BAB 9

32 9 25
                                    

Bangkok, Thailand

Masa terus berlalu. Arasy Rayyan meratapi nombor telefon Farah Natasha. Agak ragu-ragu untuk menghubungi perempuan. Telefon di atas meja dicapai. Jari-jemari menaip nombor pada skrin. Nombor Farah Natasha didail. Arasy Rayyan menunggu panggilan terjawab.

"Helo," ucap Farah Natasha menjawab panggilan.

"Helo. Ni Arasy, laki tadi yang hantar awak balik hotel," balas Arasy Rayyan janggal.

"Oh! Hahaha." Hambar.

"Jadi,... nak keluar, tak?"

"Boleh juga. Datanglah sini sementara saya bersiap."

"Okey."

Panggilan ditamatkan. Arasy Rayyan terus bergerak turun dari katil. Dia menganbil jaketnya lalu bergegas keluar dari bilik. Niratcha melihat anaknya berjalan keluar rumah.

"Nak ke mana tu?" soal Niratcha memasak di dapur.

"Keluar sekejap," balas Arasy Rayyan.

"Balik awal sikit."

"Ya." Arasy Rayyan melangkah keluar dari rumah lalu mendekati motosikalnya.

Motosikal dinaiki lalu dihidupkan enjin. Arasy Rayyan menunggang motosikal pergi ke hotel yang didiami Farah Natasha.

Sementara Arasy Rayyan dalam perjalanan, Farah Natasha bersolek di biliknya. Dia memilih pakaiannya dari almari. Entah apa yang hendak dipakainya.

Tuk! Tuk! Tuk! Pintu bilik diketuk.

"Arasy," kata Arasy Rayyan dari luar rumah.

"Oh! Err... masuklah," kata Farah Natasha ragu-ragu.

Pintu dibuka perlahan. Arasy Rayyan memasuki bilik hotel. Dia melihat persekitaran kemas. Farah Natasha muncul dengan baju yang menampakkan bentuk badan. Arasy Rayyan berwajah kosong melihat penampilan wanita itu.

"Okey, jom keluar," kata Farah Natasha ceria.

"Err... okey," balas Arasy Rayyan kekok.

Maka, mereka berdua pun keluar dari hotel itu.

Di luar bandar Bangkok, mereka singgah di sebuah pasar malam. Banyak barangan murah dijual di situ. Tangan Arasy Rayyan dipegang erat Farah Natasha.

"Awak selalu buat apa waktu malam?" kata Farah Natasha.

Arasy Rayyan enggan memandang wanita itu. "Tak buat apa."

"Kerja sekolah?"

"Selalu buat lepas sekolah."

Tanpa disedari, beberapa orang mengawasi mereka dari jauh.

"Wah, rajinnya. Teringat pula zaman saya waktu sekolah," kata Farah Natasha tersenyum.

Arasy Rayyan memandang wanita itu. "Awak ada boyfriend?"

"Dulu adalah. Sekarang, tak ada. Dia dekat UniKL tapi saya teroka dunia luar. Bila mak ayah cakap pasal kahwin, saya macam gelabah. Saya belum sedia lagi pasal tu."

Tanpa disangka, pinggang Farah Natasha dipegang erat oleh Arasy Rayyan. Wanita itu memandang remaja tinggi itu.

"Awak..." kata Farah Natasha perlahan.

Arasy Rayyan memandang Farah Natasha. "Ya."

"Rasa macam... ada orang perhatikan kita."

Langkah mereka diteruskan. Mata Arasy Rayyan tertumpu pada cermin yang dijual. Terlihat sekumpulan samseng mengekori mereka dari belakang. Langkah terus diorak ke hadapan.

All-InWhere stories live. Discover now