Humaira mematikan enjin keretanya. Dia kini berada di hadapan rumah semi-d milik clientnya. Dia melangkah keluar dari keretanya itu dan terus ke pagar besar.
"Assalamualaikum"
"Waalaikumusalam," jawab seorang wanita lalu membuka pintu gate utamanya.
"Cik Zura, maaf saya terlambat."
"Eh tak apalah. Tak lambat pun. Saya pun baru sampai. Jemput masuk."
Humaira membuntuti Zura masuk ke rumah.
"Duduk dulu ye. Saya buat air sekejap. Buatlah macam rumah sendiri." Zura berlalu ke dapur dan membiarkan Humaira sendirian di ruang tamu.
"Jemput minum." Zura mempelawa Humaira untuk menikmati air teh o panas yang dibuat. Humaira memberikan senyuman dan menunduk hormat.
"So, Cik Zura nak style macam mana? Boleh beri ciri-ciri yang Cik Zura inginkan?"
"Hmmm, saya suka moden tapi tidak terlalu moden sangat and saya suka juga susunan yang teratur. Simple but elegant. Bright color such as white is my favourite color. Thats all maybe," terang Zura dengan terperinci.
Humaira mengangguk tanda mendengar details yang diberi oleh Cik Zura sambil mencatat di buku notanya.
"Ada ke design yang sesuai?" Soal Zura.
Humaira berfikir sejenak sebelum mendapat idea.
"Scandinavian style. I think that design really suitable with you. Wait a minute, I will show you the examples," Humaira mengeluarkan telefon bimbitnya dan menunjukkan contoh design scandinavian.
"I like this design but what is scandinavian?"
"Okay.. Minimalist, traditional, french and modern are the famous design. Scandinavian design is marked by a focus on clean, simple lines, minimalism, and functionality without sacrificing beauty. It first came to prominence in the 1950s, around the same time as modern style took hold in America and Europe. Part of what makes it so aesthetically pleasing is its lack of clutter. Many Scandinavian colors rely heavily on neutrals, most notably, bright whites with pops of black and tan. That's not to say the style is completely devoid of color though, just that the overall spaces tend to be monochromatic, with hues coming into play as accent pieces................." panjang lebar Humaira menerangkan tentang Scandinavian design kepada Cik Zura.
Cik Zura hanya mengangguk tanda faham penerangan Humaira sebentar tadi.
"So Cik Zura what do you think about this design."
"I think I love this design so proceed," ujar Cik Zura gembira.
"Alhamdullilah."
Humaira dan Zura berbincang dengan lebih lanjut untuk design baru ruang tamu itu.
Setelah beberapa minit berbincang, Humaira meminta diri untuk pulang ke officenya.
Dia mengerling jam tangannya. Jarum jam menunjukkan pukul 11. 30 pagi. Ada lagi setengah jam untuk lunch. Dia bergegas ke keretanya.
******
Hayyan meninggalkan dewan kuliah secepat mungkin dan bergegas ke officenya. Tadi Humaira ada message supaya memberikan lokasi dan nama cafe yang menjadi destinasi makan tengah hari mereka.
Dia tersenyum. Tak sabar nak jumpa si dia.
Telefon pintar milik Hayyan yang tiba-tiba berdering itu mencuri perhatiannya. Hayyan melihat nama di skrin telefon. Humaira? Bukan aku dah bagi ke location?
YOU ARE READING
Akid Humaira
RomancePreviously known as My Badboy Mr Romantic (complete ✅) Humaira Sofiya adalah seorang gadis ceria yang gila-gila. Dia mempunyai dua orang rakan baik yang juga sekepala dengannya iaitu Fathia dan Fatimah a.k.a Fatty. Bagi meluah perasaan terhadap 'cr...