8: Dina?

1K 62 0
                                    

If your life just got harder
Congratulations,You just leveled up!

.................

Tengku Maliki dan Tengku Badariah mengangkat muka apabila terdengar ucapan salam.Dijawab perlahan. Seorang lelaki pertengahan umur, segak dengan kot pejabat di depan. Mata kehijauan lelaki itu nampak bersinar dalam kelam.Nampak resah.

"Apa khabar Tengku?"dia menyapa.

"Alhamdulillah..kami sihat.Kamu Denis?"Tengku Maliki membalas. Tengku Badariah pula hanya menjuihkan bibir,meluat.

"Saya sihat.Maaf ganggu tengku,nak jumpa hari ni"

"Hai..kalau dah tahu menyusahkan buat apa nak jumpe?"Tajam Tengku Badariah menyindir.Tengku Maliki menjeling sedikit,memberi amaran.
"Jaga adab tu Yah"

"Takpa tengku.Saya nak cakap sekejap je.Dan kalau bukan sebab Bella dan Sophia,saya takkan ganggu tengku berdua."Denis tenang menerangkan.

"Kenapa dengan mereka berdua?"

"Tengku tahu kan,apa yang jadi 14 tahun lepas?"Denis memaksudkan sejarah hitam yang berlaku dulu.
Sejarah yang memalitkan noda dalam keturunan mereka.

"Ya..kenapa dengan peristiwa tu?"

"Saya rasa ingatan Bella dan Sophia dah mula nak kembali"

"Apa?"suara Maliki melengking sedikit.Terkejut dia."Macam mana boleh ingat?Bukan ke pakar psikologi dah pastikan mereka hilang bahagian memori tu?"

"Tu lah masalahnya...saya sendiri tak tahu macam mana boleh jadi.Dan saya sendiri tak tahu macam mana nak handle.Sebab tu saya nak mintak pendapat tengku"

Shine Academy:
Monthly Meeting

"So,you okay about me going to Italy without you?"wajah Bella tak percaya.

"Mestilah tak..."Bella muram kembali. Sedih nak tinggalkan kembar dia.

".......but,tu dah jadi tanggungjawab you Bella.I faham la"

"Betul ni?"dia meminta kepastian.

"Yeah.Tapi jangan lupa call I hari2 tau.Nanti rindu"Phia meletakkan kepala pada bahu kakaknya.Masa ni la nak bermanja dengan Bella!

Bella tersenyum sambil menepuk bahu Phia.Adik dia ni memang boleh kata muka seposen jer manjang...tapi ada masa boleh jadi manja ya amattt
"Tentulah!I pun boleh mati kerinduan kalau tak call you tau?"

"Hey girls!"

Dan..manusia berdua ini menyapa.
Phia berkerut kening.Bukan tak suka, tapi asyik terserempak je dengan diorang kat mana2.Kat rumah,kat akademi,kat dinner,malah kat mall pun!

"Hai you all"Hanya Bella membalas.

"You tak jawab pun Phia?Tak suka ke nampak kami?"Soalan Aariz buatkan Sophia serba salah.Dia asyik berangan benarnya.Tanya orang tak suka ke, tapi dah duduk depan diorang.Kalau jawab tak suka,agak2 nak bangun tak?

"Eh tak la...Kakak I dah jawab.Kiranya two in one la tu.Kami kan kembar"
Dia tersengih menampakkan gigi,rasa bersalah.

Haqq dah oohhh,ingat tak suka...

"Hello sweet...."

Mereka berpaling.Nick di situ.

"Err......"tu je yang mampu keluar dari mulut Phia.

El pantas menyampuk,
"Apa kau buat kat sini?Kau tak habis2 lagi kacau Phia kenapa?"

"Aku cakap dengan Sophia.Kau sibuk kenapa?"Pandangan Nick tajam menikam.El pun sama.Masing2 tak mau mengalah.

Shining Armour [COMPLETED]Where stories live. Discover now