Sophia di sebelahnya dikerling. Mereka baru nak balik. Perjalanan mereka nak balik rumah agak jauh, dalam 40 minit lagi baru sampai.
"Sophia...kalau ngantuk tidur la dulu. Nanti I kejutkan"
"Eh takpe, kesian you nanti drive sorang" dia masih janggal. Xav layan dia pelik...macam lovey-dovey sangat..haih~
Xavier tiba2 mendekat. Sophia dah keras, kaku badan. Rupanya dia nak tarik seat belt kat Sophia. Xavier terus mengusap kepala dia sikit.
"Takpe...tidur la. You baru sampai, mesti penat"
Sophia angguk. Mata dipejam, dan terus terlena. Dia memang letih. Touch down je KLIA, terus cari dress nak pakai malam ni. Tak sempat rehat.
Xavier memandu dengan senyap. Gadis manis di sebelahnya dah lena. Dia rasa lega. Never in his life feeling this calm after seeing someone.. he's glad that she's back... Dia janji dia akan betulkan semua salah faham yang ada. Dia takkan sia2kan peluang kedua yang diberi kepada dia.
Bahu kiri dia rasa berat semacam. Rupanya kepala Sophia dah terlentok elok di situ. Xavier gelak perlahan, taknak kejutkan dia. Tadi orang offer suruh tidur taknak, sekarang dia yang terlena..siap pinjam bahu orang lagi. Dia terus memandu agak laju agar cepat sampai. Sesekali kepala Sophia dicium. Menghargai kehadiran si dia buat kali kedua.
Sophia terjaga bila terdengar alarm phone. Memang dia dah set setiap hari pukul 5.30 pagi. Phone di meja sebelah katil dicapai dan alarm ditutup. Nasib lagu sedap, kalau tak dak bersepai gamaknya.. bila nak bangun, pinggang terasa berat. Eh?
Bilik sape ni? Bilik dia kan? Kat rumah Xav? Oh..okay...then logik akalnya kembali semula, then sape dok peluk ni? Mulut ternganga bila nampak Xavier di sebelahnya, memeluk erat pinggang nya. Dah la tak pakai baju! Dengan seluar slack semalam je dia tidur?
Dan....dia?
Huhhh!!!!
Nasib ada baju semalam lagi! Cuma tudung dah dibuka.
"Xav...bangun la.."
Xavier lagi peluk kuat.
"One minute please...sejukk!""Sejuk? Then bangun la pakai baju or naikkan suhu aircond. Bangun la.. 15 minit lagi nak subuh ni"
Amboi kau Phia...pagi2 dah membebel kalah mak2 nampak? Eheheheh
"Hemm...."Xavier bangun bersila. Mata digenyeh. Terus Sophia ditarik duduk atas riba membelakangkan dia.
"Hmm...dah hilang sejuk...you are sooo warm...""Hey? You mengigau ke ape? Bangun la Xav..mandi"dia meronta nak bangun. Xav tak lepaskan lagi. Ala... Bagi la chance nak peluk kejap.
"Xav...semalam cemane I masuk rumah? I jalan ke? Tak ingat pun?"
"Mane ade la... I angkatkan you semalam. You look tired, tak sampai hati I nak kejutkan..." Dia menggeselkan muka pada belakang leher Sophia. Goosebumps.
"Sorry I tak salinkan baju you...bukan taknak,takut you yang mengamuk bila bangun je...". Dia angguk. Nasib tak salin..kalau tak mau kena sawan dia pagi2 buta ni.Mereka berdua diam. Hanya bunyi nafas masing2 yang sesekali menjadi halwa telinga."Sophia...."
"Xavier...."
Suara mereka berbunyi serentak. Mereka ketawa lucu.
"You cakap dulu""Ouh...err....kenape...kenape you macam...macam...."
"Macam ape sayang?" Xavier cium telinga Sophia berkali kali. Sophia tahan muka dia dan pusingkan kepala ke belakang menghadap lelaki itu.
" Kenapa layan I macam ni?"
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasy[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...