(44)

33 1 0
                                    

~volgende dag~

Pov Lindsey

Er staat weer een licht aan. Wat is dit. "Ga alsjeblieft geen grappen uit halen." zeg ik. Ik hoor voet stappen. Ik draai rondjes. Als ik iemand ziet wordt ik angstig. "Lindsey rustig blijven. Er is niks aan de hand." hoor ik stemmetjes zeggen. Dat houd me niet rustig. Als die gene dichter bij is zie ik dat Link het is. Zijn ogen heb ik nog nooit gezien. "L-in-k." zeg ik stabelent. Ik ben bang. "Link ik ben bang." zeg ik angstig. Ik loop steeds naar achter. Ik kom tegen een muur aan en stoot me hoofd hard waardoor ik val. Link pak me op. "Zo zusje daar ben je dan na 14 jaar en bang zijn. Je jeugd kon je kiezen maar jij koos de foute weg. Haha en dat is natuurlijk niet goed. Ik help je er van af." zegt Link en pak een mes. "Link wat ga je doen." zeg ik angstig. Link antwoord niet. Ik beweeg wild maar helpt voor geen meter. Link komt dicht bij me kil.

Ik schrik wakker. Ik adem snel. Ik hoor iemand rennen. Ik ga snel in een hoek zitten. Als ik zie dat Michelle er is komt ze naar me toe." Rustig Lindsey er is niks." zegt ze. Ik adem wel wat rustiger. "Hey wat is er?" "Nachtmerrie van dat ik bang voor Link ben en dat het mij schuld is dat we niet bij elkaar waren. 14 jaar waren er over heen gegaan." "Het is niet jou schuld het is onze schuld. Wij als familie wouden niet dat jij klos werden want Link moest bij jou zijn dus. Link is naar een vriendin van je moeder gegaan en jij naar een vriend van je vader dus. En die vrouw sloot de deuren na een half jaar en toen wouden we ook niks met Link te maken hebben." zegt ze ik voel dat ik een beetje boos word maar ik probeer me in te houden. Michelle loopt weg waarschijnlijk eten te pakken. Ik pak snel me telefoon. Ik kijk wat op Instagram. Michelle komt met brood aan. Pindakaas zit er op en zonder boter. Perfect broodje dus.

~we skippen wat tijd~

"Kom ik ga je naar Ronald brengen." zegt Michelle. Ik knik en loop achter haar aan. Ik kijk uit het raam van de auto. Als ik de wijk er ken ga ik wat rechter op zit.

Pov Ronald

Er komt een auto op de oprit. Er word aan gebeld. Waarschijnlijk een fan maar doe toch open. Als open doet zie ik Lindsey en die zuster van het ziekenhuis. "Kom binnen." zeg ik. "Ik moet meteen door naar me werk dus." zegt de zuster en loopt weg. Lindsey loopt naar binnen. Lindsey is helemaal stil. Ik pak wat water voor haar. "Lindsey? Kom je?" zeg ik als in de deur opening staat want ja Lindsey moet wel naar die instudut. Haar spullen waren gisteren op gehaald. Lindsey zucht en sta op. "Voor dat je ga. Moet ik wel me nummer geven en die van Link want dan kan je altijd appen als er iets aan de hand is." zeg ik. Lindsey geef haar telefoon aan mij zo dat ik de 2 nummers ik kan zetten. Ik geef haar telefoon weer terug en lopen richting de instudut. Het is stil. Als we bij de instudut zijn de ik me must op dat wat onherkenbaar bent. Als snel rennen 2 meiden naar ons toe. Als ik even op kijl zie ik dat die 2 meiden van gisteren waren. "Waarom zijn jullie er weer?" vraagt Quinty. Ik zie dat Lindsey haar hoofd naar beneden houd. "Lindsey komt hier." "Maar hoe zit het dan met Link. Want dat is haar broer." "Niet zo hard en we hebben met Link afgesproken dat Lindsey hier op ga zitten want we denken dat het fijner is voor haar." zeg ik en de 2 meiden knikken. "Waar is de receptie om Lindsey aan te melden." "volgens ons maar." zeggen de twee meiden tegelijk. Ik hoor Lindsey lachen. Als we bij de receptie zijn wachten die 2 meiden op ons.

Pov Sarah

Ik sta met Quinty wacht tot dat het meisje aangemeld is. Volgens heet zij Lindsey. Ik vind het leuk dat ze op onze soort school zit want ze kent gewoon Youtubers maar we moet daar niet om laten draaien. "Meiden laten jullie Lindsey rond de school dan kan Meneer vledder naar huis." zegt meneer poller. We knikken en we lijden Lindsey rond. Ze is wel stil. Als we bij haar kamer komen zien we dat ze bij het ergste meisje van de klas zit. Ze gaat haar sowieso haten. "Kom in de klas bij ons zitten dan weet je in elk geval dat je niet alleen bent." zeg ik en we lopen naar haar kamer. Ze doet de deur open en meteen kijkt Tara op. "Wie is dat?" vraagt Tara. "Dat is je kamergenoot Tara dus. Wel aardig doen want ze kan nog behoorlijk kattig zijn." zeg ik half lacht. Ik geef een knipoog naar Lindsey. Lindsey moet ook van lachen. "Okay losers ."zegt Tara en loop de kamer uit. "Die geeft lekker heur." zegt Lindsey. "Wo kan je praten." "Ja. Ik ken de mensen niet dus ik kan me beter houden wat dan kan er gewoon niks mis gaan." zegt Lindsey. We lopen de slaapkamer van Lindsey in. Er staat al een koffer. De koffer was kleiner dan dat iedereen meeneemt. Lindsey open de koffer. Ik zag dat 5 setjes kleding in zit en wat andere spullen. Er lag ook een mapje in. Ik wil het open pakken alleen Lindsey pak het uit me handen. Ik keek haar vragend aan. Ze liet een van de spullen die er in zaten zien. Er werd een meisje geslagen. "Ik heb een idee." zegt Quinty. Lindsey en ik keken haar vragend aan. "Wat nou als we nu gaan zwemmen." "Goed idee." zeg ik. Ik kijk naar Lindsey. Haar ogen werden alleen groter. Ze heeft haar handen in haar mouw. "Wil je niet zwemmen?" vraag ik voorzichtig mogelijk. "Ik w-il ni-e-t en ka-n n-ie-t zwemmen." "volgens mij kan je wel zwemmen maar er is een andere reden volgens mij." zeg ik een kijk naar haar arm.

een vreemde meisjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu