Hoofdstuk 31

27 0 0
                                    

Thomas
Ik schrik wakker van me wekker. Ik kijk naast me en schrik als Daan er niet ligt. Wacht waar is Daan? Ik stap uit bed en zie Kiki. Ze ligt te slapen. Ooh wacht we gaan trouwen vandaag. Ik stap onder de douche en maak me klaar. Al snel staan me vrienden voor de deur. Ik trek me kleren aan en we gaan naar de lokatie. Daan en ik gaan trouwen in een kerk omdat Daan gelovig is en in de kerk wilde trouwen. Maakt niet uit hij maakt me gelukkig het maakt niet uit waar we gaan trouwen. Als we de kerk in komen staat me moeder op me te wachten. "Hey mam." Zeg ik tegen haar. Ze geeft me een knuffel. "Ik ben zo blij voor je." Ik laat haar los en we gaan naar de kleedkamer. Ik trek me pak aan en me moeder doet me haar. Ik hoor de deur open gaan. Ik kijk om het is Kees. "Heey Kees. Gaat alles goed met Daan?" Vraag ik aan hem. Ik hoor hem lachen. "Oke ten eerste je ziet er heel mooi uit en ten tweede ik mocht niet van Daan vertellen hoe het gaat met hem." Zegt hij lachend. Ik begin te lachen. Mafkees is hij ook. Als we klaar zijn loopt me vader met me mee. Ik zie Daan aan de andere kant staan. Hij ziet er heel knap uit. Ik lach even lief naar hem. Me vader en ik lopen naar hem toe en ik hoor de muziek van Daan spelen 'nieuwe tijd' ons liedje. Als ik bij hem sta pak ik zijn handen. Maar dan gaat me telefoon. Ik kijk even snel. Het is Denise. "Neem maar op Thomas, Denise belt je nooit. Ik loop even weg en neem op. "Heey Denise waarom bel je je weet dat Daan en ik gaan trouwen vandaag toch." Ik hoor Denise zacht snikken. "Eehm.. Thomas. Sorry dat ik nu bel maar... eehm... Rutger is wakker." Zegt ze. "WAT RUTGER IS WAKKER." Schreeuw ik hard. Dan komt Daan aan rennen. "Ja Rut is wakker net pas. Hij is verward hij wist niet wie ik was maar herkende me wel." Zegt ze. "Ik kom eraan Denise ik ben er over een half uur blijf bij hem ga niet weg." Zeg ik. Ik hang op. "Rutger is wakker." Zeg ik tegen Daan. Daan pakt me hand. "Ga maar het is goed." Zegt hij dan. "Wil je mee? Ik wil niet alleen het is tijd dat je hem leert kennen." Zeg ik zacht. Daan knikt en we lopen weg. "Oke sorry iedereen Rutger is wakker geworden net we gaan naar hem toe." Zeg ik tegen iedereen. Ik zie mensen knikken. Dan lopen we naar de auto en rijden naar het ziekenhuis. De hele rit ben ik stil. Ik weet niet wat ik moer denken of zeggen. Rutger is wakker. Ik ben blij maar aan de andere kant teleurgesteld want Daan en ik zijn gelukkig samen. Wat moet ik tegen hem zeggen. We komen aan en lopen naar de kamer van Rut toe. Ik doe de deur open en zie Denise met Rut praten. Hij is echt wakker. "THOMAASS KOM HIER." Zegt Rut bijna schreeuwend. Ik loop naar hem toe en dan ziet hij Daan. Ik zie gelijk zijn gezicht vertrekken. "Lief dit is Daan we zouden gaan trouwen vandaag." Zeg ik zacht. "Hoi Rutger. Ik ben Daan." Hoor ik Daan zeggen achter me. "Je gaat trouwen? Thomas en ik dan?" Zegt Rutger. Ik loop naar hem toe. "Het werd me te veel Rut elke dag bij je bed zitten hopend dat je wakker werd hopend dat je tegen me zou praten. Daan is in mijn leven gekomen hij heeft voor me gezorgt de tijd dat jij dat niet deed. We werden verliefd. Ik hou van hem Rut. Al vanaf het begin heeft hij gezegt dat als je wakker werd dat ik naar je terug mocht gaan. Maar Rut ik ben zo gelukkig met Daan. We hebben een heel lief hondje ze heet Kiki...." Ik kan me zin niet afmaken. "Je hebt me opgegeven Thomas hoe kan ik dat vergeven. Ik hou van je!" Zegt Rutger. "Lief ik heb je niet opgegeven. Ik ben verder gegaan met me leven. Ik heb een keus jou of Daan. Ik hou van jullie allebei geef me de tijd om even na te denken." Zeg ik zacht. Ik kijk naar Daan die helemaal wit wegtrekt. "Daan kom eens." Zeg ik dan. Daan komt naar me toe lopen. "We hebben elkaar door een moeilijke tijd geholpen Rut. Jij lag in coma en Daan zijn zusje is ziek. We hebben elkaar gesteund." Ik zie Rutger zuchten. "Thomas je hebt een keus mij of Daan....."

In my dreamsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu