53.BÖLÜM

5.3K 301 60
                                    

"Kızım kahvelerin nasıl olduğunu sorsana" diyip beni dürten annemle beraber barutla olan uzaktan uzağa bakışmamda kesilmisti.
Utana sıkıla muhabbet eden babamla murat amcanin arasina geçerek " kahvelerinizi nasıl alirdiniz?" Dememle murat amca ve barutun cici annesi" sade" derken babamda onlara katıldı kutay abi "bol köpüklü olsan gelin hanım" Şakayla karışık sözle dahada utanırken kutay ve yağız kendi arasinda gülüşünce onlara yerdeki nerden geldiğini bilmediğim terligi atmamak için zor tuttum.

"Kanks bizimkide bol şekerli olsun" kızların sözü üstüne barutta onlara katilinca kizlara gözlerimi dikip sessiz bir şekilde" uşağınız mı var kalkın yapın mutfak dahada orda" diyip hızla mutfağa ilerledim arkamdan son duyduğum ise"where is the adalet" diyen bir adet temmuzla beraber mutfağa gelen ayak sesleriydi.

*****

"Kanka yapsana artık" diyen damlaya umitsiz vaka bakışı attım.
tamam hadu normal Türk kahvesini bir sekilde yapardimda herkez çeşit çeşit söyledi bunu nasil yapcam ben.

"Karsim ben nasıl yapcam açıkçası bilmiyom bilen varsa yapsin" dememle bir anda kızların gözleri ben hariç her tarafta dönmeye başladı.
Vayy be nerde kardeşlik, hanj iyi günde Kötü gündeydi....onlara dudak buzup geri önümdeki ocaga dönerken arkadan gelen sese inanamadim" cansu sen şöyle köşeye geç ben yaparım kahveleri".....bunu diyen...yağiz?

" sen ciddimisin?" Diyip hem saskinlik hemde mutlu bakislarimla yağızın koluna yapışınca yağız bana gulerek olumlu anlamda kafa sallayarak ocak başına geçti.
Damlaya döndüğümde hayran hayran. .ahh işte hayalimdeki erkek bakışları atıyordu.

Yağız kahvelere başlayınca kızlara dönüp kısık gözlerimle"utanin be şurda üç kizsiniz biriniz bile kahve yapmayı bilmiyor siz evde kalirsiniz ben size diyim" dememle ilk önce hepsi gülüp sonra sen çok biliyon falan diyerek üstüme çullandılar.

En sonunda hepsi bana bulaşmayı bırakıp yağıza bakarken yağız bir anlık damlaya bakıp " diğer ikiliyi bilmem ama damlanin alicisi cikar bence...evde kalmax"diririimm yağız vurdu golllll...

Dilek ben ve temmuz bakışip ayni anda" ooovv" tam diyordukki damlanin ölümcül bakışlariyla berber sus pus olduk....valla damla üçümüzu çerez niyetine yerdi, yani onun karşısında o kadar güçsüzsüz siz düşünün.

" Al bakalım kahveler oldu" diyip yağiz elime koca tepsiyi yerlestirince hızla dileğe dönüp " kanka şuradan en sağdaki kahveye bolcana tuz ve karabiber dok" dedim.
Yağız bir anlık yutkunul" şaka" derken no no no der gibi siritarak olumsuz anlamda kafa salladim.

Dilek ve digerleride pis lis sırıtırken dilek dökmeden önce bir anlık üzgünce dudak buzup " kanka hadi tuzu anladimda karabiber biraz fazla olur sanki" dedi ama bir yandanda dediğinin tam tersi kahveyi tuz ve kara bibere boca etmişti.

Kızlar onun bu haline gülerken daha fazla dayanamayip önden önden içeri doğru dikkatlice ilerlemeye başladım.

" Ooo kahvelerde gelmiş" diyen murat amcaya gulumseyip ilk önce onun kahvesini sonra müjde yani barutun cici annesine kahveyi verip benim babamla annemede verince kulagina tahminimce bizim attiklarimizi fisildayan yağız ve barutun yanına gittim.

Barut yutkunarak bana bakıp soldaki kahveye uzanirken cikciklayarak" seninki diğeri" diye fısıldayip sağdaki işaret ettim.
Barut kahvelere bakıp bu sefer sagdan arkadakine uzanacakkrn geri çekilip" barut yaa al şu bastakini işte"dememle barut bu sefer doğru olani dudak buzerek alıp geri çekildi.

Diğerlerine de kahveyi uzatinca bir sandalyeye oturuo tepsiyi dizlerime aldım.
Baruta baktığımda kahvenin dibine kadar olduğunu görünce istemsice kaşlarim catilirken telefonumdan mesaj yerine girip iç kahveni dedim
Barut elinde titreyen telefona sonrada bana bakıp aci bana der gibi dudak buzunce yine ve yine no no no der gibi kafa sallayip onu seyrettim.
Ayy içinde yüzünde değişip duran o sekilleri gormeniz lazım. Gülerek kızlarada onu işaret edince kahveyle savaşan baruta onlarda gulmeye başladı taki o beklenen söz gelinip ortam bir anda ciddilesene kadar.

"Evettt...gelme sadedimiz belli, biliyorum çok acele oldu ama gençler sevmisler bizede diyecek birşey yok" diyip murat amca önünde açık üst düğmesini ilikleyerek" Allahın emri Peygamberin Kavliyle güzeller güzeli kızınız cansuyu bizim hayta oğlumuz baruta istiyorum" demesiyle gulumserken babamin acıklı bakışlariyla yüzüm soldu.

Istiyormusun diyen bakışları umitsizken olumlu anlamda kafa sallayip babamin dibine giderek elini tuttum.
Babam bana bakıp zorda olsa gulumserken murat amcaya dönerek " evet bir anda bayabi aceleye geldi ama madem birbirlerini seviyor ve değer veriyorlar bizede evet demek düş-" daha babam sözünü bitiremeden barut" Allaaaah" diyerek beni kucağına alıp sevincle döndürmeye başladı bende onunla berber gülerken " dur artık barutta el opelkm adet yerini bulsun" dememle aceleyle indirip herkezin elini öpmeye başladı bende ardindan.

Sonra nişan yüzlükleri tepside hizmetcimjz getirirnce barut yuzlugu benim parmagima bende onun parmağına takıp evin en büyüğü olan barutun babasinj kesmesinj bekledik.

Kurdale kesilince alkışlar eşliğinde barutla tekrar sarılırken herkez ayakta kendi arasinda konuşmaya başladı.
Barut bir anda beni bilegimden köşede bir yere çekip " polatin hala ayrildiginizdan haberi yok demi" diyince endişeyle olumsuz anlamda kafa sallayinca barut elimdeki telefona uzanip cok kolay olan sifremj girerek ikimizin yuzluklu ellerinj çekti.

Ne yaptigindan hala bir gram anlamsamda sonradan watsaba girip sonradan değiştirdigim polatin numarasina girip ilk önce fotoyu yollayip altinada büyük harflerle.
Polat senden ayrılıyorum bir daha karşıma çıkma bütün yalanlarini öğrendim.
Haa ayrica gördüğün gibi ilk ve son aşkım olan barutla nisanlandim allah sanada nasip etsin ...by

Yazısını hayretle okuyup ağzım bir karış tam baruta cevap verecektimki ailesi ayakalanip evdem cikmaya basalyinca sustum.
Belkide böyle sessiz ayrilmak en iyisidir degilmi ama

SERSERİ (barca) - TAMAMLANDI-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin