ADVENTURE BEGINS: BAB 9

32 9 41
                                    

"Habis tu, aku nak tidur dekat mana nanti?" tanya Arif Hakimi mengerutkan dahi.

Sebilah pisau sudah sedia di belakang badan untuk menamatkan kisah dendam kesumat. Syarifah Izzati menggenggam erat pisaunya sebaik mungkin.

"Selamat malam," ucap Syarifah Izzati dengan senyuman seribu makna.

Erisha Carma yang asyik berlegar mencari tempat menyorok dari Farzana, melihat pisau yang dipegang Syarifah Izzati. Langkahnya terhenti untuk melihat tindakan yang hendak dilakukan oleh Syarifah Izzati.

Jeritan yang nyaring kedengaran. Faiz Azzudin yang berbual rancak dengan Farah Natasha, tercari-cari punca jeritan itu.

"Bunyi apa tu?" Dahi Faiz Azzudin berkerut.

"Bunyi dari belakang rumah," kata Farah Natasha memandang pintu bilik.

Faiz Azzudin segera bergerak keluar dari bilik itu, diekori Farah Natasha. Mereka melangkah ke dapur. Kelihatan Erisha Carma berdiri menghadap laman belakang rumah.

"Erma." Faiz Azzudin mendapatkan anaknya.

Lelaki itu mendakap anaknya. "Kenapa ni, sayang?"

Erisha Carma hanya berdiam dengan matanya masih tertarik pada kejadian di depan mata. Faiz Azzudin memandang apa yang diperhatikan anaknya. Matanya terbuntang luas melihat perut Syarifah Izzati dipacak dengan pisau. Barangkali Arif Hakimi yang menikam memandangkan hanya mereka berdua di laman belakang.

"Apa kau dah buat?" kata Faiz Azzudin sedikit geram.

"Aku tak buat apa," balas Arif Hakimi tidak mengaku salah.

Syarifah Izzati mengerang kesakitan sambil cuba menarik pisau dari perutnya. Farah Natasha yang baru tiba, melihat kejadian itu.

"Apa dah jadi?" soal Farah Natasha terkejut.

"Dia... erghh... tikam aku... arghh!! Sakit!" kata Syarifah Izzati mengerang kesakitan.

Farah Natasha membimbing gadis malang itu lalu memapahnya. "Jom. Aku rawat kau."

Mereka yang lain bergerak ke laman belakang dek jeritan tadi. Mereka menyaksikan situasi tegang itu.

"Apa yang kecoh-kecoh ni?" tanya Hanif dalam keadaan mamai.

"Kau tanyalah dia ni," kata Syarifah Izzati cuba bertahan.

Farah Natasha membimbing wanita itu masuk ke dalam rumah. Hanif melihat perut gadis itu berlumuran darah. Dia memandang Arif Hakimi.

"Kau tikam dia?" kata Hanif dalam keadaan terpinga-pinga.

"Tak... bukan aku. Percayalah," kata Arif Hakimi cuba jujurkan diri.

Dalam keramaian itu, Arif Hakimi melihat Nurul Fadzelin menitiskan air mata.

"Sayang... Sayang percayakan abang, kan?" kata Arif Hakimi mendesak.

Nurul Fadzelin hanya menangis. Fikirannya bermain seribu perasaan.

~Throwback Ustazah Kpop Bab 40~

Nurul Fadzelin muncul di muka pintu masuk gudang. Dia melihat Arif Hakimi 'membunuh' Syed Hamzah. "SYED!!!"

~End Throwback~

Air mata mengalir deras. Kepala digeleng laju.

"Kau dah bunuh Syed. Sekarang, kau nak bunuh Syarifah. Kau dah gila tau, abang!" marah Nurul Fadzelin sebelum beredar.

"Tunggu," pinta Arif Hakimi, tetapi gagal.

Kakinya mengeras, tidak bisa bergerak lagi. Mereka yang lain beredar, mula memulau lelaki yang dituduh sebagai pembunuh.

All-InWhere stories live. Discover now