"Miss boleh tolong ajar tak cemane nak ikat tali ni?"
"Miss? Cemane nak basuh beras?"
"Miss Sophia boleh tak tunjuk cara goreng ikan?"
"Miss Sophia, how to play guitar? Do you know?"
Soalan dari pelajar2 yang sertai kem kenaikan pangkat armour tu tak berenti. Boleh kata semua dari lelaki. Sophia layankan je sebab anak murid dia kan? But Xavier.... Xavier nampak terbakar!
Dalam hati dia dok bising, bukannya takde orang lain nak tanya, bini aku jugak. Yang Sophia ni pun apehal baik sangat tah? Isshhhh, geram aku!
"Miss? Nak selfie boleh?" Seorang pelajar lelaki mengangkat iphone dekat dengan Sophia yang tengah bersembang dengan Xavier. Kali ni takde, dia takkan benarkan sesapa amek gambar dengan bini dia!
"Nope... I have something to do with her" Terus Xavier tarik lengan Sophia supaya mengikut dia. Semua macam speechless. Tak sangka dia nak tarik Sophia. Well, diorang tak announce diorang punya marriage lagi kan? So, few sangat yang tau pasal tu. Mereka sampai di bilik stor belakang dewan,dia berenti.
"Sayang......."
Sophia gelak bila Xavier merengek macam tu. "Iyeeee....."
Saja dia layan. Xavier mencebik lalu menarik Sophia ke dalam rangkulan. Dia sedang duduk di atas kerusi, dan sophia duduk di atas ribanya."Tak yah la honey...I berat ni" dia nak menolak.
Xavier mencebik." Berat? Ringan macam bulu ayam je, berat mananye?"
Dia tarik tangan Sophia supaya mengusap pipinya.
"Babe.... jangan la layan dorang...I jealous la.. diorang macam nak attention you je?""No la, diorang mintak tolong kan? Mana ada saja2 nak perhatian.. kita kan senior, kena la ajar mana tak tau..."
"Tapi I jealous...you I punye je..."
"Sejak bila daddy ni jealous nak mati ni, baby? Selalu okay je? Hmm?.."
Dia bersembang dengan anaknya. Xavier turut mengusap perut Sophia."Daddy bukan apa...daddy nak mummy Tak lupakan daddy ada kat sini je, baby...and daddy nak la mummy manja2kan daddy..." Xavier tersenyum comel. Sejak2 Sophia pregnant ni, dah hilang habis aura garang and macho Xavier.. jadi comel comel je perangai dia.. suka!!
"Okay honey...meh, nak kiss sikit"
Xavier sengih2 bila Sophia betul2 kiss pipi dia. Kiss pipi pun dah merah muka, belum request kiss tempat lain😏"Malam ni talent night kan?"
"Ha'ah...you join ke?"
"I mainkan piano untuk Haqq..dia mintak tolong sebab nak nyanyikan lagu for Bella. Sweet kan Haqq?" Sophia ralit bercerita, tak perasan Xavier dah cemberut bila Haqq kena puji.
"Yelah...Haqq jelah yang sweet... Husband awak ni beshe-beshe je kan?"
Sophia dah ahhh sudah merajuk lagi!
Cepat2 dia pujuk balik."My hubby ni pun sweet giler la, infact the sweetest human I've ever met. Plus, he's sooo good looking and most importantly, he loves me very much... And I also loveee himm sooo muchhh that I can't describe it in proper words!"
Terus dia peluk Xavier dan sembamkan muka di ceruk leher. Bau maskulin Xavier menenangkan dia.
"Me too love you to the moon and back,my lovely wife" dia eratkan pelukan isterinya bila Sophia mula mengekek gelak2 kena geletek dengan dia.
Talent night
"Bella...you look gorgeous tonight!!!" Sophia teruja bila Bella get dressed habis habisan. Sumpah cantik menawan tertarik kau memang deboommmm!!
"Yek eleh....dia tu pun apa kurangnye? Patut la Xav fall in love with you pun?" Bella peluk adik dia. Lama tak lepak2 chill2 dengan Sophia sejak dua2 dah kawin ni.
"Manade.... I dah gemuk la...see?" Sophia menunjuk ke arah badan dia sambil mencebik.
" You gemuk berisi ke cemane Sophia?" Haqq yang baru duduk dekat meja mereka menyampuk.
"Gemuk berisi?" Bella berkerut dahi.
"Well...mane tau I dengan Bell dah nak jadi uncle dengan aunty kan?"
Haqq kenyitkan mata nakal kepada Bella. Bella melopong."Betul ke!!?"
Soalan Bella tergantung bila Sophia dipanggil ke belakang pentas. Bila ditanya, Sophia cuma cakap yang dia nak tolong organize student, padahal dia nak bersiap siap main piano untuk persembahan istimewa Haqq. Xavier? Entah, tak nampak batang hidung pun lepas masuk dewan tadi. Pergi mana tah?
Sophia bersiap sedia di belakang dengan piano putih. Ouch! Fairy tale sangat kan? Giliran Haqq paling last, so dia boleh
"Sophia are you ready?"
Soalan Haqq dibalas dengan anggukan semangat. Tak sabar nak tengok reaksi Bella kena surprise dengan Haqq..hehehehe....
Tirai dibuka menampakkan dia dan Haqq di atas pentas utama. Mereka menjadi siulan para pelajar yang sangkakan dia tu Bella kot..heh~
"Good evening, my name is Haqq. And today, with the help of my sister in law, I will sing a song dedicated to my love...my only Bell..." Suara romantic Haqq buatkan semua go down with auwww~ chooo cuwittt lah!
Piano mula dimainkan Sophia. Suara merdu Haqq kemudiannya memulakan nyanyian.
I found a love for me
Darling just dive right in
And follow my lead
Well I found a girl beautiful and sweet
I never knew you were the someone waiting for me
'Cause we were just kids when we fell in loveNot knowing what it was
I will not give you up this time
But darling, just kiss me slow, your heart is all I own
And in your eyes you're holding mineBaby, I'm dancing in the dark with you between my arms
Barefoot on the grass, listening to our favorite song
When you said you looked a mess, I whispered underneath my breath
But you heard it, darling, you look perfect tonightWell I found a woman, stronger than anyone I know
She shares my dreams, I hope that someday I'll share her home
I found a love, to carry more than just my secrets
To carry love, to carry children of our own
We are still kids, but we're so in love
Fighting against all odds
I know we'll be alright this time
Darling, just hold my hand
Be my girl, I'll be your man
I see my future in your eyesBaby, I'm dancing in the dark, with you between my arms
Barefoot on the grass, listening to our favorite song
When I saw you in that dress, looking so beautiful
I don't deserve this, darling, you look perfect tonightBaby, I'm dancing in the dark, with you between my arms
Barefoot on the grass, listening to our favorite song
I have faith in what I see
Now I know I have met an angel in person
And she looks perfect
I don't deserve this
You look perfect tonight"Sayang....you are the perfection to me.. ich liebe dich, Bell..."
Bella mengalirkan air mata terharu selepas lagu dan ucapan Haqq berakhir. Penonton pula bertepuk tangan dengan persembahan itu. Semasa Haqq dan Sophia nak turun pentas, ada suara menahan.
"If it's possible, could you please play the piano one more time for me...miss Sophia?"
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasy[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...