maybe I don't cry,
but it hurt
maybe I don't say,
But I feel
Maybe I don't show
But I care.........
Today,is the last day of semester one. And Sophia rasa bebas,seronok nak mulakan cuti.Dua bulan!Yuhuuuuuu
Habis paper terakhir,dia kelam kabut nak cari Bella.Nak ajak balik makan and marathon drama korea..Hehe..
Tapi bila teringat arahan nenda Maliki supaya buat persedian majlis persandingannya, senyum dia pudar kembali.Belum sempat nak keluar,dia ditahan.
"Eh pompuan,kau nak pegi mana?"
Dia berpaling.Si rambut karat la..Dina."Balik?"jawabnya pelik.Dan kenapa ko tanya soalan budus ni?Nak balik la,takkan nak bercuti kat akademi kot
"Balik?Huh.."Dina mencebik sinis.
Kawan-kawan di sebelahnya jugak tersenyum mengejek.Something fishy..."Ni aku nak cakap sikit.Kau ikut aku sekarang"dan dengan penuh lagaknya dia berjalan dulu.Si Sophia ni masih menimbang-nimbang.Nak ikut ke...tak?Bahu Sophia ditolak kuat dari belakang."Cepat la bitch!Kau nak suruh kitorang heret kau ke hah?"
Kalau tadi Phia macam tak kesah,tapi sekarang dia nak marah.Beg sandangnya yang hampir terjatuh akibat tolakan tadi dibetulkan."Wait a sec.Let me make this clear okay"Dina terhenti melangkah dan berpusing."Kau nak cakap apa lagi betina?"
Suara lantangnya telah menarik perhatian beberapa orang pelajar yang berkumpul di depan loker. Bukan beberapa rasanya,tapi segerombolan.
"Selama ni aku diam je pasal apa kau buat.But that doesn't mean that I'm scared of you.And I will follow your order?Huh...What makes you think you can control my life?"Matanya berubah coklat gelap.Nampak dia mengetap rahang,menahan marah mungkin.
"So,kau taknak ikut la ni?Tak takut?"
Dina panggil geng dia yang tadi berdiri di sekeliling Sophia.
"Guys,you know what to do"Dan rakan-rakan dia mula maju ke depan.Gaya nak bertinju. Haih,bertinju apanya?Dengan heels, mini skirt?Nak carik terkoyak?
Salah seorang dari mereka mengangkat tangan,cuba menampar Phia.Belum sempat dia tepis,ada tangan yang menghalang dari sisinya.
It's Bella."Put your hand away from my sister!"
Satu-persatu dia sebut.Mata menikam tajam mereka semua."I will only warn you once and only once.Do not try to make my sister lost her patient.If that happened,you won't be breathing anymore.And worst,you have to deal with me.I will show no mercy to any of you.Mark my words!"Tangan Sophia ditarik menuju ke pintu keluar.Bahu Dina pula sengaja Bella rempuh.Nak main dengan api sangat kan?
Salah seorang rakan kepada Dina cuba nak tarik tudung Phia.Tapi Bella nampak dan sempat halang. Tangan perempuan itu ditangkap dan dikilas ke belakang badan.Dia berbisik ke telingan perempuan itu.
"Go tell your friends,that there is no doubt at all,for me to kill any of you. Well,if you still want to mess around with my sister?"
Perempuan itu berubah pucat.Baru dia sedar dengan siapa mereka bermain api.Bella seorang leader.Jika tergarit sedikit sahaja luka pada badannya,anak2 buah dia tak akan berdiam diri.Sophia ahli Alpha Team.
Kemahiran berlawannya tak dapat dipersoalkan lagi.Tiba-tiba dia rasa takut.She got goosebum.Macam mana kalau Bella dan Sophia betul-betul buat apa yang diorang kata?Akan selamatkah kami?Erkkkk....
................
Sophia dalam dilema.Kalau ikutkan hati memang nak cabut lari je sekarang ni,tapi takkan nak buat bebenor kut?Kang makan penendang maut dengan Bella pulak.
YOU ARE READING
Shining Armour [COMPLETED]
Fantasía[Cinta pertama tak semestinya kekal selamanya] Sophia Alexeev... Pewaris kedua bangsawan Rusia dan keluarga terhormat Malaysia. Tapi, hanya pada nama..yang mungkin tak semua tahu.Dia dilatih untuk sedia berkorban nyawa demi kakak kembarnya, Bella Al...