Three months later
" Xavy....." Mesti ada benda dia nak kalau buat suara lembut macam tu.
" Yes?"" Can we get nasi kerabu? I teringin sangat nak makan" lengan Xavier dipeluknya. " what? Nasi kerabu? Mana nak cari tu?"
Of course dia tak tau. Dia bukannya membesar kat Malaysia. Plus, they are in Italy now. How the hell nak cari nasi kerabu tengah2 Europe ni?
" I ada nampak some Malaysian yang jual nasi kerabu dekat sini. Nampak sedap sangat. But kalau kita nak beli, we might have to drive for about...an hour?" Hati2 dia bagitau. Taknak Xavier terkejut beruk bila dengar.
" What? An hour? Sophia...you know that I tengah sibuk right? I don't even have time to come home. Apalagi nak travel cari nasi kerabu you tu."
This is ridiculous."But I teringin sangat...please Xavier... Kita boleh pergi bila2 you free? Please?" Sophia memujuk lagi. Dia tak kira, yang penting perut dia dan baby penuh. And her craving satisfied.
Xavier mengeluh kuat. " Yelah. Kita pergi next Thursday"
"Yeayy! Thank you Xavier! I love you!"
" Hmmm....."
Sophia masuk ke tingkat 20 bangunan itu. Kakinya melangkh ke arah pejabat Xavier.
" Hey Sophia! What are you doing here?" Secretary Xavier, Carl menegur.
" Hi Carl. I wanna see Xavier. We're going to get some nasi kerabu after this." Muka Carl berkerut. " Nasi kerabu"sebutnya dalam pelat bahasa Italy." What is that?"
" It's one of Malaysian cuisine. We eat it with fried chicken or fish,with some salted egg and solok lada. Before you ask, solok lada is steamed green chili paper stuffed with fish in it" Sophia bagi tau siap2. Dah tau Carl nak tanya apa benda solok lada tu. Carl hanya ketawa dengan usikan Sophia. Mana lah dia nak tau. Dia bukan makan nasi hari2 pun.
" Okay okay. Boss is having meeting right now,you want me to tell boss you are here?"
" Nah... I'll just wait here. He'll finish soon."
" Okay. So, coffee or tea?"
"It's okay. I tried to reduce my caffeine intake"
" Good for you and your baby then. Actually I need to go somewhere. Sorry to leave you"mukanya agak bersalah.
" No no. It's okay. Just do your work. I'll be fine."
"See you Sophia"
Selepas Carl berlalu, dia duduk dia sofa berdekatan pintu bilik Xavier. Pintu tak tutup rapat. Dia intai sikit. Nampak Xavier berbincang dengan seorang wanita. Mungkin wakil dari syarikat yang berkerjasama dengannya.
Dia terdengar perbualan mereka.
"So...we done right?"Perempuan tu mengangguk lalu bangun. Dia fikir nak keluar, tapi berpusing ke belakang kerusi Xavier. Perempuan itu mengurut bahu suaminya.
"I dengar wife you...pregnant?"
"Err..yeah, she is. I think you can stop touching me Cam." dia tak selesa perempuan tu sentuh dia. Perempuan itu rupanya nama Cam..Cameron ke? Entah lah!
" Usually pregnant woman gain weight kan? Mesti wife you gemuk kan sekarang?"
Sophia berharap Xavier membelanya. Tapi dia hanya diam.
"Mesti you tak selera kan dengan dia? Well....I faham. Man always want something pleasing their eyes...and needs" penuh berhelah kata2 nya.
"What do you mean?"
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasía[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...