1:Maid

2.7K 97 4
                                    

All those craps that people
thought about you,
will never change who you are.

.............

"Malaysia's sooo hot.I cannot stand any longer.Peluh habis!"Gadis itu membentak sambil menghentakkan kaki.

Gadis manis di sebelahnya melirik tenang,"You need something?Water?Wanna sit down?"Sophia bertanya prihatin.Mahukan Bella berada dalam kondisi yang terbaik dan selesa.

"It's okay.I boleh berdiri lagi.I kuat lagi walaupun tak selalu turun training macam you"Bella sedikit menjelir kepada adiknya.Ya,adiknya yang berkongsi kantung dalam rahim ibunya.Berkongsi tarikh lahir juga.Adik kembar.

"Perli kan..."Sophia rolled eyes.

"Yelah...sorry eh my lil sis...I gurau je..ehehehe..you know i love you right?"dia mengusap kepala adiknya sedikit kasar.

"Yes i know,and please...you buat shawl I senget..macam you je!"

Mereka berdua ketawa sambil melangkah..membawa bersama luggage.

Langkah mereka terhenti apabila sekumpulan lelaki berbaju hitam mendekati mereka.Lelaki paling depan tersenyum hormat dan kemudian semua mereka menundukkan kepala sebentar.

"Cik Bella,Cik Sophia welcome home. Saya Leo.Kami akan bawak cik berdua ke kediaman cik berdua.Sila ikut saya" Dua lelaki di belakangnya segera mengambil bagasi2 Bella dan Phia.


[Shine Resident]

"Silakan cik Bella,Cik Sophia."
Buka saja pintu berbaris maid2 sepanjang jalan masuk.Memakai uniform yang sama.Rasa cam drama korea pulak,hihi.

Setiausaha merangkap pengurus rumah di situ melangkah keluar.
"Selamat kembali cik Bella,cik Sophia.Saya Anna.Saya akan uruskan segala keperluan cik di rumah ni"

Bella buat muka bosan.Too much protokol,too many maid macam nak sambut anak raja je gayanya.And asyik ber'cik'.Rimas tau?Tak boleh ke buat biasa je?

"Cik muda berdua mesti penat kan,saya akan tunjukkan bilik untuk berehat.Sila ikut saya"

Mereka berdua terpegun saat melihat suasana sekitar rumah agam ini.Sangat besar dan bertemakan English.Sangat cantik.

Dining table yang panjang dan mewah,beserta lampu chandelier yang besar gedabak.Lukisan bercorak floral sepanjang hallway dan tangga antik.Tapi tentu la ada lift.Jenoh nak panjat sampai atas guna tangga.

"Rumah agam ni dibahagi kepada empat bahagian.Yang pintu masuk tadi adalah main entrance dan main hall.Setiap wings rumah ni adalah untuk keluarga yang berbeza.

Contohnya,keluarga Alexeev di north wings,keluarga Olson di West wings dan keluarga As-saif di East wings. Setakat ni,hanya tiga bahagian saja yang diduduki.Cik berdua akan tinggal di bahagian north khas untuk keluarga Alexeev sahaja.

Bilik-bilik tetamu,bilik riadah dan bilik mesyuarat ada disediakan di main hall.Tapi setiap wings pun ada jugak.Cuma khas untuk setiap family bagi bahagian tu"

Panjang lebar penjelasan dari Anna.
But macam dua orang ni dengar gitu2 je,tak bersungguh sangat pun. Yelah,letih kot.Flight lama.

"Okay,kita dah sampai.Cik berdua boleh pilih la bilik mana yang cik suka.Kami dah kemaskan setiap bilik yang ada kat wings ni."Anna tersenyum

Shining Armour [COMPLETED]Where stories live. Discover now