The day you say yes,
Will be the beginning of the endless chapter in my life"
Bella... Kami nak berikan baramg peninggalan ibu bapa Bella. Kami dah lama simpan untuk saat ni."
Magnolia membuka kotak barang kemas dibawanya. Dia menunjukkan cincin,rantai serta subang kelurga Aleexev dan Al-Yaseer.
" Munira pernah pakai rantai ni. Now it's your turn. Dah sampai masanya. You are the inheritor."
Bella membelek belek rantai yang diberi. "Semua ke Bella kena pakai?"
" Up to you lah... Kalau semua lagi bagus." Magnolia membantu Bella memakai rantai. Saat dia nak pakaikan subang, Bella menahan.
" Wait,subang tu bagi Sophia lah. Bella tak selesa pakai subang"
Muka Magnolia berubah." Kan dah kata berapa kali dah... Sophia bukan pewaris Aleexev. Dia tak boleh pakai ni semua." Suaranya mula nak meninggi.
" But we are twins! Kira sama2 lah jadi pewaris kan? Bukannya lahir tarikh lain2, sama je..apa masalahnya?"
"We talked about this right? There will be one, and only one pewaris for each family. And for Aleexev, you pewaris dia Bella. Semua benda ni untuk you and Sophia bukan orang yang berhak nak guna barang peninggalan ni. You understand that?"
Suara Magnolia mula mengeras.Bella menunduk. Kepala diangguk faham.
" Now,about you and Haqq. I know you guys ada special relationship and we're okay with that. As long as dia pun leader, then all is good."
" Why? I mean kalau dia bukan leader? Kalau dia 2nd armour je?"
" You all tak boleh proceed la hubungan tu. Kita kena pastikan yang taraf you dijaga. Bukan cemarkan darah you dengan orang sembarangan je"
................
Harini Xavier dan Sophia pergi KLIA sebab nak jemput seseorang atas permintaan uncle Denis. Bella pula tiba dengan Haqq sepuluh minit awal dari mereka. Buat yang bertanya, Sophia dan Xavier masih perang dingin. Xavier takde mintak maaf lepas tengking dia haritu and Sophia pun takde nak pujuk2 or try nak bercakap. Tapi di depan semua mereka adalah pasangan sempurna..
Hampir 5 minit menunggu, gate antarabangsa dibuka. Penumpang pesawat mula keluar. Muka Bella dan Sophia berubah ceria bila terlihat seorang jejaka ini.
" My little sisterssssss!!!!!!"
Dia berlari dengan luggage di tangan. Dipeluk kedua mereka sekaligus.
Mereka bertiga ketawa bersama."Sihat?"
"Of course sihat! How's Germany?"
"Stunning. But seeing both of you...its more than heaven!"
Bella mula memperkenalkan jejaka itu kepada semua.
"Guys....This is our brother, Caspian. Caspian, this is Haqq and this is Sophia's husband, Xavier"
Dia bersalaman dengan mereka berdua." Hye, I'm Caspian. Just call me Cas." Dia memandang Xavier sekejap. Tahu yang si Xavier dan Sophia bernikah atas dasar apa.
"Bro!!"
Dari jauh ada yang memanggilnya.
"Kau tinggalkan aku kenapa? Taula excited pun nak jumpa twins tu...haila puas aku cari kau tau""Sorry weh...aku lupe kau datang sekali...ehehehhee"
Lelaki tu sampai di depan mereka.
Bella disapa dan Sophia dipandang.
"Hai budak montel. Ingat aku lagi tak?"
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasy[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...