Ankara, Turki
Tidur lena yang nyenyak diganggu dengan satu bunyi bising. Farah Yasmine mencelikkan matanya lalu bangun. Matanya digosok.
"Apa bising-bising ni?" kata Farah Yasmine mamai.
Matanya terbuntang luas sebaik melihat Danial Nabil bertarung hebat dengan seekor zombi hanya bertangan kosong.
"Cikgu!" seru Farah Yasmine.
Seorang daripada dua tentera yang berdiri di depan bilik Danial Nabil, memandang Farah Yasmine. Dia mendekati bilik Farah Yasmine. Jarinya ditunding ke arah wanita itu.
"You stay quiet!" arah tentera lawan itu.
Tiba-tiba, segerombolan zombi muncul lalu menyerang dua tentera di situ. Habis badan mereka dimakan rakus. Danial Nabil yang bertarung habis-habisan dengan zombi di dalam biliknya, terus mengambil kesempatan keluar dari bilik. Pintu bilik ditutup lalu dikunci, membiarkan seekor zombi terkurung di dalamnya. Danial Nabil melihat zombi-zombi meratah daging dua tentera itu. Dua senjata milik tentera musuh diambilnya. Dia mendekati bilik Farah Yasmine lalu membuka pintu bilik. Farah Yasmine melepaskan diri. Danial Nabil memberi raifal AKM kepada anak muridnya.
"Jom keluar dari sini!" kata Danial Nabil.
Farah Yasmine mengangguk faham. Mereka berdua terus berlari keluar dari situ. Zombi-zombi di situ dibiarkan meratah daging mangsa.
Danial Nabil berlari keluar dari kawasan penjara. Farah Yasmine yang mengekori dari belakang, melihat mereka yang lain cuba berlawan dengan zombi. Mereka menaiki trak pick-up. Danial Nabil memghidupkan enjin dengan wayar bawah stereng. Trak dipandu pergi dari situ. Suasana tengah hari di situ sungguh terik.
Trak dipandu laju menuju Istanbul.
***
Kuala Lumpur, MalaysiaBulu anjing dibelai lembut oleh Samantha Lee.
"Jadi, tak apa ke?" kata Aminah Safawiyah berwajah harapan.
"Mestilah boleh. Dah lama tak bela anjing," kata Samantha Lee tersenyum ikhlas.
Woof! Woof!
Ilyana Zhamuri dan adiknya muncul di pejabat bengkel itu.
"Wah, anjing baru!" kata Ilyana Zhamuri mencekak pinggangnya.
Aminah Safawiyah memandang dua beradik Rusia itu. "Zhamuri!"
"Tak silap aku, tu anjing German Shepherd kan?"
"Ya."
"Anjing jenis selalunya digunakan untuk pemburuan. Polis akan guna anjing jenis ni untuk mengesan jejak suspek. Boleh dikatakan juga ni anjing pemburu. Hmm... korang dah letak nama dah ke?"
"Tengah fikirkan ni."
Azizul Rahman tiba lalu mencelah perbualan. "Anjing German Sheperd ya. Apa kata letak nama Makarov."
"Aku takkan letak nama orang jahanam tu!" marah Aminah Safawiyah geram.
"Nama Gaz?" cadang Luthman Harith.
"Ghost?" cadang Azizul Rahman pula.
"Captain Price?"
"Nikolai?"
"Soap?"
"General Sheperd!"
Luthman Harith menumbuk bahu kawannya. Azizul Rahman mengaduh kesakitan.
"Tu nama watak jahatlah!" kata Luthman Harith.
"Hmm... nama Yuri?" kata Aminah Safawiyah tersengih.
YOU ARE READING
All-In
AdventureMy timeline story: 2007 •Kelas DSB 2017 •Ustazah Kpop (UK) 2018 •Coming Back (CB): I'll be Back •Hipsteria •Hipsteria 2 •Coming Back (CB): I'm Back •Penulis Malam (PM) •Tundukkan Tiga Tuxedo (3T) 2019 •Penulis Malam 2 (PM2) •Split Love (SL) •Hipster...