"Selamat datang ke Freaky World."
Mendengar ucapan itu, mereka terasa takjub. Apatah lagi sejak mereka memasuki ruangan istana di kota Metrolantis.
"Err... terima kasih." Arif Hakimi kekok.
Emy Zulkifli mencuit bahu Faiz Azzudin, menarik pandangan lelaki itu. "Bini kau ke tu?"
"Hmm... ya," kata Faiz Azzudin, dingin.
Mereka berarak ke taman di belakang istana. Ferra Natalia dan Ayano Hiruka menjadi pengawal Ice Serra, mendampingi permaisuri itu.
"Sekarang, dah sampai masanya untuk beta beritahu tentang 'Panggilan Sistem' a.k.a. 'System Call'," kata Ice Serra memandang mereka semua.
Ayano Hiruka memasang telinga. Sudah lama dia ingin perkara ini.
"Dunia ni ada empat elemen; air, api, angin dan tanah. Setiap elemen ada sub-elemen macam tumbuhan dari gabungan air dan tanah, kilat dari angin dan air, solar dari api dan angin, dan begitu juga dengan yang lain. Namun, ada sub-elemen yang boleh hasilkan kegelapan," kata Ice Serra berhujah.
Kegelapan ya, desis Syarifah Izzati.
"Cara nak gunakan kuasa ni. Perlu disebut dalam bentuk mantera," kata Ice Serra.
"System call. Fire element, object ID Fireball," katanya sambil menadahkan tangan kanannya.
Sebiji bola berapi muncul di tangan wanita itu. Mereka yang takjub.
"Bagi mereka yang dah semula jadi dengan kuasa, tak perlu disebut, macam Ayano ada kuasa cahaya dan beta ada kuasa air. Jadi..."
Bola berapi di tangan terus digenggam hingga terpadam. Ice Serra menampar air.
Pakk!
"Aduh! Sakitlah!" marah Nurul Fadzelin menerima tamparan jarak jauh itu.
Renungan tajam diberikan ke arah wanita itu.
"Kau ni memang suka cari pasal ke?" Nurul Fadzelin mendekati permaisuri itu.
Tangannya mula mengeluarkan api, tetapi tidak terasa bahangnya. Mereka kagum melihat keajaiban itu.
"Makan ni!" Nurul Fadzelin melancarkan serangan tanpa berfikir tentang kuasanya.
Ice Serra dengan tenangnya mengangkat tangannya ke atas, menghasilkan tembok air. Mereka yang melihat hanya terpegun.
"Kamu semua dah ada kuasa tersendiri. Nanti, beta akan perintahkan Ferra untuk buatkan identiti baharu kamu semua," kata Ice Serra.
"Err... Dekat sini... ada tempat mengasuh, tak?" kata Iman Shamimie, janggal.
"Oh, ada. Ayano, tolong tunjukkan jalan," pinta Ice Serra memandang adiknya.
Ayano Hiruka mengikut perintah. Dia memandang Iman Shamimie. "Jom ikut saya."
Iman Shamimie tersenyum kecil lalu membimbing tangan Aina Farhana. Dia memandang Nurul Fadzelin.
"Tak apa. Biar saya jaga dia," kata Iman Shamimie.
"Okey. Jaga diri," kata Nurul Fadzelin.
"Aku ikut sekali," kata Elizabeth Foxe mendukung Brian Ramlee.
Ayano Hiruka mengatur langkah beredar, diekori Iman Shamimie dan Elizabeth Foxe. Mereka yang lain memandang Ice Serra semula.
"Jadi, kita nak ke mana lepas ni?" soal Alif Najmi.
"JPN," jawab Ice Serra.
"JPN?" Mereka semua kebingungan.
"Jabatan Pendaftaran Negara. Buat IC kamu semua."
YOU ARE READING
All-In
AdventureMy timeline story: 2007 •Kelas DSB 2017 •Ustazah Kpop (UK) 2018 •Coming Back (CB): I'll be Back •Hipsteria •Hipsteria 2 •Coming Back (CB): I'm Back •Penulis Malam (PM) •Tundukkan Tiga Tuxedo (3T) 2019 •Penulis Malam 2 (PM2) •Split Love (SL) •Hipster...