"why? Just why would you do that? I just need answer from you"
"Haven't I told you, Bella? I nak pastikan ada satu je pewaris Aleexev. And that person is you"
Magnolia masih dengan egonya."Come on Magnolia. Kalau betul pun you nak lindungi I, bukan bermaksud you boleh buat benda mengarut macam ni!" Bella mula naik angin.
"You boleh tak faham? Kalau public knows that she has the same power, strength and position as you, diorang takkan hormat you lagi Bella. I'm doing this for you Bella!" Benar.. niat dia cuma nak pastikan maruah Bella sebagai anak pertama, pewaris utama keluarga ini terjaga. Tapi, matlamat tak menghalalkan cara sis..
"Enough with this. I dah taknak kesah apa je you buat Magnolia. But if I tau yang you buat benda mengarut lagi, I takkan teragak agak nak laporkan pada pihak atasan. Sophia cukup baik nak maafkan semua perbuatan you, tapi bukan I"
Bella keluar dari bilik perbincangan dengan nafas lelah. Siapa kata dia tak rasa bersalah? Sapa kata dia tak menyesal? Dia tak sanggup dah nak buatkan semua orang lindungi dia sampai bergadai nyawa. Dia rasa sangat lemah bila orang lain take the bullet for her.
Ni ke harga yang perlu dibayar untuk jadi leader?
Dia kesian dengan adik dia. Ditipu hidup2 tentang roles dalam armour sejak kecik. Semata mata demi dia.
"Bell?"
Tersentak bahu Bella sedikit. Takde orang lain panggil dia Bell selain Haqq. Of course, special name for special person..ececececehh
"Yess?"
"You kenape? Kenapa berdiri dekat depan ni? Ingatkan sape?"
"Ingat someone special... why?"
"I ke yang special sangat tu?" Mode mengusik Haqq datang. Suka tengok si gadis malu2.
"Bell...kalau I cakap ni, you jangan marah eh?"
"Cakap ape?" Pelik..takde benda tetiba nak marah.
"I...I sebenarnya ingat nak cancel wedding kita tahun depan" Haqq menunduk serba salah. Muka Bella merah nak menangis.
"Kenapa? You ada orang lain ke?" Air mata mula nak pecah.
"Eh eh eh...tak tak. I gurau je. Jangan nangis" kelam kabut dia pujuk. Mampus kalau si Sophia nampak dia buat kakak kembarnya menangis. Mau kena cincang seratus dengan pedang berkilat dia tu.
"Sayang...dengar I dulu. I nak cancle wedding kita tahun depan sebab I nak..."
"Nak ape?" Dia bertanya sebal.
"Nak kita kahwin tahun ni je. Buat apa lambatkan benda baik kan? So, jom kahwin?"
"Wh-what? Bila?"mulut Bella ternganga.
Haqq gelak je.
"Sebab I tak sabr nak jadikan you permaisuri hidup I? Sebab I dah lama single?"Mereka berdua tertawa dengan alasan separuh masuk akal Haqq.
Apa-apa pun...Yeyeyeye!!!! Kahhwiinnn!!!💜💜💜💜💜💜
"How are you feeling today Mr. Anderson?" Dr Aliff bertanya sambil tangannya laju memeriksa rekod kesihatan Xavier.
"Getting better I guess. Sakit kepala dah takde and I'm getting stronger to move my legs" dia happy dengan perkembangan positifnya. Semua ni berkat doa dan sabar semua orang menjaganya. Terutama Sophia dan papa.
Setiap hari, Sophia akan temankan dia kat sini lepas balik kerja. Dia yang mintak macam tu. Dia tak bagi bila Sophia nak berenti terus sebab nak jaga dia. Lagipun papa selalu je jengok dia. Dia pun takde masalah nak uruskan diri sendiri.
"Perkembangan tuan sangat memberangsangkan. I guess you tak sabar nak balik rumah kot. Tu yang cepat je recover." Dia berleluncon.
"Assalamualaikum"
Pintu dibuka menyerlahkan wajah Sophia. Di tangannya ada bekas makanan dengan dia masih berbaju kerja. Kemeja putih dengan slack.
Muka Dr Aliff bersinar-sinar. Xavier mula meluat. Bukan tak nampak niat si Aliff kepada isterinya. Entah kenapa, walaupun dia dan Sophia bukannya pasangan bercinta tapi still dia rasa deadly possessive over her.
" Dr dah habis check my hubby ke? How's he?" Dia panggil Xavier my hubby. Well...air muka mereka still kena jaga.
"Oohh.." bunyi kecewa sikit bila dengar. Mungkin hakikat yang mereka berdua suami isteri menampar benaknya.
" Tuan Xavier is doing very well... kalau takde apa2 maybe boleh discharge soon..""Ye ke...wahhh alhamdulillah" suaranya ceria. Dia tahu rasa terkurung dalam hospital ni. Sian Xavier...
Dr Aliff ketawa kecil. Nampak bahagia bila tengok Sophia bersorak riang. Hai la hati~ jangan la berdegup kuat sangat..nanti si dia tau kau dah jatuh suka kat dia... Dia tak habis2 merenung wajah Sophia sambil tersengih-sengih.
"Sayang.. sini la, I rindu ni..." Tiba-tiba Xavier memanggil
Sophia terkedu. Sayang? What?
Tapi dia jalan jugak pergi sebelah katil bila Xavier dok tepuk2 kat situ. Dia tak tau Xavier jealous dengan dr Aliff. Yelah...asyik dok senyum2 tengok isteri dia.Xavier tarik Sophia suruh duduk di ruang sebelah katil dia. Tangannya melingkari pinggang ramping Sophia rapat ke badannya. Muka Sophia merah.
Woiii woii....Ni public display of affection pehal ni?
Sophia cuba tolak tangan Xavier dari peluk dia. Yelah...malu siott depan orang ni! Tapi Xavier buat derk je... Lagi dia peluk ketat2.
"Duduk diam2 la sayang... I nak rechargekan bateri rindu I kat you ni"Bluerrkkk...muntah hijau kau! Bateri rindu? The heck aku tulis?
"Ish ish...taknak la Xav...ada dr Aliff kan tu?"
Xavier hanya jeling sambil lewa dr Aliff yang keras macam patung tengok mereka berdua.
"I rasa checkup dah habis kan dr?"
Ayat yang sama maksud dengan, dah siap kan? Blah aaa..."Oh iye, iye. Saya keluar dulu ye" lekas2 dia keluar. Hancur bersepai hatinya bila nampak babak2 mesra suami isteri tu..huhuhu😭😭😭
Selepas 5 minit dr Aliff keluar, Xavier masih dalam posisi yang sama. Kali ini kepala disembam pada bahu Sophia. Bila Sophia nak gerak, dia tahan.
"Stay...I like your sense... it's calming" dia sambung hidu bau Sophia. Entah kenapa dia rasa selesa dan selalu buat benda ni. Eh?
"Bau peluh la..I terus datang sini dari academy. Tak sempat mandi lagi" entah2 dia dok sindir aku bau peluh ke, bau busuk ke... bukan boleh percaya sangat si Xavier ni pun!
Berbeza dengan Xavier, dia hanya buat bodoh je. Sampai la dia rasa kesian sebab Sophia malu kena peluk. Cemana dia tau? Panas satu badan si Sophia sebab malu. Rasa bahang tu. Pipi pun merah yang amat dah. Tak sampai hati nak usik lagi dah. Dia lepaskan pelukan. Laju je Sophia angkat kaki.
"You dah makan?" Serentak suara mereka bergema. Soalan yang sama.. uuuu sehati sejiwa kau!
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantastik[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...