40 : gonna lose you

1.8K 67 0
                                    

"If it's possible, could you please play the piano one more time for me...miss Sophia?"

Suara lelaki tapi tak nampak orang menghentikan langkah Sophia. Di serba tak kena.  Nak turun ke...nak duduk je sini? Sape yang cakap tu?

Akhirnya sebab sorakan orang ramai dia kekal di pentas. Haqq menoleh.

"Sophia okay ke? Nak I temankan?"

Dia menggeleng.
"Takpe2... Dia mintak I mainkan piono je, keje kecik je". Kenyitan mata nakal dari Sophia buatkan Haqq tergelak sebelum meninggalkan pentas. Sophia kembali ke piano.

"Err...nak main lagu ape ni?"

Hah...sape yang mintak mainkan lagu tadi? Taknak keluar?

Pengacara majlis yang baru dapat skrip baru naik semula atas pentas. Kerja dia tak habis lagi rupanya malam ni.

"Boleh tak miss mainkan lagu Like I'm gonna lose you?"

"Oh..okay". Nasib baik dia memang tau lagu tu..kalau tak naya je kena rujuk melodi dia balik. Piano mula dimainkan semula. Masa nak dekat verse pertama Meghan Trainor tu tetiba si pengacara

"Ha.. alang2 tu miss nyanyi la yang part perempuan eh..good luck miss"

Sophia dah eh? Asal aku pulak. Dalam dok kalut2 tu, penonton semua bersorak lagi.

"Nyanyi la miss!!!"

"Come on miss!! You can do it!"

"Sophia, singggg!!!"

Buatkan dia rasa nak turun dan belasah semua orang sampai diorang berjoget sebab sakit🙃
Tanpa pilihan, dia nyanyi...

I found myself dreaming
In silver and gold
Like a scene from a movie
That every broken heart knows

We were walking on moonlight
And you pulled me close
Split second and you disappeared
And then I was all alone

I woke up in tears
With you by my side
A breath of relief
And I realized
No, we're not promised tomorrow

So I'm gonna love you like I'm gonna lose you
And I'm gonna hold you like I'm saying goodbye
Wherever we're standing
I won't take you for granted
'Cause we'll never know when, when we'll run out of time

So I'm gonna love you like I'm gonna lose you
I'm gonna love you like I'm gonna lose you

Suara merdu ala2 Arianna Grande dia berbunyi. Ewaahhh perasan! Penonton mula ikut nyanyi sesama. Yang lelaki mula terbuai dengan suara merdu Sophia.

And then part John Legend. Persoalannya sekarang, siape nak nyanyi? Kurang asam garam betul.. suruh aku main piano tapi tak keluar..siap kau lepas ni kalau aku jumpa!

Dan tiba2.

In the blink of an eye
Just a whisper of smoke
You could lose everything
The truth is you never know

So I'll kiss you longer baby
Any chance that I get
I'll make the most of the minutes
And love with no regrets

Let's take our time to say what we want
Here's what we got before it's all gone
'Cause no, we're not promised tomorrow

So I'm gonna love you like I'm gonna lose you
I'm gonna hold you like I'm saying goodbye
Wherever we're standing
I won't take you for granted
'Cause we'll never know when, when we'll run out of time

Tirai di bahagian belakang pentas terbuka sedikit demi sedikit. Menampakkan Xavier berdiri dengan suit hitamnya memegang mic. OH. MY. GOSH. Sedapnya suaraaaa!!!

Senyuman indah memukau pandangan Sophia. Buatkan dia terpaku dengan suaminya sendiri. She never expect this...wow!

Xavier jalan menghampiri Sophia. Bahagian sepatutnya mereka nyanyi berdua tapi hanya dia yang bersuara. Sophia masih terkaku. Xavier sentuh bahu Sophia lembut lalu matanya mengarahkan mic Sophia. Mintak dia turut menyanyi bersamanya.

So I'm gonna love you like I'm gonna lose you
I'm gonna love you like I'm gonna lose you

I'm gonna love you like I'm gonna lose you
I'm gonna hold you like I'm saying goodbye
Wherever we're standing
I won't take you for granted
'Cause we'll never know when, when we'll run out of time

So I'm gonna love you like I'm gonna lose you
I'm gonna love you like I'm gonna lose you

Mereka berdua menyanyi sambil menatap satu sama lain. Xavier duduk di kerusi panjang piano di sebelah Sophia lalu memeluk pinggang isterinya mesra. Sorakan kedengaran lagi dengan langkah daring Xavier. Well, diorang still no clues about their marriage anyway...

Habis je lagu, ciuman dihadiahkan pada dahi Sophia. Pipinya diusap lembut sebelum suaminya berbisik.

"I'm in love with you,sayang... Thank you for coming to my life and shower me with endless love..."

"Me too baby...thanks for accepting me the way I am...and complete me as a wife. I love you baby!"

Tawa gembira mereka terburai. Well... lupa agaknya mereka masih di atas pentas dan hampir 200 orang penonton di bawah.

"Wuuuu.....miss Sophia, sir Xavier.... Sweet nampak?" Pelajar lelaki menjerit sakan menyakat.

Xavier gelak lagi. Dia ambik mic dan mengajak Sophia bersiri bersamanya di tengah pentas.

"Maybe ramai tak tau lagi...but actually...kitorang..."saja dia lambat2kan percakapan. Seronok tengok Sophia berdebar.

"Alaahhhhh....miss dengan sir dah couple ke? Baru nak ngorat miss sophia?!!"

Jeritan itu mendapat deheman Xavier. Mak jelly okay? Wife mak kot!

"Actually kami dah kawin, almost a year and a half dah"semua orang dah go whaaaatttt?

"....and to make it special even more, we are expecting our first child...6 more months, insyaallah" mereka berdua berbalas pandangan sambil tersenyum bahagia.

Bella dah melompat naik atas stage, peluk Sophia sambil tak henti say congrats. Haqq dah bro's hug dengan Xav tanda tahniah. Semua pun tepuk tangan.

"Kenapa baru bagi tau? Patah hati kami tau miss Sophia rupanya Madam Sophia...." Sengaja mereka mengusik.

"Eh... she's mine eh? Jangan nak cuba dekat!" Amaran main2 Xav mengundang tawa semua.

So...happy ending?

Shining Armour [COMPLETED]Where stories live. Discover now