Ppang
Pipi kiri Xavier terasa kebas.
"How could you? I trusted you all this time!" Suara Natrah bergema dalam pejabatnya. Bila PA dia bagitau Natrah datang, dia ceria. Tapi tak sangka begini jadinya.
"What did I do?" Dia memandang hairan.
"You ask me? Ask yourself! You're married, Faliq! Married! And you tak bagi tau apa pun dekat I. You bagi harapan dekat I macam takde apa yang jadi kan?" Mata Natrah berkaca.
" Let me explain okay... sebenarnya..."
Terus dia memotong.
"No! Save it. I taknak dengar. Kalau betul you nak jujur you dah bagitau I awal2 lagi. Kalau tak kerana papa you bagitau I, sampai mati pun I tak tau""Natrah wait...dengar dulu-"
Natrah terus keluar. Xavier terduduk. Dia meraup wajah dan rambutnya. Serabut! Kenapa papa masuk campur dalam urusan dia? Dia melilau di dalam pejabatnya.
Aarrghhhh
Jeritan amarah terkeluar. Dia dah tak kira siapa nak dengar ke apa ke.. tak guna betul..kenapa jadi macam ni?
Pintu pejabatnya dibuka. Papa."Kenapa menjerit Faliq?"
"Kenapa papa bagitau Natrah pasal tu?"
"You mean... About you? Married man?" Dia masih selamba.
"You know yang dia penting untuk I kan papa? I love her! Why did you do this?" Separuh merayu dia bertanya.
"My son... I'm just dtating the truth. Tindakan you ni langsung tak lambangkan lelaki sejati you tau? You sakitkan hati dua perempuan yang patutnya you jaga. Natrah deserve to know the truth and Sophia needs you as her husband.."
"But papa! I don't love Sophia! I was forced to marry her.. there's now way I can be with her forever!" Dia masih membantah.
" Try Faliq...try....do you believe in faith. If Allah says that you are meant to be with Sophia, that it will happen. Do your duty as a husband faliq. You muda lagi, baru 24..papa nak yang terbaik untuk Faliq"
Xavier hanya menggeleng. Masih tak boleh terima hakikat.
" No papa...even Faliq tak bersama dengan Natrah, there's no way I could be with Sophia. Full stop"Zachary mengeluh.
"Just.... open your heart my son...""Hey aku nak tanya sikit ni"
Sophia yang sedang bersembang dengan Mak Mah berkalih. Amisha memberi isyarat suruh Mak Mah keluar dari dapur di aras dua itu. "Mak mah nak pergi kemaskan ruang tamu kejap ye"
"Kenape?"
" Siapa lelaki yang datang dengan kau haritu?" Dahi Sophia berkerut.
"Yang mana? Caspian?""Ishh...bukan abang kau lah! Yang lagi sorang tu!" Dia membentak. Sophia dah merungut. Eh pompuan ni dok emo pehal? Aku tampo kang...
"Yang mana satu ni? Boleh tak cakap jelas sikit?"
"Lembap betul la kau ni! Yang kawan dengan Caspian tu la! Rambut silver tu!"
" Oh...Lucas ke? Hah..kenape dengan dia?"
" Kau ada affair dengan dia kan? Aku nampak bukan main rapat kau dengan dia haritu... Betina gatal jugak kau kan? Dah ada suami pun ligat lagi..."Amisha menyinis.
"Tak payah nak buat fitnah sangat lah Misha...." Dia menyambung kerjanya memotong sayuran yang tergendala sebab minah sekor ni.
"Berani kau panggil aku Misha? Panggil aku Cik Muda la bodoh!"
Jeritan Amisha hanya diabaikan. Amisha yang desperate menolak jatuh cawan kaca di sebelah Sophia lalu menjerit kuat.
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasy[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...