17: the beginning

1.1K 66 0
                                    

The smarter you get
The less you speak

                        

" Bella... You tau kan I dah lama suka dekat you?"

Gulp!

Bapak directnya! Bella dah gelabah biawak dah. "Err...maybe?"
Betul ke jawapan tu?

" Walaupun I tau kita tak boleh nak rushing dalam hubungan, I still nak kita ada official relationship. I nak kita stay as...errmmmm..... Lovebirds?" Haqq menggosok belakang kepalanya. Malu woi!
Dalam hati berdoa, jangan la Bell reject. Dah cukup tebal muka dia nak confess ni.

"errr...." Bella sumpah speachless. Nak jawab apa ni? Pheaaaaa tolongggg!!!

" So? Jawapan you?"

" Actually...I bukan taknak...tapi..."

'Ah sudah... Kena reject dah aku ni. Mampus aku lepas ni!'

'..... Tapi I segan la...tak tau macam mana nak cakap. Tapi I terima. Kita dah in relationship kan?" Bella tersenyum cantik.

Haqq dah nak melompat sampai bintang. Happyyy nau.

" A'ah...kita dah official. So... Let's have lunch together, my girlfriend?"

Dalam malu dan tersipu sipu Bella menjawab.

" Okay jom!"

.............

" How's it going?"

Suara Carlos bergema. Garau dan menakutkan. Pembantunya, Mike segera menjawab. " Semuanya seperti yang dirancang, master."

"Good. Kau dah tau siapa yang kita nakkan?"

" Kami makin pasti Alexeev's second daughter, Sophea is the one"
Carlos hanya mengangguk sebagai balasan. " But master, I'm really curious. Kenapa kita betul-betul nakkan dia. Bukankah dia hanya akan bawak malapetaka untuk organisasi kita?"

Carlos mengeluh. Matanya memandang ke luar tingkap. Kelihatan manusia berpusu-pusu mengejar masa.
" Kau tak faham betapa pentingnya dia untuk kita, Mike"

The history of Dark Lord

Sejak dahulu, pada masa yang tiada siapa pun tahu,Dark Lord sudah wujud di Itali. Dia ialah ketua kepada segala kejahatan dan yang paling berhak diangkat dan disanjung. Sejarah Dark Lord takkan mungkin sama, dan setiap mereka adalah berbeza. Yang sama hanyalah mereka adalah jiwa yang meronta mengkhianati kebaikan dan beralih kepada kegelapan.

Hati mereka dihitamkan dengan nafsu, amarah serta dendam. Mereka juga adalah 'child of profercy'. Mereka telah diramal sejak dari lahir oleh tukang-tukang tilik terhebat sekitar Itali. Dan kewujudan mereka amat dinantikan.

And believe me when I say, the one that comes from the Shining Armour's heirs... Will become more powerfull that you could imagine. Why? Because they were trained since early age... To defend, and to protect in the most perfect ways...

............

" And how is that related to Alexeevs'?"

" When I met them 10 years ago... I saw glimps in her eyes. The light in dark, and the darkness in light... And I'm sure, one of them will join us..soon" Carlos is very sure, more than sure actually.

Shining Armour [COMPLETED]Where stories live. Discover now