Hoofdstuk 22

29 0 0
                                    

Thomas
Daan is al de hele dag weg. Ik weet dat hij met zijn band ging spelen maar dat zou niet de hele dag moeten duren. Ik plof op de bank neer en zet de tv aan. Er is dus niks op tv. Ik start netflix op. Niet veel later hoor ik de deur open gaan. Daar is Daan. Hij komt binnen lopen en ik zie dat er wat is met hem. Hij ploft neer op de bank en begint te huilen. Oke dit had ik niet verwacht. Ik trek hem tegen me aan en jij begint nog harder te snikken. "Wat is er Daan?" Vraag ik aan hem. Hij schud zijn hoofd en kruipt nog dichter tegen me aan. Ik laat hem zo even zitten en streel zacht door zijn haar heen. Als hij wat rustiger is droogt hij zijn tranen. "Ik was in het ziekenhuis vandaag met Jess." Zegt hij dan. Ik kijk hem aan. "Jess??!! Wat is er met Jess." Hij pakt me hand. "Jess is al vanaf haar 15e chronisch ziek en de doktoren weten niet wat er met haar is. Toen ik vanmiddag op haar aan het wachten was ben ik naar Rutger gegaan en Denise was er ook. Ik vind het erg lastig om over Jess te praten toen ik Denise vertelde over Jess vond ze dat ik ook aan jou moest vertellen wat er met Jess is." Zegt hij zacht. Ik druk zacht een kus op zijn voorhoofd. "Jeetje Daan waarom heb je me nooit verteld dat Jess ziek is. Je weet toch dat je me alles kan vertellen." Daan knikt en drukt zijn lippen op de mijne.  "Weet ik maar ik praat niet snel over Jess omdat ze alles voor me betekend ik ben zo bang haar te verliezen Thomas ik snap zo goed hoe je je voelt als het om Rutger aankomt. Toen we hoorde dat Jess ziek was stortte me wereld in. Jess en ik zijn sinds kind af aan heel close en dan horen dat ze ziek is en niet weten wat er met haar is. Ik ga er kapot aan Thomas. Elke keer word er gezegd dat ze niet weten wat er met haar is. Elke keer staan de tranen in haar ogen en ik moet me groot houden voor haar. Ik kan dat niet meer Thomas." Zegt hij met een trillende stem. Ik trek hem tegen me aan. "Waarom moet je je groot houden voor haar. Ze is je zusje je hoeft je niet groot te houden." Daan knikt.

Daan
Het voelt zo goed om te vertellen over Jess tegen Thomas. Hij heeft gelijk ik hoef me niet groot te houden. "Ik hou van je Thomas." Zeg ik zacht. Ik zie Thomas even lief lachen "ik hou ook van jou." Zegt hij dan. "Vertel Jess wat je dwars zit anders ga je je alleen maar rotter voelen. En je weet dat je me alles kan vertellen toch?" Zegt Thomas. "Ja weet ik maar ik vond het niet kunnen om over Jess te vertellen omdat jij met Rutger zat en ik wilde de zorgen niet nog groter maken." Thomas lacht even "Dat doe je niet gekkie beloof me dat als je iets dwars zit dat je me het verteld?" Zegt hij lief. Ik knik en kruip dichter tegen hem aan. "Ik ben zo gelukkig met je Thomas jij maakt me gelukkig." Zeg ik zacht. Thomas pakt me hand. "Jij maakt mij ook gelukkig."

In my dreamsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu