Vijftien

3.5K 79 2
                                    

Pov Roos

Met zwetende handen loop ik samen met Cameron door de lange gangen.

"Al mooie jongens gezien?" Vraagt hij lachend.

'Een paar, maar het kan beter.' Zeg ik lachend terug.

Cameron schudt zijn hoofd en houdt zijn plannetje vast.

Het duurt niet lang voordat ik aan het juiste lokaal ben aangekomen, dit wil zeggen dat Cameron en ik afscheid moeten nemen en dat ik vanaf nu alleen ben.

Fantastisch.

"Zie ik je dan vanmiddag op onze kamer?" Vraagt Cameron.

Ik knik en kijk zenuwachtig rond.

"Wordt literatuur ook je hoofdvak?" Vraagt een jongen die naast me staat.

'Ja, als ik het kan volhouden.' Zeg ik met een zenuwachtige glimlach.

"Ik ben Owen." Zegt de jongen met blond haar en bruine ogen.

'Ik ben Roos, leuk je te leren kennen.'

Oh my god ik kan niet geloven hoe dom dat klonk, goed gedaan Roos, goed gedaan.

"Mijn vrienden komen straks, dan kan ik je ook voorstellen."

'Ja, lijkt me leuk.' Probeer ik zo enthousiast mogelijk te zeggen.

Ik wil nu gewoon dat er een leerkracht komt en eindelijk het lokaal opent.

Het duurt niet lang voordat er een groepje meiden komt aanwandelen.

Ik wil nu al meteen mijn ogen rollen, korte rokjes en leren jasjes bedekken hun slanke lichaam.

"Hey Owen." Zegt een blond meisje terwijl ze met haar vinger rond een plukje haar draait.

"Romy." Zegt Owen met een zucht.

Owen maakt snel oogcontact met mij waarin hij zijn ogen rolt.

Ik kan het niet laten om te lachen en binnen een paar seconden kijken Romy en haar vriendinnetjes mij hatelijk aan.

"Is er misschien iets grappig?" Vraagt een ander meisje met bruin haar.

'Uhm, nee sorry meid.' Zeg ik met een boze blik terug.

Ik wil niet dat ze nu al denken dat ze zomaar over mij heen kunnen lopen.

"Eindelijk daar zijn ze." Zegt Owen dankbaar.

Ik zie vier jongens aankomen die één voor één bloedmooi zijn.

Help.

"Roos dit zijn : Finn, Tyler, Asher en Louis." Zegt Owen terwijl hij telkens de jongen aanwijst bij wie de naam hoort.

Ik moet mijn best doen om hier niet te gaan kwijlen.

"Hey Roos." Zeggen de jongens samen lachend.

Ik glimlach verlegen terwijl voordat ik mijn aandacht terug op de deur vestig.

Eindelijk komt de leerkracht de deur openen.

We stromen allemaal langzaam de grote zaal binnen en gaan ongeduldig op een plaats zitten.

Net voordat de leerkracht zich wil voorstellen komen er nog verschillende mensen de zaal binnen gelopen.

"Ik ben Hazel." Zegt een meisje voordat ze snel plaats naast mij neemt en de leerkracht een dankbare blik schenkt.

'Roos.' zeg ik zacht voordat ik mijn aandacht op de man vestig.

•••
Roos heeft wat vrienden gemaakt, nu kan er pas echt drama beginnen. Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hadden. Tot volgende week! Xx

Roommates with my bestfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu