"I won't let you die...sayang"
Muka Xavier penuh dengan kesan lebam dan darah akibat berlawan dengan kuncu-kuncu Cruz di luar. Dia masih boleh tersenyum. Tangan Sophia terketar-ketar meraba belakang Xavier. Terasa basah dengan darah..
Cruz tiba-tiba terduduk. Matanya terbuntang luas. Peluru tembus tepat di dahinya dari belakang.
Sophia menangis kuat.
"No no no...I'm sorry Xav... Jangan tinggalkan I?""Not your fault sayang..."
"Someone call ambulance please... tolong cepat!" Sophia menjerit dalam tangisannya. Xavier masih dalam pelukan dia. Tangan Xavier naik mengusap air mata Sophia. Dikesat perlahan dan lembut.
"Jangan nangis...I takkan tinggalkan you..." Nafasnya makin sesak. Dia batuk mengeluarkan darah.Sophia panik. Mereka yang lain cuba membantu.
" I- I love-love you... Sophia"
Sebelum dia pengsan. Sophia makin meraung. Semua ni salah dia. Bukan Xavier yang patut kena tikam. Patutnya dia yang mati. Bukan orang lain..Pandangannya makin gelap. Tanpa sedar, dia juga turut pengsan dengan Xavier masih dalam dakapannya.
Mesin bantuan pernafasan mengisi ruang sepi itu. Seorang lelaki terbaring dengan kepala dan badan berbalut. Seorang perempuan dengan luka dan calar di badan menunggu di sebelah.
Sophia tak tau berapa gelen air mata dia dah keluar. Dia menyesal. Sungguh menyesal. Sebab dia Xavier terlantar begini. Bila Xavier bangun, dia nak mintak maaf. Sumpah bukan niat dia.
"Xav...bila you nak bangun ni? I mintak maaf sebab I you jadi macam ni..bangun la Xav, I need you now" air mata bergenang kembali. Setiap malam dia dihiasi mimpi ngeri. Tak ada lagi istilah tidur lena. Dia mimpi macam mana ibu dia diseksa sampai mati dan Xavier...betapa banyak darah Xavier yang melekat kat tangan dia haritu..
"Puan, saya nak periksa tuan Xavier sekejap yer" doktor Aliff meminta kebenaran.
Sophia menunggu di ruangan sofa. Dia lelah..bila penantian dia nak berakhir?
"Puan? Puan?"
Suara doktor Aliff mengejutkannya dari lamunan.
"Yes?"
"Tuan Xavier menunjukkan perkembangan yang baik. Kalau takde apa2 masalah, dia akan bangun dalam masa terdekat. Puan jangan risau. Saya rasa Puan pun patut berehat. Puan pun cedera dan perlukan masa nak sembuh"dia nampak siang malam si isteri temankan suaminya di sini. Bertuah Tuan Xavier kan?
"Alhamdulillah...thanks doc. Insyaallah saya dapat rehat yang cukup"
Aliff cuma mampu senyum. Alangkah baiknya jika si gadis belum berpunya..
Tentu dia akan mengorat habis habisan. Pertama kali terpandang wajah cantik Sophia, hati dia berdegup laju. Tapi terhenti niat bila tau si dia dah bersuami."Okay then. Saya pergi dulu"
Sophia mengangguk. Dia melepaskan lelah di sofa. Seminggu Xavier terlantar. Hentakan di kepala Xavier menambah buruk. Dr cakap ada gegaran kecil berlaku. Tak dipastikan lagi kesan dia. Dia hanya berdoa yang baik2.
"Adik? Sophia?"
Caspian memanggil. Nasib baik abangnya sempat sampai di rumh peranginan tu. Kalau tak..entahlah apa yang jadi.
"Xavier macam mana?"
Sophia geleng. "Still tak ada tanda2 nak bangun, abang"
"Sabar la Sophia. He will wake up... surely. Now, let's talk about you. Dah makan? Dah tukar baju? Dah cuci luka?"
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasia[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...