(39)

44 1 0
                                    

Pov Xander

Ik pak weer Lindsey's hand. Ik hoop dat ze snel haar ogen open doet. Ik vind het wel raar want toen ik voor het laast iemands hand vast heeft en sliep was papa. Ik wil niet Lindsey kwijt raak. Ik laat een traan. De traan valt op Lindsey's hand. Ik zit zo 10 minuten en Lorenzo is een rond lopen. Ik voel dat ik wordt geknuffeld. Ik kijk op en ziet dat Lindsey wakker is. "Lindsey!" schreeuw ik halfe. Ik geef haar ook een knuffel. Ik zie dat Bas ook op kijkt. "Hoe de hack kan jij recht op zitten?" vraagt Bas. Lindsey moet lachen. "gewoon recht op zitten." zegt Lindsey. Ik wordt in een groeps knuffel getrokken door Link.

Pov Lindsey

Ik wil het liefst hier weg maar gaat niet want Xander en Dion zijn er. Bas komt ook in de knuffel mengen. Ik krijg hoofdpijn als hun klaar zijn met knuffelen. Ik negeer me hoofdpijn. "Waar is Lorenzo?" vraag ik met een beetje angst. De gaat open en ziet dat Lorenzo binnen komt. "Daar is hij." zegt Link voor de grap. "Hoi zusje." zegt hij. Ik negeer hem. "Waar is je vriendje?" vraagt Dion. Ik moet een beetje grinkenen. Ik weet zelf eens niet. Ronald kijkt in eens moeilijk. Link geeft Ronald een tik. Ik kijk hun vragend aan. "Mag ik ook het bed?" vraag Dion lief. Ik knik en trek hem op het bed. Het doet pijn maar het gaat me geen fuck aan. "Daan is bij de politie." zegt Ronald. Ik hoor dat hij het kut vind om te vertellen. "Waarom?" vraagt Dion. Ik weet denk al waar het over gaat. "Link of Ronald verbeter me als het fout is." zeg ik. Ze knikken. "Daan die was met zijn vrienden de bad boys van Nederland en hun stelen dus dingen zo als goed. Daan die heeft uit eindelijk volgens opgeven en tegen de politie gezegd." "Okay. Hoe ken je Ronald en Link?" vraagt Xander. Ik vind het moeilijk want ja, hun waren me vrienden. Ik ben ging uit te leggen. Ik zie dat Lorenzo woedent naar Link en Ronald kijkt. "Wat kijk je moeilijk Lorenzo." zeg ik. Hij kijk met een woedende blik naar mij. "Kan nog bozer kijken." zeg ik voor de grap. "Waarom heb je zelfmoord gepleegd?" zegt Lorenzo. Ik slik even. Ik zie dat Bas, Ronald, Lorenzo en Link me vragend aan kijken. Ik zucht even. "Omdat ik me leven haat. Ik was nooit genoeg voor iemand en ook niet voor mezelf. Toen ik naar een instudut moest werd ik het zat." zeg ik. Ronald me met een blik aan wat ik niet kan inschatten. "En nu de waarheid." zegt Ronald op dringend toon. Ik negeer het. "LINDSEY!" zegt Lorenzo boos. Ik schrik en begin wat sneller te ademen. Er komt een zuster de kamer in. "Ik wil dat iedereen de kamer te verlaten. Het is nu niet goed voor Lindsey als het zo druk is." zegt de zuster. Ik begin nog sneller te ademen. Iedereen gaat de kamer uit. Xander kijk moeilijk. En dat was ook het laaste wat ik zag.

Pov Ronald

We gaan allemaal de kamer uit. Ik zie dat Xander huild bij Bas. Dion zit in de armen van Lorenzo. "Het komt goed. Ik beloof het." hoor ik Bas zeggen. Ik hoor een telefoon af gaan. Links zijn telefoon gaat af. "Jer waarom bel je?" zegt hij. Link loopt heen en weer. "Kom we gaan naar huis." hoor ik Lorenzo zeggen. "Doei." zeggen Xander en Dion tegenlijk. "Doei." zeg ik terug. De zuster komt de kamer uit gelopen. "Lindsey moet echt uit rusten. Weten je waarom Lindsey snel ging ademen?" "Lorenzo zei boos haar naam en daar voor wou ze de waarheid zeggen." "Welke waarheid?" "Waarom ze zelfmoord had gepleegd." zeg ik. De zuster knikt en loop door. Ik loop de kamer binnen. "Ze mag misschien over 2 dagen naar huis alleen gaat ze op een instudut wonen en krijg daar school." zegt iemand. Ik kijk om en ziet dat de zuster weer sta. Ik knik. Link loop de kamer binnen met zijn telefoon aan ze oor. De zuster loop weer weg. "Waar zijn de andere?" vraagt Lindsey. "Zijn naar huis." zeg ik. Ik zie haar een beetje sad. "Waarom werdt je bang ofzo iets toen Lorenzo je naam boos zei?" vraag ik. Ik zie dat ze me negeert. Fijn daar kom ik niet achter. "Lindsey wil met Jeremy praten?" vraagt Link na 5 minuten. Ze knikt. Link geef zijn telefoon aan Lindsey en loopt naar buiten. Ik volg Link. "Waarom wil dat Lindsey niet weet dat je haar broer ben?" "Ik moet het zelf ook nog verwerken en ineens weten dat een zusje hebt is echt raar." zegt Link.

Pov Lindsey

Ik pak de telefoon van Link aan. Link loopt naar buiten en Ronald ook. "Hey." begin ik

Gesprek gaat zo verder

J: "Hey, hoe gaat tie?"

L: "Kan altijd beter."

J: "Hoe zo?"

L: "Ik wou het liefst dat niemand me vond dan was ik nu al in de hemel."

J: "Mensen houden van je. Mensen geven om je. Ik zie het goede van je in en Link en Ronald ook. Ja misschien heeft Daan zich over geven maar hij zei dat hij van je houd. Hij deed het voor jou omdat hij iets goeds wou doen."

L: "Hij heeft me wel pijn gedaan en ik weet niet of ik hem ooit vergeef. Mij broers weten het nu ook. Wat is er eigen met me pleegmoeder gebeurt?"

J: "Volgens in de gevangenis samen met je oom. Wist je dat je een broer had?"

L: "4 pleegbroers."

J: "Nee maar een broer met de zelfde bloedveband."

L: "Nee. Als hij wist van mij en ik hem niet, gaat hem me toch niet opzoeken."

J: "Ze hebben met je broer gebeld en hij zei dat hij jou geen pijn wil doen."

L: "Laten we over iets anders hebben."

J: "Ow je telefoon ligt nog bij me en ik heb wat tekeningen van je huis meegenomen."

L: "heb je daar tussen gekeken?!"

J: "Ja. Je kan goed tekenen maar wat waren die duistere tekeningen?"

L: "Ik teken wat ik voel. Dus laat die duisteren tekeningen met rust! Okay."

J: " *zucht* Okay. Is het goed dat overmorgen naar je toe kom en ik neem je telefoon mee."

L: "Okay is goed."

R en Link: "Tralalala."

J: "Je wordt volgens mij binnen gevallen. Hahaha."

Lind: "Yup. Hahaha. Soms sporen ze niet."

R: "Omdat we niet op de spoor staan."

Ik beweeg me ogen.

J: "Ik ga. Later later."

R, Link en Lind: "Doei."

Sorry het moest even dit. Ik ben soms echt gestoord

een vreemde meisjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu