صدات بهم آرامش میده

513 69 27
                                    





"به نیاسر خوش آمدید" تابلوی بزرگ به بازدید کننده ها خوش آمد میگفت.

از اتوبوس پیاده شدند.

رها دست اش را از زیر چادر سیاهش بیرون آورد.... و بعد... دستانش درست درجایی بود که به آن تعلق داشت ... دست آرام.

در قسمت جلوی ورودی به اندازه چهار مغازه چادر زده بودند و مجسمه ، لواشک و.... لواشک

آرام علاقه وصف نشدنی به لواشک داشت.

آرام رو به سمت چادر پسر جوانی که با نیشخند به آنان و دیگر دختران خیره بود هدایت کرد ولی دستش را با دست چپ اش گرفت و دست راست اش را روی پهلو اش گذاشت و او را به خودش نزدیک تر کرد.

پسر به حالت ایستادن اشان نگاه کرد.

رها با لحنی سرد و محکم رو به پسر گفت "یه لواشک سایز بزرگ"
و یک دو هزار تومانی به پسر داد و دوباره دست اش را روی پهلوی آرام گذاشت.

پسر به آرام خیره و بود و البته که رها متوجه اش شد " حواستو جمع کن"

لواشک را گرفت و به آرام داد و او را به دنبال خودش کشید.

به گروه رسیدند .

دختران با چادر های مشکی مشغول برداشتن کوله ها و وسایل اشان بودند. از دور شبیه کولی های عذا دار به نظر می آمدند.

در گوش آرام زمزمه کرد " بیا ازشون دور تر بشینیم ... حداقل بتونیم چادر هامونو دربیاریم"
آرام سرش را تکان داد.

رها زیر انداز و سبد وسایل اشان را به دست گرفت و آرام بازوی رها را .

از گروه مدرسه فاصله گرفتند.

رها بلافاصله چادر اش را از سرش برداشت.

نشستند و چای ریختند.

رو به روی آنان پله هایی بود که به گلاب فروشی ها منتهی میشد و رفت و آمد زیاد بود.

گروهی از پسران در فرم مدرسه حرکت میکردند .

همه جا سبز بود و بوی خوش گلاب به مشام میرسید و با عطر چای دارچینی ای مشغول نوشیدنش بودند ترکیب عالی ایجاد کرده بود.

صدای کلاغی تتها می آمد.

درست در همین لحظه دلچسب  دبیر پرورشی به دختران نزدیک شد و مزاحم لذت بردن از چای اشان شد.
" بچه ها زیر انداز تون رو بیارید نزدیک ما"

رها خیلی محترمانه پرسید "ببخشید ولی میتونم بپرسم چرا؟"

دبیر خیلی سرد پاسخ داد "چون پسرا از این جا رد میشن ... تو چرا چادر ات رو برداشتی دو نمره از انظباط ات کم میکنم."

چشمانش را لحظه ای بست و نفس عمیق کشید.

"فقط همین؟ چون پسرا رد میشن؟ مگه طاعون دارن؟ بعدشم دو نمره!!! برای چادر؟؟؟" رها با خودش فکر کرد و با حالتی که از آن تأسف میبارید جواب داد:

CharmerOù les histoires vivent. Découvrez maintenant