Ik word wakker in de armen van Niall. En ik lig half op hem, het ligt wel fijn dus besluit ik mijn ogen weer te sluiten en verder te gaan slapen.
•
"Lot! Word wakker!" Niall hangt met zijn gezicht boven mij. "Louis is bijna jarig!"
Meteen word ik wakker. "Wat?"
"Ja morgen! Ga je mee straks ingrediënten halen voor een wortelcake?"
"Hoelaat is het?"
"1 uur, je bent wel een uitslapertje hoor!" Ik grinnik.
Nadat ik me heb omgekleed en fatsoenlijke kleding aan heb gedaan ga ik samen met Niall naar de supermarkt. wel vermomd natuurlijk. "Wat moeten we allemaal hebben?" Vraag ik aan Niall. Niall houdt een briefje boven mijn hoofd. Ohja.
We zoeken alle ingrediënten en lopen naar de kassa om het af te gaan rekenen.
Als we terug zijn in mijn, ik noem het, ons appartement zetten we de spullen op het aanrecht neer. Het is nog niet ingericht maar dat komt binnenkort wel. Ik heb al wel wat keukenspulletjes, wat ook wel handig is voor het maken.
"Zullen we nu beginnen dan maar?" Vraagt Niall. Ondertussen is het al half zes, de tijd gaat zo snel. Ik lees alle instructies door over hoe je een wortelcake maakt.
"Verwarm de oven voor op 170 °C. Vet een springvorm in met wat boter."
"Check!"
"Klop met een mixer de eieren, suiker en het zout tot een schuimige crème. Zet de mixer op de laagste stand en meng de olie erdoor. Zeef het bakmeel, de kaneel en het bakpoeder boven het eimengsel en meng met een houten lepel voorzichtig door elkaar."
"Wil jij mixen?" Niall kijkt me lief aan waardoor ik geen nee kan zeggen. "sure."
Ik pak de mixer en ik begin fanatiek te mixen. Het gaat goed en ik zet de mixer op een hardere stand, later nog een keer totdat... Blijkbaar ging het te snel waardoor de bakmix elke kant opvloog. "shit!" Gil ik. Niall komt lachend achter mij staan en neem het van mij over. Als hij alles uit heeft gezet maakt hij een opmerking.
"Je ziet er leuk uit hoor!"
Ik heb geeneens tijd om in de spiegel te kijken want ik weet van mezelf al dat ik eronder zit. Niall ook. Ik schraap met mijn vinger wat beslag van zijn gezicht en stop het in mijn mond.
"Oke, stap drie. Rasp de peen, prak de bananen fijn. Hak de walnoten fijn. Voeg de peen, banaan en de walnoten toe aan het mengsel. Doe het in de springvorm. Bak ca. 90 min. in de oven en laat helemaal afkoelen in de vorm."
Ondertussen hebben we een film gekeken omdat het zo lang duurde. Als het eindelijk klaar is gaan we weer verder.
"Verwijder dan de springvorm.
Meng met een vork de boter, poedersuiker en roomkaas in een kom tot glazuur. Verdeel het glazuur met de bolle kant van een lepel over de worteltaart."
"Lot, het ziet er niet uit!" Zegt Niall die net als ik onze taart bewonderd. Ik geef Niall gelijk, de helft van het beslag hebben we verloren tijdens het "mix-ongelukje".
"Kunnen we straks niet een nieuwe kopen in de supermarkt? Dan kunnen we altijd nog zeggen dat we die zelf gemaakt hebben!" Zeg ik. Niall maakt een pruillipje en kijkt me aan. "En deze taart dan?"
Ik grijp met mijn handen de taart vast en ik hou hem in de positie om hem in Niall's gezicht te duwen. Alleen is Niall me voor en probeert hem in mijn gezicht te duwen. Hierdoor valt hij op de grond en kwam ik tot de conclusie om een voedselgevecht te houden.
"Horan! hierkomen!" Niall rent door de keuken heen en verstopt zich achter de kookeiland. Ik wil naar hem toe lopen en Niall loopt daardoor weer naar de taart. Hierdoor heeft Niall nu ook een stukje taart vast.
"Oooh" Ik dreig hem met een ooh en ik gooi mijn taart... mis! Ik moet lachen en kijk naar de taart die op de grond ligt. Hierdoor vergeet ik dat Niall ook een stukje in zijn hand had en krijg ik taart in mijn gezicht. Niall lacht door zijn daad.
"Shit het is half 8! De winkel is tot 8 uur open!" Concludeer ik. (A/N: in mijn verhaal is Louis op een zondag jarig. Ik weet niet of het echt ook zo is maar ik ben te lui om te kijken. P.s: in de meeste dorpen/steden zijn winkels op een zondag gesloten en nu wonen hun in Londen dus zijn de winkels altijd open maar goed, nu even niet!)
We rijden naar de supermarkt waar we vanmiddag ook al zijn geweest. Hier aangekomen kopen we wat taart en rijden we naar ons appartement.
"Kunnen we hem niet beter nu ofzo geven?" Vraag ik.
"Nee, morgen is hij jarig! Kom is, je hebt nog een stukje taart achter je oor.." Niall haalt met een vinger een stukje taart weg en stopt het in zijn mond. "Abah!" Ik lach om zijn daad.
••
De volgende dag word ik wakker. Ik heb geen honger en sta gelijk al boven het hoofd van Niall. "Niall het is 10 uur.. Louis is jarig, word wakker!"
____
Recept: Albert Heijn.. HAHAHA ik moest een cake hebben en ik vond wortelcake wel toepasselijk.
JE LEEST
When i met you for the first time N.H.
FanfictionCharlotte woont in een boerendorpje in Nederland. maar ze vind het helemaal niet leuk hier. Ze was van plan om in Londen te gaan wonen. Dit is tenminste wèl een leuke stad. Charlotte huurt een appartementje omdat ze een eigen huis nog te duur vindt...