Tien

3.8K 85 19
                                    

Pov Cameron

Wanneer ik eindelijk al mijn kleren heb aangetrokken verlaat ik de kamer en laat ik het meisje stomverbaasd achter op het bed.

Ik zucht en duw mezelf door de kussende tieners die over de hele gang plaatsvinden.

Wanneer ik eindelijk beneden ben zoeken mijn ogen naar Roos.

Waar is ze toch?

Na 10 minuten zoeken zie ik haar eindelijk in een hoekje staan met een jongen die me bekend voorkomt.

Zijn handen glijden over haar heupen waardoor mijn vuisten zich meteen balen.

Niemand raakt Roos aan.

Ik neem stevige passen in hun richting en wanneer ik achter Roos sta druk ik stevig met mijn vinger op haar schouder.

Ze draait om en kijkt me met verbaasde ogen aan.

"Hey Cam, was je niet bezig met een meisje?" Vraagt ze, ik kan duidelijk horen dat ze het niet leuk vindt.

'Uhm ik ben al klaar, wie is dit Roos?' Vraag ik terwijl ik mijn stem zo neutraal mogelijk probeer te houden. Ik wil niet dat ze weet dat ik het haat als ze met andere jongens danst.

Het is best egoïstisch, maar ze is zoals een zusje voor me en ik weet nu al dat deze jongen haar hart zal breken.

"Dit is Blake, die jongen dat ooit eens tegen me botste op straat." Zegt ze met een glimlach terwijl haar ogen duidelijk een andere emotie weergeven.

Als ik net iets wil zeggen onderbreekt Blake zijn stem mij.

"Komaan man, vindt even nog een ander meisje en neem haar mee in bed. Dan kunnen ik en Roos verder dansen, is dat niet wat jij doet op alle feestjes?" Zegt hij met een uitdagende grijns.

'Wat maakt het uit dat ik met meisjes naar bed ga, Roos is mijn beste vriendin en nu ga ik met haar dansen want ik kan duidelijk zien dat ze niet geniet van jou gezelschap.' Zeg ik terwijl ik mezelf moet inhouden om hem geen klap te verkopen.

"Je beste vriendin? Je laat haar de hele avond alleen, terwijl jij de tijd van je leven hebt boven. Dat noem ik geen beste vriend." Zegt Blake die duidelijk ook boos begint te worden.

"Zo is het wel genoeg." Zegt Roos die haar hand op mijn borst drukt zodat er meer afstand is tussen mij en Blake.

"Roos ga uit de weg, dan kan ik hem even duidelijk maken wat er gebeurt als er zo over mij gepraat wordt."

"Wij gaan naar huis." Zegt Roos met neergeslagen ogen terwijl ze me stevig vast neemt aan mijn arm en mij tussen de dansende mensen naar ons appartement meeneemt.

Ik voel me nu al meteen schuldig dat ik haar avond heb verpest, dit zal ik moeten goedmaken.

••••
Hey allemaal, ik hoop dat jullie een fijn weekend hebben. Ik ga morgen naar Shawn Mendes zijn concert in Antwerpen en ik vroeg me af of er nog zijn die zullen gaan of dat er mensen zijn die in Nederland zijn gegaan. Laat het zeker even weten en nog een fijn weekend! Xx

Roommates with my bestfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu