BAB 3

70 12 3
                                    

Kuala Lumpur, Malaysia

Kapal terbang selamat mendarat di lapangan. Ilyana Zhamuri dan Jennie Zhamuri berjalan keluar KLIA 2. Mereka menaiki teksi ke destinasi.

Sementara itu, Azizul Rahman membaiki kenderaan pelanggannya. Cekap juga dia membaiki automobil keluar Hummer itu. Sepana kecil diambil dari poket seluarnya. Luthman Harith muncul tidak lama kemudian dengan beg plastik hitam.

"Selamat pagi, Zizul!" sapa Luthman Harith melangkah dingin ke bilik bosnya.

"Pagi, Man," balas Azizul Rahman masih di bawah SUV sedang membaiki lalu terhidu sesuatu. "Apasal bau bangkai?"

Luthman Harith meneruskan langkahnya ke pejabat. Samantha Lee yang asyik menghadap komputer, menjelingkan mata ke arah Luthman Harith. Dia kembali melihat skrin komputer.

"Harith, macam mana tadi?" soal Samantha Lee.

Luthman Harith mengeluarkan sesuatu dari beg plastik lalu mencampakkan tangan kanan seseorang ke atas meja. "Dia dah kudung."

"Kau seriuslah?" Samantha Lee seperti tidak percaya.

Luthman Harith tersenyum sinis. "Jadi,... ada apa-apa lagi?"

Samantha Lee menggelengkan kepalanya. "Tak ada."

"Kalau macam tu, aku gerak dulu." Luthman Harith beredar terus.

"Alright." Samantha Lee kembali memandang komputer.

Luthman Harith berjalan keluar dari bengkel. Sekali lagi Azizul Rahman terhidu bau yang tidak menyenangkan.

"Ughh, kuat gila bau ni! Minyak bangkai ke apa dia guna ni?" kata Azizul Rahman.

Sebuah teksi berhenti di hadapan bengkel itu. Dua beradik dari Rusia bergerak turun dari teksi itu. Teksi itu berlalu pergi. Luthman Harith menemui dua wanita itu.

"Hey!" sapa Luthman Harith mengeluarkan sebatang rokok dari kotaknya.

"Hai! Sam ada tak kat dalam?" ujar Ilyana Zhamuri menggalas begnya.

"Ada."

"Okay, thanks!"

Dua beradik itu berjalan masuk ke dalam bengkel. Jennie Zhamuri berdiam sahaja, enggan bersuara. Luthman Harith meletakkan rokok di bibirnya. Api mancis dinyalakan lalu membakar hujung rokok.

"Wah! Smoke weed everyday!" kata Luthman Harith menikmati rokok tembakau.

SUV Hummer H2 dipandu keluar dari bengkel itu setelah siap dibaiki.

Azizul Rahman menghampiri Luthman Harith lalu menepuk bahu kawannya. "Meh sebatang."

Satu keluhan dilepaskan. Luthman Harith memberi sebatang rokok dan sekotak mancis kepada Azizul Rahman.

"Macam manalah dengan Minah?" soal Luthman Harith terfikir.

Api dinyalakan lalu membakar hujung rokok. Azizul Rahman menghisap nikotin lalu menghembus asap rokok. "Entahlah, Man. Harap-harap dia okey."

Luthman Harith memandang Azizul Rahman dengan senyuman kecil. "Kau bila lagi?"

"Err..."

Luthman Harith meletakkan bahagian siku pada leher Azizul Rahman, memegang bahu kawannya. "Alaa... bos kau tu janda. Tunggu apa lagi?"

Sekilas Azizul Rahman memandang Luthman Harith dengan riak wajah terkejut. "Wei! Agak-agaklah nak ship aku dengan bos kita tu."

"Apa? Seriuslah!" jerit Samantha Lee terkejut.

All-InWhere stories live. Discover now