Kapitel 3

4.6K 41 31
                                    


Det var Dani, jag hade aldrig sett honom här förut men hans vänner kände jag igen. Jag kände igen hans blonda vän, han var alltid här för att få ligg. Han var lång, blåögd och hade en bra kropp. Den andra killen med Dani hade brunt hår och gröna ögon, hans kropp var också välbildad. Dani hade klätt upp sig, en vit skjorta som gjorde hans magrutor tydliga, håret hade han också fixat med gelé. Hans bruna ögon lyste upp när han såg mig, han log mot mig med sina fylliga läppar. Jag gick fram och frågade vad de ville beställa.
- Hej Leiah, jobbar du här? Frågade han medans han tog emot menyn.

- Ja, jag jobbar här på helgerna. Jag behöver lite extra pengar ibland, sade jag utan att tänka klart.

Dani såg förvånad. Hans vänner såg ut som levande frågetecken, de förstod inte vad som pågick. De undrade säkert hur Dani kände mig. Jag tog emot deras beställningar men innan jag hann gå så kom en tjej och satte sig bredvid Dani. En tjej med blont platt hår, 3 kilo smink, för mörk foundation och kort rosa klänning.
- ska du inte ta emot min beställning också gumman, sade hon retsamt.
Jag tog emot hennes beställning och gick därifrån. Jag hörde hur Danis vänner frågade om vem jag var. De uppmanade honom att haffa på mig och pratade om hur snygg jag var.

Kvällen fortsatte, fler och fler kom in på baren. Jag skulle behöva gå till vipen igen.
Jag gick till ett bord med 3 killar, alla var vältränade och långa. Innan jag hann säga något så sa en av de.
- Nämen tjena snygging, vill du ha en drink. Han lät ganska full. Hans vänner skrattade och försökte förklara för honom att jag jobbade här.

- du kan jobba hemma hos mig baby, kom så kan vi åka, sade han med en sliskig röst.
Jag märkte att Dani iakttog mig och att han blev ganska upprörd av att höra det som jag behövde höra varje gång jag jobbade här.

- Jag tackar nog nej till det, sade jag med en bestämd röst. Jag kunde märka hur han brann som om han aldrig fått dissen av en tjej.

- baby sluta leka som att du inte har en prislapp, sade han medans han kollade på mig upp och ner.
Jag kunde se hur Danis ögon brann.

- Jag går tyvärr bara hem med män lilla gubben , sade jag retsamt.
Efteråt gick jag därifrån med deras beställningar och när jag var tillbaka så såg killen som hade catcallat mig ganska arg ut.

Jag lade drickorna på bordet och vände mig för att gå när jag kände hur han smällde till min rumpa hårt. Innan jag ens hann vända mig om för att skrika såg jag hur Dani höll i killens krage och hotade honom. Dani var betydligt längre, Dani var typ 190.
- om du vågar röra henne igen så får du se vad som kommer hända, du ska genast be om ursäkt till henne och sedan lämna denna bar och aldrig komma tillbaka igen, om du inte vill ha problem!! Sade Dani argt med glöd i ögonen.

Killen darrade av rädsla och försökte be om ursäkt till mig efteråt. Tänk att Dani verkligen brydde sig om mig och att han stod upp för mig vid denna situation.
- Är det bra med dig Leiah? Frågade han.

- jag är väll van, sade jag med en darrande röst

- jag är så ledsen att du behöver gå igenom sånt här, men du har mitt nr ring bara om du behöver hjälp. Jag finns alltid här för dig.

- Tack Dani, jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan dig, sade jag med gråten i halsen.

Jag gick tillbaka till mina kolleger.
- OMG Leiah, HAN ÄR SÅ SNYGG och SNÄLL, sade Sandra högt.
- Sandra sluta, han är min lärare, viskade jag.
- Hur gammal är han? Frågade hon
- typ 26, sade jag ledsamt
- fan och du är bara 18 men han är ju jävligt sexig, det kan vi inte ta ifrån honom, sade hon skämtsamt.

Medans vi snackade märkte jag att Dani dansade med blondinen som satt bredvid honom förut. Hon twerkade på honom och han såg ganska nöjd ut. Jag kände mig lite avis på henne klart hade jag viljat vara i hennes plats men jag var ju hans elev...

Medans jag stirrade på de två och iakttog varje rörelse så mötte jag Danis blick. Fy va pinsamt han visste att jag kollade på honom. Han ställde sig upp och kom fram till baren.
Han beställde en dricka och medans jag fixade den så frågade jag om hon var hans flickvän.
- nej, det kan man väll inte säga. Men jag tror att hon hade önskat och vara det.

- that makes 2 of us, sa jag innan jag hunnit tänka klart. Jag kände hur jag blev varm om kinderna. Jag rodnade kraftigt och visste inte hur jag skulle rädda situationen. Dani skrattade.

- Du finns ju så många killar i skolan som vill ha dig, det har jag märkt, sade Dani

- finns väll ingen som vill ha mig, sa jag med ett falskt leende.

- jag ser ju hur de kollar på dig Leia, viskade han.
Jag önskar han såg hur jag kollade på honom tänkte jag medans jag gav honom drickan.

- Tack, sade han och gick iväg.

Jag var nog ganska säker på att han trodde att jag skämtade när jag sa att jag ville ha honom som pojkvän.
Men nej jag menade allvar. Mitt skift var över och jag skulle ta bussen hem. Runt hörnet såg jag den blonda killen som sexuellt trakasserat mig tidigare. Han höll en cigg i handen och hånflinade när han såg mig.

- eyy du katten, kom hit, ropade han
Jag började gå fortare utan att kolla bakom mig. Men jag kunde höra hur han sprang efter mig. Jag kände hans hand på mig Axel. Mitt hjärta bultade och jag fick rysningar. Vad ville han mig? Tänk om han skadar mig..

Detta kapitel kom lite sent men jag hoppas att ni tycker om den.
Glöm inte att rösta❤️

Icecold love Where stories live. Discover now