarvan ik heesgjandeet lees. Maarja, daar kan ik ook niks van maken.
Ik vind het aardig dat hij dit aan mij geeft. Maar waarom? Als hij mij niet mag moet hij dat zeggen, niet dit gaan schrijven en via de politie aan mij geven. Ik bedoel, als hij echt zo over mij dacht dan heeft hij mij wel vaker een bericht gestuurd enzo.. ugh ik snap er niks meer van.
Ik zie in mijn oog hoek dat Lucy het verhaal leest en ik hoor haar een paar keer 'ahw' zeggen. Ook zie ik haar sms'en en elke keer als ze op haar mobiel kijkt lacht ze als een idioot. Ik stuur een sms naar Harry
Ik: 'Hey broer! Leuk aan het sms'en met Lucy?:)'
Al snel krijg ik een bericht terug.
Harry: 'Uh hoezo?'
Ik: 'Ja dus, als je dit niet deed had je je mobiel ook niet binnen handbereikx'
En ik lach. Sukkel. Ondertussen is de tijd voor bij gevlogen en heb ik maar besloten om te gaan slapen.
••••
'Goedemorgen Dames!' Spreekt Jeremy mij, Diana en Noëlle toe. Lucy zit achter ons omdat ze verder ook niet weet wat ze moet doen. 'Zoals jullie weten hebben we nog een hele tijd om hier onze video-opnames te doen! Alleen kwam er heel erg veel tussen en hebben we besloten dat we vandaag de laatste opname dag hebben. Dat betekend dat jullie morgen weer naar huis kunnen.'
Er komen nu veel 'ahw'-tjes en 'oh'-tjes en ik vind het zelf ook wel heel erg jammer. Maar goed, het is niet anders. We beginnen snel met de opnames en als we klaar zijn gaan we weer inpakken.
'Het gaat veel te snel, ik wil helemaal niet weg!' Zeg ik tegen Lucy terwijl we inpakken.
'Nope, ik ook niet.' Zegt Lucy terwijl ze inpakt en op haar mobiel kijkt. 'Ga je naar Nederland? Of Engeland?'
Hmm daar heb ik nog niet over na gedacht.
'Ik denk dat ik naar Nederland ga, wat moet ik in Engeland doen? Ik heb geen appartement meer , niks.'
'Kan je niet naar uh, je halfzus ofzo?'
'Ik ben daar echt niet welkom, Lucy..'
'Maar je kan wel bij mij slapen!'
'En dan? Ik ga wel terug naar Nederland.'
•••
De dag liep snel voorbij, te snel. We besloten nog even wat te gaan drinken op een terras hier in de buurt en we gingen al vroeg slapen. Het vliegtuig van Diana, Noëlle en Lucy gaat al om 8 uur, en die van mij gaat om 10 uur.
'Ik ga je echt missen! Kom je wel een keer langs? Je kan echt wel bij mij slapen enzo!' zegt Lucy.
'Tuurlijk! Ja, we skypen he?' En ik omhels haar. Ook neem ik afscheid van Diana en Noëlle, hun heb ik ook erg gemogen.. alleen met Lucy heb ik een sterkere band gekregen. Hun lopen de 'gate' in en even later zit ik op een bankje te kijken naar hun vliegtuig, wat opstijgt... en weer daalt.
Ik besluit nog even naar een winkeltje te gaan, een soort van souvenierwinkeltje maar dan als supermarktje. Ik haal nog een pakje Nerds op en m&m's met pindakaas. Dat heb ik in Los Angeles ook wel gekocht, alleen zit dat in mijn tas. En als ik wacht heb ik toch niks beters te doen dan eten.
'Hallo, moet je ook naar Nederland?' Hoor ik een stem achter mij zeggen. Ik schiet uit mijn gedachten.
'Uhm, hoi.. ja!' Zeg ik en ik kijk hem aan. Het is een jongen met blond haar, heel erg licht. En hij heeft groene ogen en kuiltjes in zijn wangen.
'Ik ben Lars trouwens.' En hij steekt een hand naar mij uit.
'Charlotte, reis je in je eentje?' Zeg ik terwijl ik hem mijn hand schudt.
'Nee, ik ben met een vriend die hier zijn familie bezoekt, alleen moet ik eerder weg omdat mijn oma in het ziekenhuis ligt.'
'Oh, sterkte!'
'Dankjewel, en jij?'
'Mijn vriendinnen zitten nu al in een vliegtuig naar Engeland, omdat ze daar vandaan komen.. Ik kan daar niet meer heen dus ga ik terug naar Nederland.'
Ik praat met Lars over hoe mooi Engeland is en over Nederland. Heel toevallig zit ik ook naast Lars in het vliegtuig omdat we beiden de 'last minute' tickets hadden. En hier praten we gewoon door.
JE LEEST
When i met you for the first time N.H.
FanfictionCharlotte woont in een boerendorpje in Nederland. maar ze vind het helemaal niet leuk hier. Ze was van plan om in Londen te gaan wonen. Dit is tenminste wèl een leuke stad. Charlotte huurt een appartementje omdat ze een eigen huis nog te duur vindt...