"Aku ingatkan korang ni pandai, rupanya bodoh je semua eh? Korang betul2 ingat aku nak Bella ke? Hey... Dia tak berguna pun la untuk aku... Sebab tu aku approached Sophia... bukan Bella!"
"Tak payah nak kelirukan kami la bedebah...aku tak makan kata dusta kau tu!"
"Sebab tu la aku kata kau bodoh Magnolia...dari dulu sampai sekarang tak kurang bodoh kau tu. Kau rasa kenapa aku nak Bella?"
"Orang buta pun nampak la sial...kau nak darah dia sebab nak hidupkan dark lord kan?"
"Hahahha....lawak kau ni... Darah dia layak ke nak hidupkan tuan aku tu? Darah dia tak berguna la bodoh!"
Magnolia berang. Dia tahu Cruz hanya putar belit fakta.
"Sudah! Aku taknak dengar, aku pastikan kau mati harini!"Magnolia mengarahkan pembantu yang dibawanya untuk serang Cruz. Tapi tak sampai 5 minit, semua berterabur tak bernyawa di atas lantai penangan Cruz.
"Okaylah...memandangkan kau orang semua nak mati kejap lagi, meh sini aku bagitau satu benda..."
Cruz duduk santai di atas kerusi sambil bersilang kaki. Gayanya macam takde apa berlaku walaupun baju penuh darah mangsa dibunuhnya."Irsyad Ivan dan Munira....kau tahu kan pangkat diorang? Diorang dua2 s-ranked armour. Paling tinggi pangkat dalam organisasi sampah kau tu. And diorang dapat anak, kembar. Sorang korang tabalkan jadi leader, sorang jadi armour biasa? Huh... bodoh kan? Tak rasa ke pelik bila anak armour terhebat jadi orang biasa? Anyone?"
Semua diam mencerna setiap patah perkataan.
"Tak la kan,sebab korang buta. Takkan lah si Sophia ni setakat the brain? Huh... what a joke!"
"Apa maksud kau?"
"Cuba kau bayangkan... Irsyad, the protector.. Munira, the leader... kalau mak ayah diorang dua2 s-ranked armour, takkan lah anak dia the brain kan? Tak logik.. betul kan Magnolia? Sebab semua ni rancangan kau kan?"
Muka Magnolia serba tak kena.
"Apa kau dah buat Magnolia?" Suara Tengku Maliki menderam marah."Aku...aku--"
"Meh aku bagitau, kau rancang nak bunuh dia kan? Kau rancang nak korbankan dia untuk kakak dia kan? Sebabnya...kau taknak dua pewaris dalam keluarga Alexeev kan? Huh, bodoh!"
Muka mereka semua tak percaya. Tapi Sophia dah memang sedia maklum. Jadi dia dah lali dengan setiap patah perkataan yang Magnolia keluarkan.
"Tapi jangan risau, aku tawarkan kau win-win situation. Kau nak seorang pewaris Aleexev, aku nak darah sorang lagi. So, kau untung, aku untung. Macam mana?"
"Kau jangan nak mengarut binatang! Aku takkan benarkan kau sentuh adik aku la!" Bella mula meluru nak menyerang Cruz. Dia hanyunkan penumbuk tapi dielak. Hanya kena sipi2. Tendangan dia pun ditepis kasar. Cruz terus ambil peluang mencabut pedang di tepi pinggang dan menusuk ke arah Bella. Nasib baik Haqq sempat tarik dia ke tepi.
"Bella jangan bertindak meluru!" Magnolia marah. Bella menjeling tajam.
"Go to hell dengan bertindak meluru you tu. You ada hati nak korbankan adik I?""You penting untuk Aleexev,Bella! Jangan bahayakan nyawa you"
"Pergi mampus-
"No Bella...betul cakap dia. Jangan risau, I will survive,sis" dia bangkit dengan kepayahan.
"Urusan kau dengan aku je, jangan libatkan orang lain"Amaran Sophia dibalas dengan ketawa Cruz.
"Aku suka kau Sophia. Kau sebijik macam Irsyad, daring and dangerous. Mesti darah kau sama manis kan dengan ayah kau? Ha....aku suka bila ingat balik detik2 ayah dan mak kau mati. Sayang kau tak tengok sendiri macam mana Irsyad mati kan? Tapi takpe...kau dah tengok macam mana aku bunuh mak kau. Kau ingat lagi tak?"Mata Tengku Maliki terbuntang luas. Sophia nampak Munira dibunuh? Bukan Bella ke? Cruz seakan tahu apa yang dia fikirkan, lalu tersenyum sinis mengejek.
"Tsk tsk tsk...kau terkejut ke Maliki? Tak patut kan kau percayakan orang2 kau sepenuhnya? Mana tau, entah2 orang kau tu kena rasuah suruh tutup mulut?"
Tengku Maliki memandang Magnolia meminta penjelasan. Wajah perempuan itu hanya membeku dengan riak serba salah.
"Apa lagi kau buat ni Magnolia?"
Dia membisu.
"Oh dan kau cerita tak lagi yang kau ingat semua yang jadi kat mak kau Sophia? Aku tau, kau tak lupa kan macam mana aku bunuh mak kau perlahan-lahan depan mata kau?"
Sophia mengetap rahang. Memori pahit itu kembali selepas bertahun- tahun. Dia tak pernah lupakan apa yang jadi. Dan dia trauma and develop anxiety after dia ingat semua balik.
"Dah lah...aku bukan nak tengok drama korang, yang aku nak sekarang ni budak perempuan ni saja. Then, everything is fine. Aku takkan kacau korang lagi. Kau boleh pilih, Sophia. Sama ada kau seorang mati, or satu rumah ni aku bunuh. The choice is yours."
"No! Aku takkan biar dia buat keputusan macam tu!"
"Kau jangan nak cabar kesabaran aku la Bella..daripada elok2 kau aku lepaskan, nanti aku bunuh biar tak bernyawa" Cruz masih senyum. Sungguh serupa psiko lagaknya.
"Kenapa darah aku yang kau nak?"
"My kitten...darah kau sangat menarik tau? Kau berketurunan diraja dan armour terhormat, tapi hati kau dihiasi dendam. Bukan ke tu paling bagus? Malaikat yang berdarah hitam? Sesuai sangat untuk dark lord aku nanti...kuasa dia takkan ada tandigan lagi"
"Dendam apa kau cakap ni? Aku tak berdendam dengan orang lain selain kau!"
"No need to hide it anymore. Aku sentiasa ikut perkembangan kau. Aku tau bila si Magnolia ni paksa kau korbankan diri kau demi kakak kau... Masa kau kena fitnah dengan Amisha, kau kena tolak jatuh tangga dengan nenek kau sendiri...sebetulnya I'm glad. Mereka menambahkan hitam dalam hati kau bagi pihak aku..." Crus tergelak-gelak. Bella makin hilang sabar. Dia maju lagi untuk menyerah Cruz. Kali ni Cruz melemparkan pisau dipegangnya dengan santai.
Shingg
Bunyi pisau berlaga dengan pedang Sophia. Dia bangkit semula melindungi Bella.
"Bella stay out of this. Let me handle this"
"No! You dah cedera! I takkan biarkan dia buat bukan2 dekat you!"
"Bella... it's good if both of us can survive...but if not, you need to live on my behalf...you are my partner since birth and I want you to live up to your dreams....and mine too..."
Dengan muka menahan sakit, dia mula menyerang Cruz. Cruz yang tadi hanya santai tersentak. Sangkanya Sophia sama seperti Bella. Tapi dia salah. Sophia lebih mahir berlawan dan lebih tangkas. Dia bukan lawan yang boleh dipandang sebelah mata saja.
Tendangan dan serangan dilepas bertalu talu. Kadang2 Sophia terjatuh menahan sakit, kadang2 Cruz tergolek ke belakang. Semua yang menyaksikan hanya terdiam. Bella dan dipegang kemas oleh pembantu Magnolia untuk elakkan dia pergi membantu Sophia. Yang lain2 juga sama.
"Argghh aku bunuh kau!!!"
Sophia yang terjatuh tak sempat nak mengelak bila Cruz menghunus pedag ke arahnya. Dia hanya menutup mata, redha walau apa pun terjadi.
Bella dan Tengku Maliki dah menjerit.Sesaat
Dua saat
Masih belum rasa sakit. Tubuhnya rasa dipeluk erat. Mata dibuka.
XAVIER!!!
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasy[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...