Thomas
Ik heb bijna een half uur in Daan zijn armen gestaan huilen. Ik ben blij dat ik hem heb ontmoet. Ik doe een stap naar achter en kijk naar Rutger die aan de apparaten zit verbonden. Ik ga zitten en pak zijn hand. "Waarom moet dit jou nou weer gebeuren we zouden op vakantie gaan." zeg ik tegen hem. "Jij kan er niks aan doen Thomas." hoor ik Daan zeggen. "Ik moet onze kijkers laten weten wat er gebeurt is denk je ook niet?" Ik heb Daan verteld dat we Youtubers zijn. "Wacht nog maar even Thomas ga eerst even aan jezelf denken je kijkers komen later." Hij heeft gelijk. "Moet ik met je mee gaan zodat je niet alleen bent?" vraagt Daan. Ik knik afwezig. "Oke ik ga even tegen me zusje zeggen dat ze me moeder moet bellen om haar op te halen." Ik weet niet waarom maar het voelt zo vertrouwt bij Daan alsof ik hem al jaren ken maar ik ken hem nog maar net 3 uur ofzo. Ik pak Rutger zijn hand steviger vast. "Ik hou van je Rut ik blijf bij je don't worry." Ik geef hem een kus op zijn voor hoofd en ga door zijn haar heen ik weet dat hij dat fijn vind. Hoe moet ik nou donder Rutger thuis komen het voelt zo raar om hem hier achter te laten. Ik kijk op me telefoon. Ik ben gebeld door me ouders en die van Rut. Ik bel zo wel terug. Ik zie dat ik allemaal DMs heb. Ik ga even kijken. Hoe weet iedereen nou van het ongeluk. Ik open er 1 en vraag hoe ze het weten. We zijn op het nieuws geweest blijkbaar. Ik moet iedereen laten weten hoe het gaat. "Heey allemaal jullie hebben gezien op het nieuws van het ongeluk. Met mij gaat het goed maar met Rutger niet. Hij ligt in een coma ze weten niet wanneer en of hij wakker word. Ik hoop natuurlijk wel. Ik zie wel even hoe het loopt er komen een tijdje geen video's online ik hoop dat jullie dat begrijpen." Nu ik terug kijk zie ik pas hoe erg ik eruit zie ik heb rode en dikke ogen van het huilen en ik heb wat schrammen op me gezicht. Toch plaats ik hem. Ik hoor voetstappen en draai me om het is Daan die aan komt lopen. Ik dacht dat hij weg was gegaan. Ik zou wel weg zijn gegaan als ik hem was. Wie wilt er nou iemand helpen die een half uur op zijn schouder heb zitten huilen. Hij komt bij me zitten. "Zal ik een liedje voor hem zingen ik heb gehoord dat coma patiënten daarop reageren." Ik knik en Daan zet een melodie aan. Hij begint te zingen. Ik kijk naar hem. Hij is best knap hij heeft bruin haar en bruine ogen en hij heeft een hele lieve lach. Hij begint te zingen. Het is zo ontzettend mooi hij had net al wat laten horen maar live klinkt het mooier. Zou hij op jongens vallen? Nee Thomas niet zo denken Rutger word wakker misschien morgen wel en anders volgende week. Dit liedje raakt me hij zingt Imagination van Shawn Mendes. "In my dreams youre with me." Het liedje is afgelopen. Ik voel een traan over me wang heel lopen. Ik veeg hem snel weg ik heb wel genoeg gehuild. "Dat was zo mooi Daan." Hij lacht naar me "Zullen we zo gaan het bezoekers uur is zo afgelopen en ik krijg best trek heb je zin om wat te eten?" Ik knik en geef Rutger een kus "Tot morgen lief" zeg ik zacht. Dan loop ik met Daan naar mijn auto. Daan heeft nog geen rijbewijs had hij net verteld. Ach is niet erg. We halen wat eten en gaan naar huis toe. Ik laat hem binnen en bied hem wat drinken niet dat er veel is omdat we op vakantie zouden gaan. Ik ga zitten en pak me eten. Afwezig staar ik voor me uit. Het is zo stil zonder Rutger. Ik eet rustig verder. "Eigenlijk moet ik nog even mijn ouders bellen en die van Rut" ik zucht even en pak me telefoon. Ik type het huisnummer van de ouders van Rut in. Niet veel later hoor ik de vertrouwlijke stem van Gaby. Ik vertel wat er gebeurt is en dat Rutger in coma ligt. Het is zo eng om te zeggen. Gaby zal mijn ouders bellen ik moest rust van haar nemen en dat ga ik ook doen zo ik ben kapot. "Ik wil eigenlijk gaan slapen als je het niet erg vind." Daan is nog aan het eten "Moet ik gaan of moet ik blijven?" vraagt hij aan me. "Je mag wel blijven als je wilt ik zal een kussen en dekens voor je pakken." Ik loop naar de slaapkamer en pak een kussen een deken voor Daan. "Slaap lekker dank je dat je bij me ben gebleven erg lief van je." "Geen probleem ooh en Thomas ik moet trouwens vroeg weg ik leg me nummer op de tafel neer als ik weg ga." Ik knik en loop naar de slaapkamer en ga ik me lege bed liggen. Ik kijk naar de plek waar Rutger moet liggen. Met een zucht draai ik me om en val in slaap met Rut in me gedachtes.
JE LEEST
In my dreams
RandomRutger(furtjuh) en Thomas (gewoon Thomas) gaan op vakante maar dan gebeurt er iets wat hun leven veranderd kan Thomas het aan om bij Rutger te blijven terwijl hij in het ziekenhuis in coma ligt.........