"So class, Miss Sophia will be your home teacher for this semester. I wish you all good luck".Ringkas ucapan pengarah academy. Sekarang tinggal Sophia dan 16 orang pelajar. Ah sudah, nak buat apa ni? Dia berdehem kecil.
"Assalamualaikum. Hai semua. Nama saya Sophia. Dan saya akan jadi cikgu rumah kamu untuk semester ni. Harap awak semua dapat beri kerjasama kepada saya"
Para pelajar mengangguk faham.
Ada yang berbisik-bisik sesama sendiri. Ada yang tersenyum melihat dia, ada yang pelik." So, I think... you guys mesti ada banyak soalan kan nak tanya? Saya beri masa untuk tanya sekarang"
Seorang pelajar mengangkat tangan.
" Anything boleh tanye ke miss?"Sophia mengangguk."yes. Anything"
" Boleh kenalkan diri miss dulu tak? Kitorang nak tau jugak pasal miss"
"Okay. My name is Sophia Irshad. Actually saya prefer awak panggil saya Sophia je pun takpe. Saya tak kisah. Sebab saya lebih suka pendekatan as kawan. Ayah saya Russian and ibu saya Malaysian. Saya baru je balik sini lepas almost 20 years tinggal kat Russia"
"So miss umur berapa?"
"22"
Suasana dewan mula riuh. 22? Eh?
" That's mean miss cuma older than us by a year?"
"Ha'ah..gitu lah. Sebab tu saya cakap panggil saya Sophia je. Senang"
"Oh... then,boleh bagi phone number tak miss?"suara nakal dia belakang bertanya.
"Of course. Nanti kan kita nak kena stay in touch kan. Boleh la awak semua nak create ws group or anything lah. Senang saya nak bagi info and awak nak inform apa2 kat saya"
"Err...kalau call sebab personal boleh?" Semua gelak. Ada yang nak masuk line agaknya tu.
"Tengokla kalau rajin saya layan." Dia menggeleng kepala. Macam2.
"Miss grad dari uni mane?"
"Saya grad dari sini la, Shine Academy."
Budak perempuan di depan mengangkat tangan.
"So, miss pun armour lah ni? Macam kitorang?". Kawannya di sebelah tampar bahu dia."eh kau ni. Dah nama pun grad sini, mestila armour. Kan miss?"Sophia gelak sambil angguk.
"Iye.""Miss bawah apa?"
"Saya...bawah the brain."
Mereka semua tunjuk pelbagai reaksi.
"Miss ni secondary armour je lah ek?"
Suara sumbang melekehkan dia."Ha'ah awak. Kalau saya leader, takkan la saya nak kerja kat sini kan? Ade leader dalam kelas ni?"
Seorang pelajar lelaki mengangkat tangan."oh awak leader ape?"
"The fighter"
Sophia mengangguk-angguk.
"Kawan saye pun the fighter jugak. Anyway, it's nice to meet you. Nama awak sape?""Amirul Amaar. Pleasure meet you too miss" dia menundukkan kepala sedikit. Sangat sopan. Tapi dalam masa yang sama still nampak charisma dia sebagai leader.
"Okay. Ada lagi soalan nak tanya?"
"Miss cuma home teacher kitorang je ke, miss ajar kitorang jugak?"
"Saya akan assist awak dalam subjek teras je. Em...kelas pertempuran, linguistics skills and battle phsychilogy. Yang lain...lecturer lain ambik alih"
Pelajar lelaki mula bersuara.
"Last sem, mister Wong tau ajar kelas pertempuran kami. Dia tu pakar pertempuran,miss. Miss yakin ke boleh ajar kami macam dia? Kalau miss rasa tak boleh, miss boleh je bagi kami balik dekat dia. Lagipun masa kelas tu sama dengan kelas dia. So, dia boleh ajar sekali"
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasía[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...