(49)

41 1 0
                                    

"We zoeken Ronald. Is hij hier? We willen wat aan hem vragen." "Als jullie fans zijn van hem dan kan je beter naar een meeting gaan." "Nee we zoeken een meisje. Ronald kent haar." "Heet ze Lindsey?" "Ja, weet je waar ze is?" vraag ik. Het blijf even stil.

Pov Quinn

Het blijf stil. Ronald komt naar beneden. "Hey Daan." zegt hij. Daan doe een knikje. "Danny ik praat wel met ze." zegt Ronald. Danny loopt weg. Ronald staat in de deuropening. "Weet je waar Lindsey?" vraagt Daan. Ik sta wat er bij. Ik zie dat Ronald moeilijk kijkt. "Ronald ga nu niet liegen." zegt Daan. "Okay, ik weet waar Lindsey maar mag het niet van haar zeggen. Jullie moeten terug dan komt Lindsey van zelfs terug. Ik beloof het jullie." "Is goed." "Fuck. Ik heb nu nog les. Lindsey ook." zeg ik en ren naar school. Daan komt al snel achter me aan. Ik ren naar de klas. Ik klop op de deur. "Binnen." schreeuwt de docent. Ik doe de deur open. Iedereen kijkt me aan. Ik geef geen fuck en loop naar de plek die nog vrij is. "Waar was je? En waarom nam je telefoon niet op? Waar is Lindsey?" vraagt Quinty. Ik leg uit wat er is gebeurd. "Die vieze vuile kut!" mompelt Sarah. "Wat zei je Sarah?" roept de docent. "Niks. Ik was gewoon even gevrusteerd." Ik lach. Sarah geef me een stomp.

Pov Ronald

Ik loop weer naar boven waar Lindsey zit. Lindsey kijk me dankbaar aan. "Wat is er allemaal gebeurt?" vraag ik. "Ik wil niet terug. Ik haat die mensen en hun haten mij. Ik wil zelfs niet leven. Waarom hebben jullie me gered. Ik ben een mislijkte mens. Een vreemd meisje die aandacht zoekt bij YouTubers." zegt Lindsey. Ik pak haar vast. "Lindsey zeg nooit dat je niet wil leven. Mensen geven om je ookal zijn het YouTubers. Mensen geven om je. Daan en een ander jongen waren bezorgd om je. Zelfmoord helpt niet. Waarom zou je dat doen?" "Ik heb Link 14 jaar in de steek gelaten. Mensen mogen mij niet. Me oudere pleegbroers mogen mij niet. Waarom zou ik leven. Het liefst spring ik voor een trein." Ik zie een grijns op Lindsey's komen. "Lindsey je gaat het niet doen." zeg ik. Ik wil naar haar toe lopen maar de deur gaat open en Lindsey schiet weg. "Bedankt Danny. Nu moet ik gaan rennen achter Lindsey." "Wat is er dan?" "Ze gaat zelfmoord plegen." "Okay. Hoe weet je dat zeker?" "Heeft ze gezegd en ze heeft al eerder gedaan." roep ik en ren achter haar aan.

Pov Lindsey

Ik ren richting de station volgens mij want ik ren langs een trein spoor. Als ik in de verte een gebouw die over de trein spoor staat. Weet ik zeker dat daar de station is. Ik kijk achter of niemand volgd. Gelukkig niemand volgen me. "Trein naar Amsterdam vertrekt nu op spoor 2a." hoor ik om roepen. Ik ren door de station heen. Ik ga op de spoor staan. Ik hoor een fluitje. Ik doe me ogen dicht. Dag wereld. Dag mij kut leven. Hallo vrijheid. Als ik hoor dat de trein vertrekt wordt ik weg getrokken. Kut waarom dit. Ik wordt ergens heen getrokken. Ik heb nog steeds me ogen dicht. Als die gene stopt, doe voorzichtig me ogen open. Ik kijk meteen naar de grond. Ik voel dat 2 vingers onder me kin en me hoofd wordt om hoog geduwt. Ik zie dat Daan en Ronald zijn. Ronald staat voor me en Daan achter hem. "Lindsey waarom?" vraagt Ronald. Ik wil weg kijken maar lukt niet wat Ronald houd me tegen. "Lindsey antwoordt!" zegt Ronald bedrijgent. Ik schrik.

Pov Daan

Ik zie dat Lindsey schrikt. "Ronald doe maar rustig. Lindsey schrikt er van. Ja misschien wou Lindsey zelfmoord plegen en ik snap dat je boos ben maar ze heeft hulp nodig van wie dan ook. Van jou, van haar broers of van haar vrienden." zeg ik. Ik zie dat Lindsey en Ronald me aan kijk. Het blijf even stil. "Ik wil geen hulp van me broers. Ik ga." zegt Lindsey. Ronald pak haar vast. Lindsey kijk hem geïrriteerd aan. "Wil je ook geen hulp van Link?" "Shut up. Denk je dat hij me gaat helpen. Ik ben 14 jaar niet in zijn leven geweest." "Wacht wat? Je gaat toch niet zeggen dat Link en Lindsey familie zijn ofzo iets." "Okay zeg ik het niet he. Kunnen we ergens anders heen gaan?" vraagt Lindsey. We knikken. Lindsey sta met moeite op. Ronald wilt haar helpen alleen Lindsey duwt hem weg. Lindsey loopt de instudut in. "Ronald misschien dat je beter naar huis kan en Link ga vertellen. Misschien dat Hij Lindsey kan overtuigen." zeg ik. Ronald knikt en loop richting zijn huis. Ik loop ook snel naar binnen. Ik zie Lindsey staan bij een meisje.

een vreemde meisjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu