" kenapa you all taknak Sophia jadi trainer korang?" Mr. Wong bertanya pelik.
Mereka semua terdiam. Mereka sendiri yang mintak Mr Wong ajarkan mereka kelas pertempuran.
"Bukan kami tak nak Mr Wong, tapi kami dah final year. Kami nak orang yang ajarkan kami ni yang berpengalaman so that kami boleh apply lepas grad nanti"" Sophia tak cukup berpengalaman ke? Korang dah try masuk kelas dia?" Pelik. Dia rasa Sophia tu kira dah okay sangat kalau nak ajarkan budak2 ni. Apa masalah tah?
"Kami tak try lagi. But dia kan leader, healer lagi... Kalau kami nak masuk kelas bantuan pertahanan boleh la Mr.."
"Bila masa pula dia leader healer ni?" Mr Wong pening. Setahu aku...si Sophia tu bukannya copycat ke?
"Lah...kan kami ada sesi ramah mesra dengan leader haritu. Dia siap kena tikam lagi. Nampak sangat tak boleh nak protect diri sendiri" mereka menjuih.
Kemudian Sophia masuk.
"Eh? Puas saya cari korang. Kat sini rupanya. Taknak masuk kelas ke? eh, hi Mr Wong...lama tak jumpa you""Hey Sophia! Kan, I dah lama tak tengok you berlatih. Kalau tak seminggu sekali mesti I train you kan?" Mereka berdua tergelak.
"So, you nak start our training Sophia? I believe diorang dah tak sabar nak mula tu. Eh jap, where's Nick? I thought I dah bagitau dia suruh datang dengan you" kepala Mr Wong berpusing mencari anak buahnya.
"Here sir, sorry lambat" Nick menghampiri mereka. Pelajar perempuan mula berbisik. Typically girl kalau nampak lelaki ada rupa sikit kan?
"Okay class, this is Nick. He will help us today with our training. So, jangan buang masa lagi, kita mulakan.
Mereka semua mengangguk.
" So, untuk yang tak tau, Nick is one of our fighter in Alpha Team. Dia banyak pengalaman and I want you to focus and learn. Okay?""Yes sir!"
"So, I give the floor to you all lah Nick and Sophia . Handle diorang eh? I nak pergi makan. Lapar..." Dengan selambenya dia blah. Mereka dah menggeleng. Dah kenal sangat Mr Wong macam mana.
" Hey everyone. I'm Nick. Today kita akan belajar cara2 nak defense diri daripada musuh" dia mula mengajar. Sophia pula memantau dari belakang. Nampaknya diorang suka Nick. Yelah.. dah lah handsome, Alpha lagi.
" Miss Sophia taknak join kitorang ke?" Salah seorang bertanya buatkan semua berkalih ke arahnya. Terus terhenti lamunan.
"Hah?" Dia terpinga-pinga." Tak yah lah ajak weh... Nanti kalau cedera or calar sikit susah pulak kita. Kan nak kena menjawab dengan pihak atasan. Leader kan...mana boleh calar sikit". Aily berkata sinis.
"Eh kau ni. Tak baik la kata gitu kat Miss...kesian dia" Sarah membela.
Sophia hanya tersenyum.
"Kan saya cakap...saya bukan leader. And saya pun teringin nak join." Dia melangkah ke bahagian depan di sebelah Nick." Apa kata one of you against Sophia?" Nick memberi cadangan.
" Sape nak volunteer?"Aily mengangkat tangan. Dia maju ke depan.
" How about you and me, miss? I confident boleh menang punya". Dia yakin sebab selalunya ketua akan dilindungi. Bukan mereka tak mahir berlawan, tapi kalau contoh leader healer, mesti la fokus nak rawat orang kan?" Ahh.... Go easy on her Sophia" Nick berpesan sambil mengenyit mata. Mereka tergelak. Muka Aily masam. Nick tal sokong dia.
" Err... You nak pakai senjata ke tidak?"
Soalan Sophia dibalas sinis,
" Kenape? Miss takut nak lawan tangan kosong ke? Ke miss takut senjata miss tak boleh lawan my knife? Okay lah..saya bagi chance. Kita pakai senjata and miss mula dulu."Sophia teragak agak. Nak pakai pedang biasa ke...dia punya? Kalu di punya nanti kalau terkena budak ni kang luka kang...sapa nak jawab.
"Okay then" dia mengambil sword yang disediakan di bilik pertempuran itu.
Nick bertindak sebagai pengadil.
" You may start...now!"Sophia mengatur langkah. Dia memegang pedang dengan tangan kanan. Tapi hanya tangan kiri yang digunakan untuk buat serangan. Dia taknak gunakan pedang.
Aily mengeluarkan sepasang pisau, mula membalas serangan. Sophia menyerang di bahagian seperti bahu, kaki dan pinggang. Cuba mencari titik kelemahan. Aily masih bertahan, tapi apabila kaki kirinya disepak perlahan, dia hilang keseimbangan.
Mungkin dia sedar bahagian kiri badan adalah kelemahan dia. Jadi dia cuba elak serangan pada bahagian itu tapi abaikan bahagian lain. Tak boleh nak fokus.
Dia rasa tercabar, bangun menyerang secara terus menerus. Sophia masih tenang. Penonton pula makin bersorak. Dengan sekali tampanan dia kaki kiri Aily, Sophia menangkap kedua tangannya dan pulas ke belakang. Pisaunya terlepas. Lutut Aily ditolak sikit sehingga dia jatuh melutut.
Mereka semua bertepuk tangan.
Aily bangun dengan muka berang. Tanpa Sophia perasan, Aily ambik pisau di kirinya. Sophia ingatkan dah habis perlawanan tu, dia bukannya nak lawan sampai berbunuhan. Cuma nak mengajar saja.Nasib baik instinct dia kuat, dapat rasa bahaya datang. Tanpa sedar matanya berubah gelap tapi tak kelihatan sebab contact lens hitam yang dipakainya. Secara refleks dia menarik keluar pedang dari poket.
Notes :
Pedang untuk Alpha sangat istimewa. Sophia dan Nick yang gunakan pedang hologram namanya. Bila tekan punat di bahagin tepi, hologram pedang akan keluar. Jangan main2...walau nampak tak real, function dia macam pedang betul. Malah lagi sakit. Sekali hiris dengan electric shock sekali keluar.Sophia tarik keluar pedangnya secara refleks. Nasib baik sempat perasan yang tengah lawan tu anak muridnya. Takkan nak sembelih Aily pulak?
Terus dia lempar jauh2. Serangan Aily ditampan dan kalini dia tak kira. Terus dia kilas badan, pegang tangan Aily dan hempas ke depan. Aily terbaring."Okay enough. Saya bukan sampai tahap nak berbunuhan dengan awak, Aily". Dia bantu Aily bangun. Walaupun seakan tak mau, Aily tetap sambut tangan Sophia bila dia dipuji.
"You're a good fighter Aily. Nice move"
"Thanks. you too miss"
Mereka sama2 menundukkan kepala sedikit antara satu sama lain. Adat Armour, lawanlah macam mana pun antara satu sama lain, hormat tu penting.
" So, done? Class.... Memandangkan kita dah nak habis waktu ni... I nak tanya you all...okay ke kalau Nick jadi instructor korang?"
"Eh? Miss nakgi mana? Taknak ajar kitorang dah ke?" Amaar bertanya.
"Eh? Kan ke korang nak tukar instructor?" Sophia tanya balik.
" Tak boleh ke kalau both miss dengan Nick ajar kami? You both will be a great combination?" Cermat mereka meminta.
"Pulak dah... Ikut korang lah.. I okay je"
Mereka high five sesama sendiri.
Sarah angkat tangan.
"Miss... Kenapa miss kata miss bukan leader?"Yang lain mengiyakan.
"Ha'ah kenapa?"Nick dan Sophia tergelak.
"Saya memang bukan leader. Tu kakak saya... Kakak kembar saya.""Miss ada kembar?"
" Yelah... Yang korang dok sebut2 selama ni tu Bella... Saya Sophia.. clear?"
"Eh...bukan ke Bella tu from keluarga Aleexev?"
" Habis tu kenapa?" Pelik nau budak2 ni
" Aleexev setahu saya semua mata hijau...miss....hitam je?"
Nick dah nak terkencing sebab gelak.
Sophia buat muka boring. Dibukak lens hitam yang dia pakai."Dah?"
Mereka semua oohhhh ramai2 bila nampak mata hijau dia.
" So settle dah kan?"
Mereka mengangguk.
"Jom gi makan. Nick belanja"
"YEAYYY"
sambil bersorak, mereka tinggalkan Nick keseorangan terpinga-pinga. Eh...aku?
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasy[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...