35 : HaqqBella

1.7K 65 0
                                    

"You dah makan?" Serentak suara mereka bergema. Soalan yang sama.. uuuu soulmate kau!

Xavier tergelak. Comel Sophia buat muka blur gitu. Rasa nak gigit2 je pipi comel tu..

"I ada belikan makanan kat you. You cakap semalam kan you nak makan murtabak? I singgah beli kat pasar malam sana tu...tapi tak tau la sedap ke tak" dia cuba berceloteh nak hilangkan rasa awkward. Xavier dengar je. Bagus, jadi budak baik yer.

"A'ah... I teringin... Selalu I makan dekat restoran melayu kat PV. Tak pernah try pulak kat pasar malam"

Pergerakan tangan Sophia terhenti.
"I lupa nak tanya, you okay ke dengan makanan pasar malam? I mean... I takut you tak selesa nak makan... Takpe, I belikan dekat restoran you selalu pergi tu-...."

"Eh, I tak kata apa pun pasal pasar malam. Janji bersih, sedap... I okay je. I tak memilih sangat makanan ni"

Sophia tarik nafas lega. Yelah... Mana tau anak mix itali-arab ni tak makan kan? Silap jugak dia tak tanya dulu.

Sophia hulurkan murtabak yang dah dibuka dalam pinggan dekat Xavier. Tapi yang peliknya Xavier tak sambut pun. Dia mengangkat kening bertanya.

"Kenapa?" Hairan dia bila Xavier menggeleng kepala.

"Suapkan..tangan I lenguh la.." muka kesian dibuat.

"Lenguh kenapa pulak? Buat apa je?" Muka curiga. Kelentong ke suami dia ni?

"Alaahhh...suapkan lahhh...I tak larat nak angkat tangan ni"dia mencebik manja. Sophia pelik lagi. Sejak bila suami dia macam ni? Dah lama dia tak tengok perangai pelik2 si Xavier... Perangai sebelum dia lupa ingatan?
Ishh...jangan nak mengarut. Kau kata nak bagi dia masa kan Sophia? Be patient. Patient is a bitter plant with the sweetest fruit.

Sambil suap, sambil mata Xavier tak lepas perhatikan Sophia. Entah apa yang menarik pun tak tau lah. Sophia tak selesa dah.

"Betul ke...yang you dengan I baru kahwin bila I accident?"

Sophia tersentak. Nak jawab apa ni?
"Err...betul la tu" ragu2 dia bersuara.

"Yeke...then kalau betul accident, kenapa luka belakang I ni macam kena tikam?"

Mata Sophia terkebil kebil nak menjawab. Xavier melepaskan tawa kecil. "You memang tak pandai menipu kan? Nampak sangat sayang..."

Sophia dah eh? Sayang apa kejadah pulok ni?

"Iye, memang I shock bila terjaga dari koma and yes I lupa kejap apa yang jadi. But lepas tengok muka cantik you hari2, I ingat balik la sayang... I bukannya macam pelakon dalam drama pukul 7 tu nak over2 hilang ingatan bagai"

Mata Sophia berair. Betul ke ingat? Dia tak percaya. Kakinya terundur ke belakang dalam penafian.

Xavier depakan tangan. Tanda nak suruh Sophia peluk dia.
"Come? Hug me?"

Dia masih kaku.
"Be-betul ni?"

"Yes mi amore...so,come here?"

Terus dia lemparkan diri dalam pelukan Xavier. Eleh...tapi bukan lempar betul pun. Kang meraung anak mat saleh ni sapa nak jawab?

Xavier kucup berkali kali kepala isterinya. Bersyukur masih diberi peluang nak mengingat semua kembali. Masih diberi peluang nak berbahagia bersama si manis Sophia.
Dia berbisik di telinga Sophia sambil mata dipejam rapat.

"I'm sorry my dear..."

"Why?" Sophia renggangkan pelukan untuk melihat muka Xavier.

"Sorry sebab tak ingat you... I feel like a douchebag for forgetting who're you Sophia...when you are one of the most important person in my life!" Mukanya penuh penyesalan.

Shining Armour [COMPLETED]Where stories live. Discover now