Bella masuk ke dalam dewan besar Shine dengan penuh senyuman bersama tunangnya di sebelah. Ya, Haqq dan dia dah bertunang seminggu lepas. Walaupun tanpa adiknya, dia tau Sophia akan gembira. Dia meniadi perhatian ramai. Gaun evening dress ala2 princess warna hijau emerald masuk dengan warna mata dia. Jejaka berbisik dan gadis cemburu. Bella nampak anggun dan berseri seri. Mask yang menutup separuh muka dari atas hingga paras hidung menambah seri. Nampak misteri dan mewah. Ya, ini masquerade party and also a ball.
Dia dan Haqq menuju ke meja yang dikhas kan untuk mereka. Meja besar tu boleh duduk 10 orang. Ada dia, Haqq, Cas, Xavier, adik Xavier iaitu Andrea, suami dan anaknya, dan juga El dan Susan. Kerusi di sebelah Xavier kosong, reserved untuk Sophia walaupun tau mustahil dia nak datang.
Many of them, obviously women tried to take Xavier and Caspian to dance. But two of them, will not touch someone who is not related to them. By means, not mahram. So, diorang cuba nak berbual dengan Xavier dan Caspian dengan harapan dapat rapat. Caspian dah awal2 cabut lari. Dia relan layan middle age woman that act like his mom than those filthy girl.
Tina, daughter of Mr. Samuel duduk di sebelah Xavier.
"You...you ade masa tak? Nak tak if we both go to mall someday? I teringin nak berkenalan secara rapat dengan you.."
Xavier buat bodoh sambil layan anak buahnya, Ben. Muka Tina masam.
"You dengar tak apa I cakap ni?"Ben pelik bila Tina marah2. Dia pandang muka Tina, and Xavier.
"Uncle...why is this aunty marah2?""I don't know Ben...ask her".
"I'm scared. Can I go to toilet please?"
"Come let me take you"
Selambe je Xavier tinggal Tina dekat meja tu. Bella dan Haqq dah tersengih. Tahan gelak tengok muka panas hati Tina.
Sedang dia berjalan memimpin Ben, telefon berdering. Memandangkan mereka dah memang depan tandas dia suruh Ben masuk dulu.
"Ben, can you go inside first. Uncle needs to pick up this call."
Ben hanya angguk. Xavier ralit berbual sehingga lupa nak jengok anak buah dia kat tandas. Tau2 budak tu dah siap tunggu kat luar dah. Dia yang nampak Ben menunggu segera nak menamatkan panggilan. Tapi bila dia pusing belakang balik, Ben dah takde!
Berpusing dia di lorong tandas tu nak mencari Ben. Dalam hati dia memarahi sikap cuainya.
"Uncle!!!"
Dia pusing. Ben sedang berada dalam dukungan gadis bertopeng separuh muka. Dia tak berapa nak cam siapa.
"Ben! Where've you been? Uncle is looking for you just now"
Ben beralih dari dukungan wanita itu kepadanya. Dengan keadaan yang sedikit rapat, dia dapat menghidu wangian wanita itu. Hmm.... She smells familiar...
"Thanks miss..tolong tengokkan Ben"
Wanita misteri itu hanya mengangguk sambil menunduk. Dia dari tadi tak membalas pandangan Xavier. Yang Xav dok sebok2 mengintai muka dia. Dalam hati dia dok mengata, entah2 juling apa perempuan ni, taknak pandang muka orang... Tak baik kau Xavier Anderson!Ben mula merengek dalam dukungan Xavier. Dia menggapai gapai tangan ke wanita yang menolongnya tadi. Tanda nak didukung lagi. Xavier menegah.
"No Ben..jom kita masuk"
"But I want aunty Sophia!!!"
Ben buat perangai."Aunty Sophia...???" Mata dia luas terbuntang. Hanya ada seorang aunty Sophia dalam hidup Ben yang dia kenal...
"Aunty Sophia? Sophia? Is that you!!?"
Dia terkejut. Si gadis mula mengangkat muka, lalu tersenyum sedikit. Nampak saja mata hijau kecoklatan itu, Xavier pasti itu isterinya. Belum sempat dia berbuat apa2
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasi[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...