Kapitel 2

4.7K 44 4
                                    

Jag hade inte pratat me Dani på några dagar nu, jag försökte såklart undvika honom. Jag märkte hur han kollade på mig lite extra idag. Jag mådde ganska dåligt den dagen då mina föräldrar hade bråkat igen. Jag var inte på humör i skolan vilket man märkte direkt på mig då jag alltid var den spralliga tjejen som alltid hade ett leende på ansiktet. Idag kunde jag dock inte hålla mig, man kunde nästan se de brinnande tårarna i mina trötta ögon. Innan lektionen skulle sluta fastnade jag med blicken och började dagdrömma om en annan värld. Från ingenstans hörde jag mitt namn.
- Leiah?, sade Dani med en orolig röst
Jag vände blicken direkt och kollade honom rakt i ögonen, jag kände hur tårarna brann på min kind.

- Ja, lyckades jag tvinga fram ur mig med en skakig röst.

- Mår du bra?, frågade Dani ganska högt så hela klassen hörde.
Alla började kolla på mig, de var det sista jag ville. Efter lektionen så bad han mig att stanna efter att alla hade gått ut. Han låste dörren och så var det bara jag och han i det rummet.

- har det hänt något Leiah? Du verkade så ledsen förut, sa han med en len och lugn röst.
Jag ville gråta floder och berätta allt jag kände för honom. Jag ville att han skulle hålla om mig och viska att allt skulle vara bra, men i den stunden kunde jag inte få fram ett ord.

- Jag mår bra, sa jag med en klump i halsen

- är du säker? Du vet att du kan lita på mig, jag bryr mig om dig!
Jag hade stängt in mina känslor hela dagen men nu orakade jag inte mer. Jag brast ut i tårar och var slut på ord. Mina ögon var rödare än blod, jag var kallare än snö. Allt jag ville ha var kärlek och en gnutta närhet.

Plötsligt kände jag hur han omfamnade mig och jag kände hur jag blev varm. Jag kunde känna hans doft, det var Calvin Klein parfymen. Jag känd hans andetag och hans hjärtslag som slog i en ovanlig snabb takt. Jag kollade upp på honom, han blundade och log. Hans fylliga läppar skrek kyss mig. Men jag var inte tillräckligt modig. Jag ville så gärna känna mina läppar möta hans men det skulle inte funka för trots allt var han min lärare.

Jag ville att tiden skulle stanna, jag ville stanna i den här sekunden för evigt. Jag har inte mått såhär bra på länge, det kändes som att han läkte alla mina sår med hans kärlek. Han släppte taget och kollade på mig med hans puppy dog eyes.
- Hoppas det blir bättre med dig, här har du mitt nr du kan ringa när du vill

- tack Dani för du fanns här för mig, sa jag med ett leende

- Såklart Leiah, sade han och log tillbaka

Efter att ha gått ut kom mina vänner fram till mig och fråga vad som hade hänt, de undrade varför vi var där inne så länge. Sandra skämtfrågade om vi hade knullat. Well jag önskar tänkte jag.

Idag skulle jag jobba som vanligt varje fredag. Jag jobbade på en bar i centrala Norrköping. Den brukade alltid vara full på helgerna och jag bemöts ofta av catcalling och killar som vill ha mitt nr. Ibland brukar det vara mycket äldre män som försöker haffa på mig. De brukar tycka att jag har en mogen kropp, jag har ju ganska breda höfter och stor rumpa, men nästan inga bröst. Min midja är oxå ganska smal, mina vänner brukar kalla mig för päron.

Jag ville ju såklart inte jobba men farsan gav ju mig aldrig pengar, en ungdom i Sverige behövde märkeskläder och en dyr mobil för att överleva därför valde jag att jobba och spara pengar. Många visste inte om det, de trodde att jag hade rika föräldrar och får allt serverat på ett silverfat. Så var det inte, jag behövde jobba och kämpa för mina pengar.

Idag satte jag upp mitt långa svarta hår i en tofs men sminkade mig lite finare. Smokey eyes för att framhäva mina blåa ögon och röttläpptsift, overlinade läpparna såklart. Drog på mig svarta jeansen som framhävde mina kurvor med en vit skjorta.

När jag var framme var det ganska tomt i baren men i VIP-en satt folk runt ett bord. Jag brukade inte se de här. Min kollega bad mig att gå dit för att ta emot deras beställningar. När jag var där så frågade jag och då vände sig en man om och jag kunde se vem det var... Dani.

Ett lite längre kapitel idag, hoppas ni tyckte om det. Avslutade med en liten cliffhanger men i nästa kapitel kommer det hetta till.

Icecold love Where stories live. Discover now